Nekromanti vad kan svavelvinter boxen i mint on vara värd ?

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: vad kan svavelvinter boxen i mint on vara vär

Kan du ge dig med det där "Mint On", det finns nog många här som inte vet att det betyder "nyskick", och det tappar du svar på kan jag lova.
Nu, vi tar om det så att precis alla är med:

Vad kan Svavelvinter vara värt i praktiskt taget nyskick!

:gremgrin:

Mint on... hrm... nej... usch!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: vad kan svavelvinter boxen i mint on vara vär

Jag svarade dig förut på msn...

Jag gissade från 500 och uppåt. Konfluxerna är som vi alla vet populära och eftertraktade - ett par Drakar & Demoner-bitar som verkligen blivit kult. Av någon anledning verkar just jakten på den femte konfluxen var glödhet - varför, undrar jag?
Du kan säkert få runt tusenlappen också, och jag lovar att det finns några få plånböcker som skulle ge mer än det till och med. Det handlar om tajming, det handlar om turen att rätt köpare trillar förbi.

Nu när Eksem trillade in med en gissning fick jag detta bekräftat. Du kan med gott samvete plocka ut kring 600:- för den, eller bida din tid, annonsera att du har en så kanske det kommer någon snubbe med ett brak-bud som slår klackarna uti lädret på din plånbok. :gremgrin:

Dock skulle jag inte rekommendera att göra den annonsvarianten här - tror att Rollspel.nu kräver någorlunda prisinfo, att iaf högsta bud gäller - så en annons utan pris blir alltså ogiltig. Men det är jag inte säker på, så läs annonsreglerna så ordnar sig den saken.
Men hoppa inte iväg alltför snabbt, vänta på att fler slänger in en gissning här.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Skulle nog kunna tänka mig att man får cirka 400 spänn för den boxen.
Jag skulle iaf tänka mig att ge ddet för den, utan nått större problem.
 

roboman

Veteran
Joined
18 Nov 2006
Messages
159
Location
Motala, bor i Stockholm
Re: vad kan svavelvinter boxen i mint on vara vär

Nyskick minsann, tur att du berättade det, Adus.

Jag köpte Svavelvinter inklusive kartbox och karta över Marjura för 450 kr på LinCon, då saknades ju ändå den sårbara boxen. Nog kan jag tänka mig att det finns folk som skulle betala myyycket mer än så om de dessutom får en fin box. :gremtongue:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: vad kan svavelvinter boxen i mint on vara vär

Så nu börjar vi få en inriktning på vad som kan vara ett normalt tilltaget pris för Svavelvinter. Nå, jag har gissat 500:- och uppåt - ungefär, och jag tror även att man kan få mycket mer, men nu börjar det trilla in lite mer "Jag kan tänka mig", "Då fick jag ge"-inlägg, och nu kan du därför, Buskis, börja dra ihop ditt pris. Jag skulle säga ett utgångspris på 400:- där du nog kan komma upp i minst 600:-
:gremsmile:
Nu har vi rett ut det, 400-600:- ... No problemas att sälja det då.

P.S. Kannesten kanske vill ha det nu då? D.S.
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
556
Location
Gävle och Åland
Perspektiv

Bara som kuriosa och för perspektivets skull kan jag nämna att jag fick sammanlagt 6000 kr för att skriva Svavelvinter när det begav sig ...

Detta sagt utan varje form av kritik eller bitterhet för jag tycker mig verkligen ha fått ut mycket av projektet genom åren, inte minst genom kontakten med alla entusiaster - inget gläder en konstruktör mer än att se sina verk leva kvar.

Hälsar
Erik G

som för övrigt har inplastade ex kvar av seriens alla delar men de är INTE till salu :gremwink:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Perspektiv

Heh... Jo, det sätter ju perspektiv på saken...

Det där skulle rollspelsföretagen kunna använda: "Istället för lön så får du tjugo exemplar att sätta in i bankfack. Tro mig, det blir mycket lönsammare så. Inte nöjd? Okej, du får låna en penna också, så att du kan signera dem."

:^)
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,900
Location
The Culture
Re: Perspektiv

Bara som kuriosa och för perspektivets skull kan jag nämna att jag fick sammanlagt 6000 kr för att skriva Svavelvinter när det begav sig ...
Å ena sidan är det inte speciellt mycket pengar med tanke på den mängd arbete som ligger bakom det.

Å andra sidan skulle nog många här (inklusive jag) glatt skriva en rollspelsmodul, eller ett helt rollspel, om någon erbjöd oss den summan idag.

/tobias
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Trådflytt

Tråden flyttad från Drakar & Demoner-forumet till köp/säljforumet pga att den handlar om priskoll.

Gordeg
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,900
Location
The Culture
Re: Ni som var med på tiden då det begav sig...

Hur mycket kostade äventyret då det var nytt?
Jag gissar att det kostade 149 kr, eller någonting i den stilen.

