Nekromanti Vad skulle du vilja uppleva om du bytte kön?

android_iv

Warrior
Joined
17 Feb 2009
Messages
304
Location
Stockholm
Så tanken med tråden är: vad skulle du vilja uppleva om du var man istället för kvinna (eller tvärtom). Så vill jag be alla att tänka efter och helst inte slänga ur sig ett slentrianmässigt "Om jag var kvinna skulle jag vara hemma och leka med mina tuttar hela dagen" (citat från film med Steve Martin (eller Leslie Nielsen, blandar alltid ihop dem)); om nu inte det är det du VERKLIGEN VERKLIGEN vill uppleva.

Som kvinna skulle jag vilja uppleva:
* känslan av att bli masserad och smekt (rygg, vader, mage, armar, rubbet). Av något skäl tror jag att det känns annorlunda som kvinna (mer underhudsfett?). Jag skulle vilja känna hur det känns om någon masserar/smeker mina (kvinno)bröst (de har en så märklig konsistens, jag undrar hur de känns för den som bär dem).

* hur det är att ha sex. Att en annan människa faktiskt rör sig 'inuti' mig (next stop: gaysex). Hur känns det att ha en fitta, hur känns det när den berörs?

* att vara med barn. Att det finns en liten bäbis i magen tycker jag är helt otroligt, overkligt och absurt. Jag undrar verkligen hur det skulle kännas att ha en annan människa växa inuti mig. magic!

Inser nu att min "lista" blev väldigt fysisk. Kanske just för att det är de enda olikheter (vad gäller intryck) mellan könen som jag kan förstå. Sedan finns det saker som kunde vara intressant/nyttigt att uppleva, men som jag inte riktigt kan kategorisera som "känsla".

Följande tankeexperiment hade också varit intressant. Om jag hade levt under precis samma förhållanden, med den enda skillnaden att jag föddes tjej istället för pojke, vilka skillnader hade det blivit och på vilka sätt hade jag uppfattat världen annorlunda? Egentligen omöjligt att säga, men ändock intressant.
Har en vag aning om att denna tråd inte kommer bli så mycket av en tråd. Men, vad skulle du vilja uppleva om du (magsikt) bytte kön?
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Jag hade nog försökt utnyttja tillfället att lära mig om hur kvinnor behandlas i vår kultur, ur förstapersonsperspektiv. Jag hade helt enkelt försökt gå omkring och umgås med människor i så många olika sociala situationer som möjligt, både sådana där skillnaden mellan könen står mer direkt på spel (romantik) och andra. Jag hade könsmaktsordningsturistat, helt enkelt.

Och så hade jag knullat, förstås.

Intressant hade för övrigt att få vara först en snygg, sen en alldaglig, sen en ful kvinna, och se hur det förändrade saken.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Jag skulle testa den där extra muskelmassan man hade och se vad för kul saker man skulle kunna göra med den.

Knulla.

Och sist men inte minste skulle jag vara nyfiken på hur tjejer bemötte män.
 

android_iv

Warrior
Joined
17 Feb 2009
Messages
304
Location
Stockholm
Dnalor said:
Jag hade nog försökt utnyttja tillfället att lära mig om hur kvinnor behandlas i vår kultur, ur förstapersonsperspektiv. Jag hade helt enkelt försökt gå omkring och umgås med människor i så många olika sociala situationer som möjligt, både sådana där skillnaden mellan könen står mer direkt på spel (romantik) och andra. Jag hade könsmaktsordningsturistat, helt enkelt
Könsmaktsturism är intressant. Det var lite det jag var på jakt efter med mitt enkla tankeexperiment. Men jag är så fruktansvärt disträ och dålig på att förstå sådana saker på förhand att jag inte ens riktigt kan föreställa mig hur det är att uppleva dem (Bad Android, Bad!).
Könsmaktsturism for the win! (om jag skulle klara av att uppfatta det).
 

android_iv

Warrior
Joined
17 Feb 2009
Messages
304
Location
Stockholm
w176 said:
Jag skulle testa den där extra muskelmassan man hade och se vad för kul saker man skulle kunna göra med den.
Det där är också spännande. Jag undrar hur det känns att inte riktigt ha samma "studs" i benen och kunna klättra på väggar och andra explosiva rörelser. Om man plötsligt bytte kön tror jag man skulle röra sig som en tonåring med växtvärk, noll koll på sin egen kropp.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
Jag kan inte bidra så värst mycket. Hur känns det att ha en kuk i fittan (hur det är att suga kuk vet jag ju redan och ta den i baken kan jag ju testa som kille också), kolla brösten (hur kul är det egentligen), och sedan könsmaktsturism.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
*Stora ögon*

Nej. Det är inte som i reklamen omedelbar frihet eller ett trevligt litet moln på en blå himmel.

