Nekromanti Vad ser ni mest fram emot i rollspelsväg just nu?

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
Just nu längtar jag efter

Western 4
Jargien till EON
&
The Fall of Delta Green

Jag har precis lagt vantarna på Dracula Dossier till NBA, den var värd varenda krona.
 

Falk

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
37
Jag ser fram emot böckerna "Bland Mutanter, Drakar och Demoner" samt "Finna Dolda Ting".
Jag ser också fram emot saker som kan komma ur Kickstartern till tidningen Fenix.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Nya Fantasy verisionen med underjorden modul !
Sen ser jag fram emot lite ledigt över jul så jag får energi att skriva på mitt egna system och kampanjvärld :)
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
542
Location
Mörkmården (småland)
Konrad Konvalj;n131039 said:
Otroligt förvånande att ingen nämner Lorder och Lodisar.

Det har ju skrivits spaltmeter om LoL i obskyra tidningar och enligt oberoende tyckare är det nästa års hetaste spel. Eller snarare "den bästa skit som kommit ur rollspelssveriges rövhål på årtionden" alltså inte bara nästa års hetaste utan årtiondets.
Och det jag har sett av spelet har givit noll mersmak, så om det där är det bästa vi gjort på årtionden så kan vi lika gärna lägga av.

Jag ser fram emot Blades in the Dark (när det blir färdigt), Fantasy! 2.0, nästa Mutant År Noll-modul, Blue Rose, och att få Järn och Dracula Dossier i händerna.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,760
Location
Göteborg
Åh, jag ser också jättemycket fram emot Generation. Fan vet när det kommer, men när det gör det blir det fetare än bacon.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Jag ser, som alltid, mest framemot köttiga kampanjer och detaljfyllda scenarios. (Fullständiga äventyr då; inte scenariofrön eller äventyrsplatser. Äventyr som är romaner i rollspelsform) Regler och spelsystem finns ju redan i tusental. Fantastiskt fina äventyrskampanjer finns det däremot kanske ett dussin av (och då är jag generös).

Sedan har jag (och mina spelare) ju våra preferenser både vad gäller genre och typ av spelsystem, vilket ju gallrar bort en del. Sedan får man ta hänsyn till vad vi nyligen spelat: även om någon av er skulle lägga upp en Horror on the Orient Express till Symbaroum bara sådär, tror jag vi efter 30+ sittningar behöver ta en mörkfantasy-paus.

Vad jag därför är mest nyfiken på just nu blir Ikonernas Nåd. Spelsystemet (Coriolis i detta fallet) får gärna bli bra, men jag kommer aldrig orka hitta på äventyr från scratch, så ett Coriolis utan äventyr blir bara ytterligare en bok i hyllan - det är kampanjen som är det viktiga. Jag hoppas kampanjen motsvarar romandebuten från någon ny författare som senare blir känd; dvs att kampanjen gör som de flesta framgångsrika sf-romanerna, har en unik (eller semiunik) twist som kärna.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
På den svenska fronten är det främst:

Spelarboken till Symbaroum
Coriolis
SciFi!
Western

När det gäller engelska spel så är det troligen bara Call of Cthulhu som jag vill lägga vantarna på.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Jag kom på att jag längtar till nästa avsnitt av Viskningar från kryptan också! Var det magi som skulle avhandlas härnäst eller har redaktionen kommit på något annat?
 

charl

Veteran
Joined
10 Jul 2015
Messages
104
Rigger 5.0 till Shadowrun, samt Mongoose Travellers nya utgåva. Alla planerade extraböcker till Mage också, men till mindre grad eftersom jag ändå har ett stort bibliotek av gamla Mage-böcker och WoDs sourcebooks tjänar mest att inspirera SL.

Annars håller jag inte så stor koll. Brukar upptäcka nya rollspelsböcker i regel först ett par veckor efter de redan släppts.
 

Per

Veteran
Joined
19 Apr 2015
Messages
74
En önskedröm, men det kommer nog tyvärr aldrig att inträffa - Warhammer Fantasy Roleplay 4ed. Naturligtvis med en stor episk kvalitetskampanj liknande The Enemy Within.
 

Harry S

Swordsman
Joined
27 Sep 2015
Messages
682
I detta NU ser jag fram emot att någon ska posta en intressant tråd på rollspel.nu. Det är ingen av trådarna i Senaste inlägg som intresserar mig just nu.

På lite längre sikt ser jag fram emot nytt material till Mutant År 0 och nya gamla Drakar och Demoner.
 
Top