/tobias
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: vad kan svavelvinter boxen i mint on vara vär

Svavelvinter inklusive kartbox och karta över Marjura för 450 kr

Kartbox? Det var två böcker och en karta med i boxen, och för det priset blev du rippad. Jag gav 250:- för mitt kompletta Svavelvinter en gång i tiden. Boxen är rätt trashad förvisso, men böckerna är i toppskick.
 

roboman

Veteran
Joined
18 Nov 2006
Messages
159
Location
Motala, bor i Stockholm
Re: vad kan svavelvinter boxen i mint on vara vär

Kartbox? Det var två böcker och en karta med i boxen, och för det priset blev du rippad. Jag gav 250:- för mitt kompletta Svavelvinter en gång i tiden. Boxen är rätt trashad förvisso, men böckerna är i toppskick.
Kartbox och kartbox, karthäfte då. En bok med kartor.

450 kr är mindre än vad äventyret brukar gå för på tradera, så det känns inte som ett speciellt illa pris. Böckerna och kartan är dessutom jättefina.
Om du lyckats få tag på Svavelvinter för bara 250 kr är den stora frågan hur och när. Idag har jag svårt att tänka mig att du hittar det komplett och i hög kvalié för ett mycket lägre pris än vad jag gjorde.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,764
Location
Nett-ruh-bi
Re: vad kan svavelvinter boxen i mint on vara vär

Om du lyckats få tag på Svavelvinter för bara 250 kr är den stora frågan hur och när. Idag har jag svårt att tänka mig att du hittar det komplett och i hög kvalié för ett mycket lägre pris än vad jag gjorde.
Jag fick mitt ex i komplett och fint skick (låda, böcker och karta) för ungefär 300 kr på Tradera. Jag minns inte om det var på ett "Köp nu"-pris eller om det var en auktion som avslutades vid en så konstig tid på dygnet att ingen iddes bjuda. I vilket fall som helst så går det att hitta objekt som Svavelvinter för lite pengar, bara man har tålamod och tur (och säljaren inte har koll).

Jag skulle utan vidare kunna sälja mitt exemplar vidare för minst 500 kr på Tradera, men jag vill inte.

Dewil
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: vad kan svavelvinter boxen i mint on vara vär

För att göra några tillägg till det Dewil skrev: priserna går upp och ner hela tiden, och när de går upp så beror det bland annat på att folk plötsligt blir beredda att betala fantasisummor för böcker som ett halvår tidigare gick för en spottstyver, så att säljarna snappar upp det och höjer sina auktioners utropspris.

Svavelvinter är inte ens särskilt sällsynt jämfört med resten av äventyren i serien. Hela serien minus Trakorienmodulen bör du kunna få tag på för totalt en tusenlapp. Jag har lagt 950:- totalt på Svavelvinter, Oraklet, Femte konfluxen och Trakorien och bidar min tid tills jag hittar en Kristalltjur i köpbart skick till köpbart pris. 300:- per styck för NÅGON äldre rollspelsgrej är klart smärtgräns om man frågar mig.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Priser på rollspelspryttlar i allmänhet(nästan ot)

Det skulle vara intressant att veta vilken enskild svensk rollspelsprodukt som är värd mest pengar på begagnadmarknaden. Svavelvinter? Första utgåvan av Drakar och demoner? Sinkadus nr 1?

/Anders
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,764
Location
Nett-ruh-bi
Re: vad kan svavelvinter boxen i mint on vara vär

Svavelvinter är inte ens särskilt sällsynt jämfört med resten av äventyren i serien. Hela serien minus Trakorienmodulen bör du kunna få tag på för totalt en tusenlapp. Jag har lagt 950:- totalt på Svavelvinter, Oraklet, Femte konfluxen och Trakorien och bidar min tid tills jag hittar en Kristalltjur i köpbart skick till köpbart pris. 300:- per styck för NÅGON äldre rollspelsgrej är klart smärtgräns om man frågar mig.
Nånstans där ligger jag också. Förmodligen närmare 1200 än 950 kr. Och saknar likaså Kristalltjuren. Den verkar vara mycket sällsyntare än de övriga delarna.

I mina ögon smäller Svavelvinter lite högre bara för att den har låda, låt vara en kass sådan. Lådor är lite tuffare än böcker. :gremgrin:

Dewil
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,764
Location
Nett-ruh-bi
Re: Priser på rollspelspryttlar i allmänhet(nästan ot)

Mina ovetenskapliga studier av Tradera säger att av det är första utgåvan av Drakar och Demoner samt de tre första Sinkadusarna som är dyrast. DoD dyrast i absoluta tal - uppåt tusenlappen - och Sinkadusarna per sida - 300-400 kr/st. Fina exemplar av Dimön, Spindelkonungens pyramid och Tvillingbergen kan också gå för uppåt 500 kr/st.

Andra objekt har förvisso också gått för fantasipriser, men bara en gång. Vid regnbågens slut för 1700 kr, Drakar och Demoner Monster ouppackad för 2000 kr, Tidens fångar för 700 kr och liknande. DoD -82 och Sinkadus 1-3 dyker däremot upp några gånger om året och går för rejäla summor varje gång.

Dewil
 
Top