Vad ska vi spela?

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
519
Vi är ett gäng på fyra pers som spelar rätt frekvent. Mest har vi spelat DnD och star wars, klassikt trad

Men rätt ofta blir vi bara tre som kan ses då en spelare är rätt upptagen med det såkallade livspusslet.

Då har vi övriga plockat fram och kört någon mer udda one shot.

Hittils gar vi kört:

Polaris
Ett grekiskt-mytologi-hack på polaris
En översättning/hack av wanderhome
Mage
Vit av kval

Men vad ska vi köra nu?
Kravlista:
Funka att spela på tre
Funka att spela på en kväll (eventuellt med lite handpåläggning)
Gärna vara lite artsy/udda/unikt/inte trad
Om det ger lite rollspelsallmännbildning är det inte dumt
Gärna inte osr, det spelar jag ändå
Spelledarlöst är inte ett måste, men det har varit kul hittils

Tack på förhand
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,982
Location
Umeå
Trollbabe! Man kan lära sig offentligt mycket om spelande och spelledande med det spelet om man följer det som det är skrivet.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Några förslag (som du inte fått tidigare):
  • A World Mending är mitt solarpunk-rollspel som visserligen har en Into the Odd-bas och därmed är rätt OSRigt, men som ändå borde kunna kvala in. Det byggde i sin tur är kusin till ...
  • @Dimfrost s The World Broke som är mer kusligt kaliforniskt kanske aliens-kanske inte aliens.
  • Annars är The Job ett heist-spel med tydligt oneshot-fokus där det ska ta 3 h att spela.
  • ARC: Doom RPG spelas med realtidstriggers och är jättefint.
  • Vill ni speltesta mitt Hundra år av ensamhet-rollspel finns det här: 1d100 Years of Solitude. Det är inte färdigt och det är inte säkert att det funkar för oneshot, men det kanske är intressant att kika på ändå? :)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Tack för tipset! Jag får kika på det. Även om vi börjar vara inne och nosa åt dramahållet så tror jag att det behövs någon lite hjälte, vamyr eller så för att väcka intresse. Men jag sparar det till sen när vi hunnit spela igenom mer och vill ha mer variation
Hojta till när ni kommit så långt att ni vill ha mitt LnF-hack till Desperate Housewives ;)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,734
Location
Göteborg
Nu har jag börjat läsa och det skulle nog funka ändå. Glöm allt jag sa förut
Det finns ju inget som hindrar att man spelar avdankade äventyrare på en taverna som behöver behandla sina trauman! Nu blev jag faktiskt lite sugen på att spela det just så. :gremgrin:
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
519
Det finns ju inget som hindrar att man spelar avdankade äventyrare på en taverna som behöver behandla sina trauman! Nu blev jag faktiskt lite sugen på att spela det just så. :gremgrin:
Det hade kunnat vara kul!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,613
Location
Huddinge
Det finns ju inget som hindrar att man spelar avdankade äventyrare på en taverna som behöver behandla sina trauman! Nu blev jag faktiskt lite sugen på att spela det just så. :gremgrin:
Alltså vi får spela det på Lincon.
Skulle vara skitmysigt
 
Top