Vad ser ni mest fram mot under 2020?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,469
Location
Stockholm
Förutom att få se Bittermarken i tryck så har det blivit så att jag är supersugen på att inhandla Kopparhavets hjältar.

Och sen ser jag fram emot nya The Enemy Within-kampanjen, och jag hoppas att mina collector's edition-böcker verkligen blir utgivna innan Cubicle 7 ramlar omkull (det finns inga indikationer på det, men nervös är jag ändå).

/M
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,974
Jag ser fram emot att köpa nya spel, typ Kopparhavets Hjältar, NeoTech Edge och Ktuthulu.

Jag ser fram emot att skriva färdigt min cyberpunkiga kampanj som utspelar sig i ett dystopiskt Neapel och börja skriva på andra spännande kampanjer.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
I år ser jag mest fram emot att:
-Få spela Eclipse Phase för första gången.
-Kanske få spela Trails of Chtulhu för första gången.
-Kanske få avsluta min Alternity Star*Drive-kampanj.
-Kanske få ett jobb så jag kan fortsätta den eviga jakten på att ha alla rollspelsprodukter jag vill ha.
-Bli klar med illustrationerna till en forumits rollspel.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
  • Mutant: Hindenburg
  • The Troubleshooters
  • Kopparhavets hjältar
  • *** från Fria Ligan
  • Vad det nu är Big Marco skriver på
  • CoC Sverige
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Big Marco;n343778 said:
Det kommer att bli fint. Dock är 2021 en rimligare tidshorisont.
Jag kommer se fram emot det under hela 2020 och en bit in i 2021 med andra ord :)
 

Fenhorn

Amatör på proffsnivå
Joined
5 Jun 2011
Messages
209
Location
Mariestad
Rangertheman;n343783 said:
Betyder de tre asteriskerna allt från Fria Ligan eller är det något du vet som inte vi andra vet? =D
Enligt deras senaste podcast så är det någon slag nyhet av det större slaget, kanske, förmodligen, på måndag.

Kanske det som asteriskerna betyder.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,172
Fenhorn;n343785 said:
Enligt deras senaste podcast så är det någon slag nyhet av det större slaget, kanske, förmodligen, på måndag.

Kanske det som asteriskerna betyder.
Ja, jag funderade på om det kunde vara det :)
 

Gnosis

Veteran
Joined
4 Jan 2009
Messages
25
Location
Jönköping
Vad jag ser fram emot 2020
  • Åka på Gothcon
  • Få hem gamesmaster guide till Symbaroum
  • Spelleda klart min kampanj till Vampire: the Masquerade
  • Börja skriva något igen
 

Kaj

Veteran
Joined
22 Feb 2020
Messages
5
Kopparhavets hjältar!

Jag ser också fram emot att börja spelleda regelbundet igen efter alldeles för många års uppehåll, kanske spela lite med :)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag hoppas att i år är året då något jag varit med och skrivit äntligen vinner ett Fenix award. Eon har tyvärr alltid kännts extremt förbisett på Fenix awards, men Neotech kanske har en chans?

Jag hoppas också på massor av Eon-moduler. Helmgast har så otroligt mycket i pipelinen.

Till sist så hoppas jag på en framgångsrik kickstarter för en grej jag jobbar i princip heltid med just nu.
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
575
Hoppas på mer material till Kult, Divinity lost. Hade gärna sett material till Eon och Neotech med.

Ser också fram emot Cyberpunk 2077 och Final fantasy 7 remake. Mycket att kasta pengar på nu märker jag.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
Rollspelsrelaterade saker jag ser fram emot under 2020:
  • Att fortsätta skriva på mina två rollspelsprojekt.
  • Att fortsätta spela varannan torsdag. Först kampanjavslut i Världsrymdens vagabonder och sedan uppstart av något nytt.
  • Att spela ett par helger som orcher i Saurons tjänst med f.d. forumiten Nightowl som spelledare.
  • Att besöka Grottröj.
  • Att besöka GothCon.
  • Att besöka Nordsken.
  • Att köpa och läsa Norrlands inland till Kuf.
  • Att köpa och läsa Bittermarken till Svärdets sång. Det känns lätt ironiskt att jag är mer peppad på Bittermarken där jag inte hoppade på Kickstarter-kampanjen, än på andra produkter som jag kastat pengar på.
 

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
Kopparhavets Hjältar
Mutant Hindenburg
Nytt material till Eon och Kult


Hoppas också att brädspelet Mutant Chronicles: Siege of the citadel kommer skickas ut till backers. Kickstartades för fyra år sedan...
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,309
Vad jag ser fram emot 2020:
  • Släppa hutlöst många produkter: Det ska bli kul och förlösande att en stor mängd av alla produkter jag har jobbat med ska släppas i år, då det är flera saker jag började på redan 2018! Dessutom är det sjukt kul att få släppa en produkt – och till råga på allt ska jag få vara med på roliga evenemang kring släppen och få signera lite. Det känns sjukt peppigt! Här följer listan över planerade släpp jag har:
    • En seans i Stockholm till Call of Cthulhu Sverige
    • Den gula filmen till Call of Cthulhu Sverige
    • Den vita natten till Skrômt
    • En grym hemlighet och andra mysterier (där jag skrivit titeläventyret) till Nordiska väsen
    • Grundböckerna till Call of Cthulhu Sverige, där jag skrivit en del av texterna.
    • Mardrömmar i Amerikat till Kutulu har börjat röra på sig igen, så det kanske kan bli i år!
    • Andra coola projekt som inte annonserats än…
  • K special om rollspel: Dokumentären med teamet som följde mig ska sändas i år, vilket är sjukt peppigt!
  • GothCon: Jag återvänder med bravur till Göteborg med pepp och massor av kul planer, från att arra Call of Cthulhu Sverige och ha roliga paneler till flera släpp på plats. Framförallt kommer det bästa vara att bara glida runt och hänga med alla.
  • Nordsken: Det ser ut som jag ska dit igen – och hade så sjukt kul sist att jag tror det lär bli minst lika bra!
  • Ännu fler roliga event: Fler event lär det bli under året, bara inte planerade eller bestämda ännu.
  • Fenix 100: Jag har en kul artikel planerad till jubileumsnumret, där jag hoppas det blir så bra jag kan!
  • Mer rollspelshäng och diskussioner: Både organiserat, som i paneler och liknande, men också bara att hänga och diskutera rollspel med andra engagerade är bland det bästa som finns – så det betyder att jag säkerligen är pepp på 2020 med dig!
  • Projekt och annat under året: Den här planen sträcker sig i praktiken ungefär fram till sommaren som längst. Men det är mycket år kvar efter det. Vad vet vad som händer i andra halvan av året? Nya coola projekt som dyker upp som jag inte vet om nu? Vilka de är återstår att se och förväntan på vad nya projekt under 2020 kan bli är en höjdpunkt i sig!
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,135
Utan tvivel Ultraviolet Grasslands! Mer metal-postapoc-fantasy åt folket!
 
Top