Vad ser ni mest fram mot under 2020?

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
484
Vilken rollspelsrelaterad sak ser ni mest fram mot 2020? Det kan vara all från nya produkter, en ny kampanj, ett inplanerat one-shot, något ni håller på att skapa själva, att något förändras i vardagen och möjliggör mer tid eller liknande.

Själv ser jag mest fram emot kickstarten av Dolmenwood, den setting som Gavin Norman/Necrotic gnome håller på att färdigställa. Han har sagt att den kommer att komma nu till våren.

Jag kommer få haka på uppstarten av en 5e-kampanj IRL vilket känns som lyx i dess dagar. Känns kul!

Jag ser också väldigt mkt fram mot att spelleda Sailors on the Starless Sea för flera grupper. Fantastiskt äventyr imo!

I övrigt så hoppas jag på att hitta en bra virituell tabletop för att kunna spela med folk på andra orter. Vill röra mig bort från roll20 för jag tycker att browserinramningen stör stämningen.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,327
Location
Kullavik
Wahibs kokbok! ... nej, men allvarligt :

Mutant Hindenburg och Gryningens Beskyddare
Ikonernas Nåd - del 2 till Coriolis
Bittermarken/Bitter Reach till Svärdets Sång/Forbitten Lands
Fria Ligans "Call of Cthulhu"-rollspel (men det lär kanske dröja något år till)
Mutant: Ad Astra (men det lär kanske dröja något år till)
Mer från Oktoberlandet! (hade t.ex. varit väldigt trevligt med Röd måne del 3)
Vaesen
François Barangers "In the Mountains of Madness" som jag hoppas Fria Ligan tänker ge ut på svenska.
Vilda Vålnaders Vanmakt till Symbaroum
KULT´s scenariosamling
The Troubleshooters
Mardrömmar från Amerikat (vart tog den vägen 2019?)
Alien RPG supplement
CoC Sverige (men främst alla medföljande scenarion)
Occam's Razor (om Stygian Fox får tummen ur att bli klara)
A time for sacrifice till Call of Cthulhu
Supplement till Crusader Kings

... och GothCon !
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,642
Location
Rissne
Henke;n339066 said:
Mardrömmar från Amerikat (vart tog den vägen 2019?)
I all enkelhet tog min ork slut, och jag lyckades inte redigera den färdigt eller få ihop illustrationer till den.

Jag vågar egentligen inte lova något 2020-släpp heller, det beror alldeles på. Men jag hoppas på det.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,184
Ska bli spännande att besöka GothCon för första gången :)

Det kommer en hel del intressanta produkter men jag har kommit till den tragiska insikten att jag förmodligen inte kommer att hinna spela så många av dem. Istället ser jag fram emot många spelpass med Symbaroum, Hjältarnas tid Tails of Equestria och kanske Barkhäxan. Vi har pratat om att sticka mellan med några pass MUA, vilket också blir kul. Gärna något mer cinematiskt scenario till Alien RPG.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,327
Location
Kullavik
krank;n339068 said:
I all enkelhet tog min ork slut, och jag lyckades inte redigera den färdigt eller få ihop illustrationer till den.

Jag vågar egentligen inte lova något 2020-släpp heller, det beror alldeles på. Men jag hoppas på det.
...att ork tar slut är jag tyvärr allt för välbekant med för egen del. Ser fram emot när den väl dyker upp om det så skall bli 2021-2022. :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,327
Location
Kullavik
Rangertheman;n339069 said:
Ska bli spännande att besöka GothCon för första gången :)

Det kommer en hel del intressanta produkter men jag har kommit till den tragiska insikten att jag förmodligen inte kommer att hinna spela så många av dem. Istället ser jag fram emot många spelpass med Symbaroum, Hjältarnas tid Tails of Equestria och kanske Barkhäxan. Vi har pratat om att sticka mellan med några pass MUA, vilket också blir kul. Gärna något mer cinematiskt scenario till Alien RPG.
Har egentligen samma dilemma, men om jag skall vara ärlig så köper jag nog numera mest för att läsa och drömma om att få spela/spelleda dem. I realiteten är den smärtsamma sanningen att väldigt få av alla saker jag läser någonsin ser dagens ljus på mitt spelbord. :(

Kul att du ska till GothCon förresten!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Jag ser fram emot att möjligtvis ha energi till att försöka få ihop en fysisk spelgrupp igen (minstingen är så gammal att jag kan "rymma hemifrån" ibland, och inte somnar direkt jag kommer fram).