Tänk mer som att köra ner den i halsen och långsamt låta den svälla där.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Jo men jag har en tampongfobi jag skulle kunna bli av med då.

Sex osv som tidigare tagits upp i tråden skulle jag inte vilja uppleva, inte ens onani då jag tror att det skulle vara en allt för obehaglig upplevelse som är svårt att gå vidare ifrån
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag avundas starkt tjejer något jag tror till väldigt stor del är inbillning från min sida, men fortfarande, jag kan inte hjälpa att tro att det hade varit annorlunda:

Bli raggad på. Jag föreställer mig att (åtminstone attraktiva) tjejer får mycket mer uppmärksamhet utan att aktivt ta initiativ för att få det, vilket jag avundas något helt enormt eftersom jag vägrar, är oförmögen att och hatar prospektet att ragga, och aldrig någonsin blir raggad på (sanning med modifikation, måhända, men skitsamma, it's complicated).

anyhow, jag skulle vilja uppleva om det faktiskt funkar som tjej att bara sitta passiv i en bar eller något så kommer nån och tar kontakt med en (gud vad jag önskar att det någonsin hände mig). Eller sätt det i ett större perspektiv; hur annorlunda man blir bemött, helt enkelt. Sedan är det säkert så att gräset är grönare på andra sidan och att det inte alls är så awesome som jag föreställer mig men det -skiter jag i- när det kommer till den här sortens tankelekar. Jag tror att jag kanske hade trivts bättre socialt som tjej, att man hade förväntats ta mindre sociala initiativ och haft lättare att få uppmärksamhet (om än svårare att bli tagen på allvar), och det verkar paradoxalt nog typ...underbart.

Tjejer har också ofantligt mycket roligare utbud av kläder än killar, så jag skulle gå och shoppa direkt. Förmodligen skulle jag utveckla ett beroende ganska fort.

Sedan är jag nyfiken på något så trivialt som om det känns naturligare för tjejer att sitta med benen tätt ihop. Jag har noterat att kvinnor gör detta myyyycket mer än män, jag vet inte om det bara är en social konstruktion, men när jag försöker göra det upplever jag ett visst motstånd, dels från höfterna, det känns liksom inte som en särskilt avslappnad pose, benen vill glida isär, och dels givetvis för att något är lite i vägen mellan benen då. Gör tjejers höftkonstruktion att det är mer naturligt för dem att sitta med benen tätt ihop, eller är det bara socialt betingat? Jag vill veta!

Sedan skulle jag, givetvis, vilja ha sex med killar helt ohämmat. Det är något jag kanske kommer ha nån gång i livet ändå, men just nu är jag så jävla låst i min heteroföreställning, det hade varit lättare att bara vara tjej och slippa brottas med tvivlen.

och så skulle jag sjunga en massa, se om jag blev bättre på det med min tjejröst. Försöka mig på Der Hölle Rache, tex.

Och raka könet utan att behöva bekymra mig för hur man får det att se vettigt ut utan att behöva göra en jävla helkroppsvaxning för att få bort raggarsträngen, brösthåret, håret på låren etc också. Gaaah. Killars kroppshår är så jävla jobbigt på det sättet, det är fucking -överallt-! Tjejers verkar mer hanterbart eftersom det växer mer i isolerade partier liksom.

Sedan avundas jag också lite (fast bara lite) att tjejer kan bli gravida och föda barn. Jag är övertygad om att jättemånga kvinnor gärna skulle byta bort den förmågan, men tyvärr är världen så orättvis att jag inte kan ta emot den. Det suger kopiöst, tycker jag. Så Ymirella skulle kanske se till att bli på tjocken bara för att få uppleva det, trots att det säkert mest är skitjobbigt, drygt och eländigt. Och alldeles, alldeles underbart.

Avslutningsvis skulle jag skriva typ en Eonmodul och få hälften så mycket betalt för det.

- Ymir, alla borde byta kön. Tänk så ball världen hade blivit då.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,518
Location
Helsingborg
Jag skulle nog sätta mig och bajsa och framförallt skulle jag ta reda på varför det går åt så sjuhelvetes massa toalettpapper och om det är lika kul på tjejtoaletten som på killtoaletten på krogen.

