Nekromanti Vad skulle du vilja uppleva om du bytte kön?

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Android IV said:
Har en vag aning om att denna tråd inte kommer bli så mycket av en tråd. Men, vad skulle du vilja uppleva om du (magsikt) bytte kön?
Jag skulle jävlas med karlar genom att klä mig smart och ärtigt gå omkring och kråma mig i uppmärksamheten hela dagarna. I högklackat naturligtvis med bysten i en tving. Ta-ta-ta här kommer jag, liksom. Sen skulle jag ta god tid på mig vad jag än gjorde. Det kanske inte är för att jag är man men jag har jämt så jävla bråttom. Det verkar som att kvinnor kan softa och pyssla samtidigt. Duscha i en halvtimme, sminka mig i en timme, prova kläder tills efter att bussen har gått. Ja ja, festen börjar när jag kommer. Purr.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Vilka kvinnor är osexiga då?
1. Tjejer som är så där djävla entusiastiska, hurtiga och glada.
2. Tjejer som vill göra facking stupid saker; som att resa till exotiska platser, åka vattenskidor och hoppa fallskärm.
3. Tjejer som blandar blåögd naivitet med uppblåst präktighet, såsom de som blir indignerade och upprörda över att det finns orättvisor, eller (huga) att någon har fräckheten att skämta om sådana oerhört viktiga saker! Öht så tycker jag att alla idioter som anser vissa ämnen vara "heliga" på det där viset är grymt avtändande. Min snorre blir som en blöt ostbåge bara jag tänker på dem.
4. Tjejer som är nyttiga och fräscha; som joggar, räknar kalorier och tycker det är viktigt att äta konstiga grönsaker.
5. Tjejer som är facking boring; sådana som dels inte kan komma på några egna lustigheter hur de än försöker, och som dels inte skratta åt något som är mer subversivt än typ Katten Gustaf. Eller som inte kan skratta åt vissa komiker för att de är fula. Öht så finner jag det högst motbjudande att vara intim med tjejer som inte har någon humor.
6. Extroverta och utagerande tjejer. Jag pallar inte det.
7. Dalkullor. Sorry, men den dialekten är så extremt avtändande.
8. Tjejer med stora bröst. Det går bort.
9. Tjejer som inte kan konversera. Utan samtal - ingen spänning.
10. Tjejer som använder sig av skuldbeläggning, klander och andra passiva aggresivitet-trick för att få sin vilja fram. Typ att bli sur och agera fittigt utan att berätta vad det är man har gjort fel. Det är så ynkligt, så fegt och tarvligt. Om det är någon typiskt kvinnlig egenskap som får mig att verkligen bli misogyn och hata hela kvinnosläktet, då skulle det vara den här egenskapen. Att jag ändå rangordnar den så här lågt på listan är för att jag samtidigt kan tycka att det är lite bitchigt sexigt också, och för att jag ofta faller för den här sortens tjejer, även om jag borde veta bättre.

Det var min topplista över osexiga kvinnor.
 
G

Guest

Guest
Rising said:
10. Tjejer som använder sig av skuldbeläggning, klander och andra passiva aggresivitet-trick för att få sin vilja fram. Typ att bli sur och agera fittigt utan att berätta vad det är man har gjort fel. Det är så ynkligt, så fegt och tarvligt. Om det är någon typiskt kvinnlig egenskap som får mig att verkligen bli misogyn och hata hela kvinnosläktet, då skulle det vara den här egenskapen. Att jag ändå rangordnar den så här lågt på listan är för att jag samtidigt kan tycka att det är lite bitchigt sexigt också, och för att jag ofta faller för den här sortens tjejer, även om jag borde veta bättre.
Finns även killar som beter sig så mot sina flickvänner...
 

Ekorren

Warrior
Joined
10 Nov 2009
Messages
298
Location
Gävle
Rising said:
Vilka kvinnor är osexiga då?
1. Tjejer som är så där djävla entusiastiska, hurtiga och glada.
2. Tjejer som vill göra facking stupid saker; som att resa till exotiska platser, åka vattenskidor och hoppa fallskärm.
3. Tjejer som blandar blåögd naivitet med uppblåst präktighet, såsom de som blir indignerade och upprörda över att det finns orättvisor, eller (huga) att någon har fräckheten att skämta om sådana oerhört viktiga saker! Öht så tycker jag att alla idioter som anser vissa ämnen vara "heliga" på det där viset är grymt avtändande. Min snorre blir som en blöt ostbåge bara jag tänker på dem.
4. Tjejer som är nyttiga och fräscha; som joggar, räknar kalorier och tycker det är viktigt att äta konstiga grönsaker.
5. Tjejer som är facking boring; sådana som dels inte kan komma på några egna lustigheter hur de än försöker, och som dels inte skratta åt något som är mer subversivt än typ Katten Gustaf. Eller som inte kan skratta åt vissa komiker för att de är fula. Öht så finner jag det högst motbjudande att vara intim med tjejer som inte har någon humor.
6. Extroverta och utagerande tjejer. Jag pallar inte det.
7. Dalkullor. Sorry, men den dialekten är så extremt avtändande.
8. Tjejer med stora bröst. Det går bort.
9. Tjejer som inte kan konversera. Utan samtal - ingen spänning.
10. Tjejer som använder sig av skuldbeläggning, klander och andra passiva aggresivitet-trick för att få sin vilja fram. Typ att bli sur och agera fittigt utan att berätta vad det är man har gjort fel. Det är så ynkligt, så fegt och tarvligt. Om det är någon typiskt kvinnlig egenskap som får mig att verkligen bli misogyn och hata hela kvinnosläktet, då skulle det vara den här egenskapen. Att jag ändå rangordnar den så här lågt på listan är för att jag samtidigt kan tycka att det är lite bitchigt sexigt också, och för att jag ofta faller för den här sortens tjejer, även om jag borde veta bättre.