Ifs and buts...
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,641
Location
Huddinge
Jag ser fram emot cortex prime.
Cortex plus är mitt favorit regelsystem jag aldrig fått spela med. Men när prime släpps ska jag banne mig gå på spelledare strejk tills jag får spela det.

Jag har också helt orealistiska förhoppningar på Rolemaster unity.
Ett nytt rolemaster som ska ena alla versionen och vara lite mer strömlinjeformat så att det ska gå att introducera spelare till det utan att få och ge huvudvärk.
Jag tror inte ice kan lyckas med det. Men drömma om det kan jag.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,260
  • Återuppta Törnetronen i vår.
  • Mutant Hindenburg och dess kampanj (hoppas verkligen den ska gå i UAs fotspår).
  • Nästa cinematic adventure till Alien (hoppas verkligen det ska hänga ihop med CotG på ett bra vis).
  • Gothcon ska bli kul som vanligt.
Skulle vilja säga DanCon men jag tror att jag med all säkerhet kommer att missa det i år igen :-(
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,911
Location
Port Kad, The Rim
Jag ser mest fram emot att skriva några settingböcker till Expert Nova och att min dotter Elin ska illustrera dem. Jag lovar i så fall att en bok får max 200 sidor.
 

Conan

انتفاضة
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,109
* Hoppas på lite Eon produkter som inte är mer regler eller omtag på gamla regler och moduler.

Te.x. sista delen av sylfens vrede (jag har precis spelat klart första delen så det är iof ingen brådska), en jargien bok/box. Vilddjur och bruksdjur samt demoner och drömvandrare :).

Tror iof jag skrivit det här i någon annan tråd, men alltid värt att ta om.


* François Barangers "In the Mountains of Madness" som jag också hoppas Fria Ligan tänker ge ut på svenska (precis skaffa den dem gav ut och den är awesome)

* Grejer till kult

* Coola trailers till kickstarters med bra voiceovers (tycker dem blivit väldigt mycket sämre på sistone)
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,663
Location
Uppsala
Att arrangera mitt tredje scenario på GothCon!*

Ser också fram emot att läsa Neotech Edge, som borde dimpa ned i en brevlåda nära mig i veckan.

*=Har insett såhär i efterhand att det antagligen varit smartare att arrangera samma scenario ett par år i rad och fila lite på det, istället för att återuppfinna hjulet varje år... Men snart har jag ju fyra hjul!
 

AJJ

Veteran
Joined
24 Sep 2019
Messages
4
Stargate RPG. Den borde komma ut på sommer, kring GenCon.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,932
Location
Nordnordost
Andras spel
  • Troubleshooters - Förmodligen främst för bilderna.
  • Ultraviolet Grasslands - Jag vet inte om jag är så hyper över det egentligen. Men jag vill titta på bilderna här med
Wilhelm's Games
  • Få ut The Dune Rose på engelska. Jag har några fans som inte talar svenska, det skall bli kul att se deras reaktioner på Ökenros.
  • Att börja skriva på nästa projekt. Kuf M/77? Efter Z? Katt & Häxa?
  • Norrlands inland-modulen till Kuf - Det är ju Sysps projekt, men jag räknar med att det ges ut under WG-etikett när han är klar.
Hobbyrelaterat
  • GothCon XLIV - Den årliga träffen med rollspelsfamiljen.
  • Spela in ytterligare 10 avsnitt av NNO-podcasten.
  • Få veta vem hjältinnan Sarah får sitt lyckliga i alla sina dar med i vår Ökenroskampanj.
  • Få sätta punkt för Hydra och ge ut de saker som ligger på hyllan.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Suldokar’s wake, så klart. Jag har också väldigt höga förväntningar på Norrlands inland.
 
Top