Nekromanti Vad ser ni mest fram emot i rollspelsväg just nu?

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
382
Location
Birmingham, UK
Om vi snackar moduler:
Moduler till Eon 4 (Magi in particular)
Kult
CoC 7th edition

I allmänhet ser jag snnars fram till spelmöte på Torsdag, samt att få ihop en spelgrupp här i Birmingham som jag kan introducera Eon till :)
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,658
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Vad jag ser fram mot allra mest? Att äntligen bli färdig med de två spel som borde ha blivit färdiga i år, Legend och Svärd & Svartkonst. Det kommer att bli klart, det kommer att bli bra.

Kult och Scifi! är jag nyfiken på. Finna dolda ting och boken om Äventyrsspel blir kul.

Jag är också väldigt peppad på Grottröj nu på lördag!
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,368
Spelarens Handbok till Symbaroum. Nya Coriolis. Att påbörja spelledandet av Väktarens Vrede till Symbaroum.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,098
Minimoni;n131067 said:
Western IV och alla böcker utöver grundböckerna.
Mer till Noir!
Västerlanden och Jargien till Eon.
Ja Jargien ska bli fett! Hoppas på en riktig monstermodul (eller än bättre box). Förhoppningsvis blir det en redig modul om Västlanden också. Delen om Tarkas i Spelpaktesboken bådar gott.
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Konrad Konvalj;n131039 said:
Otroligt förvånande att ingen nämner Lorder och Lodisar.

Det har ju skrivits spaltmeter om LoL i obskyra tidningar och enligt oberoende tyckare är det nästa års hetaste spel. Eller snarare "den bästa skit som kommit ur rollspelssveriges rövhål på årtionden" alltså inte bara nästa års hetaste utan årtiondets.
Tänkte att jag var lite partisk...nä, nu fegar jag ju: jag ser fram emot Lorder och Lodisar!:cool:
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,788
Location
Göteborg
Konrad Konvalj;n131039 said:
Det har ju skrivits spaltmeter om LoL i obskyra tidningar och enligt oberoende tyckare är det nästa års hetaste spel. Eller snarare "den bästa skit som kommit ur rollspelssveriges rövhål på årtionden" alltså inte bara nästa års hetaste utan årtiondets.
Jo, självklart blir det det, förutsatt att det kommer ut före Bläck såklart. Jag ser fram emot LoL!
 

daflum

Veteran
Joined
21 Jul 2011
Messages
159
Location
Hjärtum
Rent spelmaterial; Mutant år noll maskinarium och zonkompendium 5, Spelarboken till Symbaroum och Coriolis såklart med.
Spelmässigt: Påbörja spelledandet av år noll samt börja spela Dracula Dossiern till Nights Black Agents.
 
Joined
12 Aug 2013
Messages
159
Location
Stockholm
Nästa spelsession (som kan ligga antingen en dag eller två år fram i tiden...)
¤ Western 4
¤ Saga 2
¤ Symbaroum, spelarboken
¤ Nya Drakar och Demoner
¤ Världsboken till Järn

Och, av att ha läst lite i tråden, the One Ring-supplement, som jag inte visste fanns, typ.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,975
Location
Ludvika
Zoth-Ya;n131253 said:
Att wrnu byter forumsplattform eller nått. Måste hända snart
Fast hur hemskt det än låter så börjar jag vänja mig. Ungefär som när man inte längre tycker att det är ett problem att bilen ryker som en oljebrand, och att motorn börjar hacka när man går över 70 km/h.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Rymdhamster;n131255 said:
Fast hur hemskt det än låter så börjar jag vänja mig. Ungefär som när man inte längre tycker att det är ett problem att bilen ryker som en oljebrand, och att motorn börjar hacka när man går över 70 km/h.

Ge mig en fungerande vrållåda på förstasidan, och jag hade stått ut medf att stanna på den här plattformen.

Men förutom Vrålåda så ser jag fram emot nya kult och att snart äntligen få Nya Western böckerna.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag ser fram emot att avsluta något av mina alla påbörjade projekt.
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Jag är mycket sugen på de DCC 4-grejerna jag signat upp på i Kickstartern som avslutades igår. De körde extra äventyrsmoduler som stretch goals så alla backare får nu sex (!) gratismoduler med regelboken.

Sen börjar jag verkligen närma mig beta-version av min dungeon generator. Det ska bli kul!

Blev Blue Rose av? Tyckte jag kollade efter deadline och fundingen var under miniminivån?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
MattiasLejbrink;n131273 said:
Blev Blue Rose av? Tyckte jag kollade efter deadline och fundingen var under miniminivån?
Det tog mindre än tolv timmar att funda Blue Rose. Sen brädade de den åtta gånger om eller nåt.
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,212
Horselords of Rohan, och ännu längre fram: Gondor.

Vill vara riktigt hajp på nya Conan:An age undreamed of. Men av a döma på förhandstittarna så ser det ut att bara bli en seg crunch-fest för att kontruktörerna verkar för kära i sitt nya Mutant Chronicles spel. Men hoppet är det som dör sist.

Ensamma vargen. Till min glada överraskning så är det här nog det bästa spelet på svenska på marknaden sedan...... Evigheter. Hoppas det inte bara slutar med det som finns och några artiklar i Fenix som man ändå inte läser. Jag vill ha resten av Mongoose böckerna på svenska. Helst igår.

Cthulhu Apocalypse i fysiskt format till Trail of Cthulhu. Har velat spela Dead White World i flera år men aldrig fått tummen ur.

Riotminds DoD87. Alla mina inre varningsklockor klämtar. Men kan inte annat att vilja tro att det kan vara en rolig produkt.
 
Top