Jag skulle göra fysiskt aktiviteter, däribland sex, kolla om min smärttröskel är annorlunda (via träning och via fysisk skada) och jag skulle supa mig full och försöka på något sätt aktivera känlsomässiga stunder. Sedan skulle jag gå omkring och irritera killar genom att säga saker som "Bestäm du" och sedan bestämma själv ändå eller varför inte klassikern "Jag har ett problem, bla, bla, bla MEN JAG VILL INTE LÖSA PROBLEMET, DUMHUVUD! BARA OJA MIG!". Sedan skulle det vara underhållande att se hur folk reagerar när en tjej skämtar på det sätt jag gör och det skulle vara coolt och se hur/om man raggar och om The Game-tekniker funkar på killar.

Fan, jag skulle nog vara som tjejen i filmen Juno.

/Han som nog skulle vilja uppleva mens också
 

android_iv

Warrior
Joined
17 Feb 2009
Messages
304
Location
Stockholm
Ymir said:
Avslutningsvis skulle jag skriva typ en Eonmodul och få hälften så mycket betalt för det.
Ghaa! Så bra!! Jag föll nästan av stolen av skratt!
i övrigt skrev du mycket vettigt. Jag måste analysera det i mer vaket tillstånd, typ imorgon.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Inte operationen i alla fall. Eller bieffekterna.

(För övrigt, oj vilken vouyerist-ådra det fanns här på forumet!)
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Jag föreställer mig att (åtminstone attraktiva) tjejer får mycket mer uppmärksamhet utan att aktivt ta initiativ för att få det
Fåna dig inte, Ymir! :gremwink: Du "föreställer" dig inte, du vet att det är så, alla vet att det är så. Det är liksom ett av de mest grundläggande fenomenen i relationen mellan könen.

Tjejer har också ofantligt mycket roligare utbud av kläder än killar, så jag skulle gå och shoppa direkt. Förmodligen skulle jag utveckla ett beroende ganska fort.
Ja, det här hade jag glömt! Självklart skulle jag shoppa kläder. Jag skulle byta stil varje dag typ. Förhoppningsvis kommer könsbytesprojektet att täcka omkostnader :gremsmile:
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Jag skulle älska att vara stark. Det spelar ingen roll hur vältränad jag är nu, den klenaste killen är ändå starkare. Så om jag blev man skulle jag förmodligen yra runt som en kalv på grönbete, springa, göra armhävningar, klättra och leta rätt på en annan alfahanne att brottas med.

När jag var trött på det skulle jag trycka i mig en hel pizza med extra stor läsk utan att bli övermätt, njuta av att inte bli kissnödig efter ett antal drycker på krogen och när jag blev det strosa in till en smidig ränna och stå och kissa.

Jag skulle njuta av att se världen på ett annorlunda sätt, förmodligen från lite högre höjd än 1.56, och att ha stora händer och fötter. Stadig, liksom, och med en stark och mörk röst (ja, jag skulle sjunga Tom Jones).

Sen skulle jag vara självsäker, förmodligen skulle jag i min glädje över min nya fysik mucka gräl med nån och bli utslängd av ordningsvakten.

Och när jag kommit hem efter denna härliga krogrunda skulle jag förhoppningsvis få uppleva sex, tillsammans med någon och annars ensam. Det är mycket spännande att fundera över hur den manliga orgasmen känns och hur allt trevligt man gör upplevs från den andra sidan.

Hmmmm... sporta, supa, sexa och slåss alltså. Det känns som att egenskaperna jag vanligen uppskattar hos de män jag umgås med inte kom med på att göra-listan...
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Haha, det är skillnad på en mans urinblåsa och en kvinnas, tro mig! Eller så är det ölen som tänjer ut dem...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag skulle ha sex med Rising, för det kan han behöva och jag föreställer mig att han är en tafflig men ömsint älskare.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Jag skulle ha sex med Rising"

Nog för att Rising är desperat och ensam, men han har nog tillräckligt med stolhet för att inte sänka sig till att ligga med dig.


Storuggla, storhetsvansinne måste stoppas snabbt
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Nog för att Rising är desperat och ensam, men han har nog tillräckligt med stolhet för att inte sänka sig till att ligga med dig
Du känner inte mig särskilt väl, hör jag. Jag har ju ingen stolthet alls.

Och vidare så tycker jag ju dessutom att både skånskor och skalliga kvinnor är sexiga, så jag skulle nog se Waliumina som ett riktigt kap, rentutav.
 
Top