Nekromanti Vad heter ni?

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Re: Fe-U-Fluks [NT]

Men woot?!
Har alltid tänkt mig dig som en tyskuttalad Fojfluks. Nästan så att jag tyckte det borde stavas Fäuflux för att göra mitt uttal rättvisa.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: skrev fel när jag skapade namnet

Fast egentigen stavas det Nevyn, så det hade inte varit rätt utan O heller. :gremsmile:
 

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
Re: skrev fel när jag skapade namnet

Det vet jag men jag tänkte få lite egen prägel på det, det ser snyggare ut med w än v tycker jag
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Re: Ingen

Jag har frågat Yassilus i ett par års tid om han kan ändra mitt namn, så förvänta dig inte allt för mycket.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,273
Location
Örebro
Re: Ingen

I ett par års tid? Hörru, inte ska du överdriva nu? Du bytte ungefär samtidigt som jag och inte var det för ett par år, väl?

Hursomhaver, det är väl skillnad på om man gör det en gång eller om man vill byta stup i kvar som du? :gremwink:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Re: Ingen

Det var mer än två år sedan. Så stup i kvarten är väl att ta i?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,273
Location
Örebro
Beror väl på vilken kvart vi räknar? ;) (NT)

Timma? Vecka? År? Kvartal? Sekel?

Många är valen. :gremwink:
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,765
Location
Nett-ruh-bi
Re: Dubbelveetthundrasjuttisex

Liksom det var ju så coolt när jag var liten trettonåring och valde det. Anonymt och hårt. Dubbelveetthundrasjuttisex.
w176 tycker jag låter som ett värdnamn i en uppringd Telia-förbindelse. (Folk har döpt sig efter konstigare saker.)

Fast sedan valde någon på kanalen att tolka det på 1337 och började kalla mig vitsec. Det låter som något nynazzekinkyigt.
Sedan Rising, eller vem det nu var, skrev att man kunde tolka w176 som wetsex så tänker jag på dig som fröken Våtsex. :gremtongue:

Edit: Det var Ceram, i det här inlägget.

Dewil
 

Lovykar

Veteran
Joined
20 Feb 2006
Messages
24
Location
Uppsala
Re: skrev fel när jag skapade namnet

Faktiskt uttalas det "no one"... det är menat som gammalkeltisk stavning av namnet. Yay för Kerr! :gremsmile:
 

Embergem

Veteran
Joined
15 Oct 2008
Messages
62
Location
Avgrunden
Re: skrev fel när jag skapade namnet

Emm-börr-djem, men jag önskar att det uttalades lite mer i riktning åt Rising.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
"Soll - ve (kort e) - bring". Enkelt.
... Soll-ve-bring.

Detta nick är mitt efternamn fast med O istället för Ö.
... "Söll-be-bring", Sölvebring.
Problemet är bara att morsan också har börjat köra med det, solvebring, i sin mail osv.
Jävla jobbigt. Måste övertala henne att byta alla sina användarnamn... Hon kan ju inte sno mitt förböveln. Fatta vad pinsamt det kan bli. :gremwink:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Öhum, mitt nick, ja...

Alltså, som det låter Hårt K, svenskt R, kort A, vanligt jävla N och så ett hårt K till. Som i harkrank, kärlekskrank och sjuk på tyska - inte som vev, gnällspik eller tokgubbe på engelska (crank).

Snodde det från killen som stjäl barns drömmar i La Cité des enfants perdus.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
YjmIr, alltså med långt och markerat Y, som när man säger vad den bokstaven heter, följt av 'mir' som i rymdstationen 'Mir', eller 'emir'.

Det verkar säga sig självt, dock, jag kan inte minnas att någon någonsin uttalat det fel, trots att det känns som att det borde finnas potential för det somehow.

- Ymir, äter chipsu
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Me-ka-NURG. Detta är ett slags magiker i Gondica, som bygger märkliga manicker. Det gör jag också, fast mer virtuella företeelser egentligen.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Ingen

För eventuell förvirring: Jag är före detta Yassilus. Jag är inte längre administratör så jag kan inte ändra några namn. I det här systemet av forumet är det mycket enklare att byta namn. Du gör det genom att ändra din profil...
 
Top