Det var min topplista över osexiga kvinnor.
Hmm. Jag fick precis känslan att det var mitt undermedvetna som hackade sig in på Risings konto medan jag sov och skrev det där inlägget. Listan förmedlade precis min egen uppfattning.
 
G

Guest

Guest
De neurologiska partikulariteterna...
Fyrfärgssyn...
Synestes (hade det när jag var liten, men det är nästan bara kvinnor som har det i vuxen ålder)...
Kunna jämföra skillnaderna på hur östrogen och testosteron påverkar ens sinne...
Äta choklad, visserligen älskar jag choklad men jag har ännu inte hittat någon av motsatt kön som älskar det mindre än mig (av de som älskar choklad då).

/Zorbeltuss
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Jo, men hur mycket man än tänker är det vanligare att tjejer gör det och på något sätt accepteras detta. Särskilt när det gäller den här jämställdhetsfrågan. Har träffat massor av tjejer som vill att man ska bära deras väskor, lyfta dom över pölar och behandla dom trevligt oavsätt hur dom behandlar mig, men varje gång jag stiger utanför deras vilja så är jag sexisten.

Det jag helst skulle vilja uppleva är just denna sociala positionsskillnad. Vilka grejer skulle jag plötsligt kunna göra i sociala sammanhang, och vilka skulle jag inte kunna göra längre. Undersöka kvinnoförtrycket och sparka sexismen i röven!
Humörsskillnaderna. Skulle jag vara mer känslosam och inte lika aggresiv (vilket antagligen ändå inte skulle märkas på just mig).
Skillnaden i hjärnan. Den ökade kommunikationen mellan hjärnhalvorna, det bredare fokuset i synfältet.
Och så klart de rent fysiska sakerna. Muskelbyggnad, vighet, uthållighet, kroppsform.

Kläder! Killar har så extremt begränsat utbud när det gället finare kläder. Kavaj, frack eller väst? Sedan med små, små skillnader. Fluga eller slips? Till och med när det är stor skillnad är det likt. Tjejer har visserligen typ bara klänningar att välja mellan, men det är så extremt stor skillnad på klänning och klänning! Jag vet att det finns andra saker också, men generellt sett.
 
G

Guest

Guest
Re: Vad skulle du vilja uppleva om du bytte kö[OT]

Petter42 said:
Jo, men hur mycket man än tänker är det vanligare att tjejer gör det och på något sätt accepteras detta. Särskilt när det gäller den här jämställdhetsfrågan. Har träffat massor av tjejer som vill att man ska bära deras väskor, lyfta dom över pölar och behandla dom trevligt oavsätt hur dom behandlar mig, men varje gång jag stiger utanför deras vilja så är jag sexisten.
Sedan är det ju mycket tydligt i dagens samhälle att män som blir misshandlade eller mobbade i relationer är mesar som inte förtjänar att hjälpas...

/Zorbeltuss
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Rising said:
Vilka kvinnor är osexiga då?
1. Tjejer som är så där djävla entusiastiska, hurtiga och glada.
2. Tjejer som vill göra facking stupid saker; som att resa till exotiska platser, åka vattenskidor och hoppa fallskärm.
3. Tjejer som blandar blåögd naivitet med uppblåst präktighet, såsom de som blir indignerade och upprörda över att det finns orättvisor, eller (huga) att någon har fräckheten att skämta om sådana oerhört viktiga saker! Öht så tycker jag att alla idioter som anser vissa ämnen vara "heliga" på det där viset är grymt avtändande. Min snorre blir som en blöt ostbåge bara jag tänker på dem.
4. Tjejer som är nyttiga och fräscha; som joggar, räknar kalorier och tycker det är viktigt att äta konstiga grönsaker.
5. Tjejer som är facking boring; sådana som dels inte kan komma på några egna lustigheter hur de än försöker, och som dels inte skratta åt något som är mer subversivt än typ Katten Gustaf. Eller som inte kan skratta åt vissa komiker för att de är fula. Öht så finner jag det högst motbjudande att vara intim med tjejer som inte har någon humor.
6. Extroverta och utagerande tjejer. Jag pallar inte det.
7. Dalkullor. Sorry, men den dialekten är så extremt avtändande.
8. Tjejer med stora bröst. Det går bort.
9. Tjejer som inte kan konversera. Utan samtal - ingen spänning.
10. Tjejer som använder sig av skuldbeläggning, klander och andra passiva aggresivitet-trick för att få sin vilja fram. Typ att bli sur och agera fittigt utan att berätta vad det är man har gjort fel. Det är så ynkligt, så fegt och tarvligt. Om det är någon typiskt kvinnlig egenskap som får mig att verkligen bli misogyn och hata hela kvinnosläktet, då skulle det vara den här egenskapen. Att jag ändå rangordnar den så här lågt på listan är för att jag samtidigt kan tycka att det är lite bitchigt sexigt också, och för att jag ofta faller för den här sortens tjejer, även om jag borde veta bättre.

Det var min topplista över osexiga kvinnor.
Jävligt bra lista, Rising, kan nog hålla med om allt.. utom det där med extroverta.. de beror på hur mycket extroverta de är...
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,923
Location
Port Kad, The Rim
magoo said:
Haha, det är skillnad på en mans urinblåsa och en kvinnas, tro mig! Eller så är det ölen som tänjer ut dem...
Jag vet detta, men det hjälper inte när man dricker öl: så är i alla fall min erfarenhet. Den drycken gjorde mig alltid förskräckligt nödig. :gremsmile:
 
Top