Nekromanti Vad heter ni?

PVC

Veteran
Joined
5 Jun 2005
Messages
176
Location
Luleå
Ibland när jag sitter och läser inlägg som har referenser till andra användaare här på forumet stannar jag upp för att jag inte kan mentalt läsa hur namnet ska uttalas. Det må inte vara ett stort problem men det gör en stor skillnad för mig när jag läser långa inlägg, om det blir för många avbrott tröttnar jag helt enkelt och kan inte koncentrera mig.

Därför tänkte jag att den här tråden kunde vigas till att på något mer uttalsliknande sätt beskriva hur ens användarnamn ska användas. Visst, några är ganska straight-forward men inte alla.

OK för att föregå med gott exempel: Mitt användarnamn uttalas Pii-vii-sii
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Inte för att jag kan tänka mig att någon bryr sig eftersom jag ändå skriver så lite, men jag får passa på när det finns en tråd man kan skriva i utan att ha något att säga :gremlaugh:
Pil-ze-man:
Pil som i pillow
ze som i tse-tse-fluga
man som i man.
För er som läser tyska kan ni helt enkelt uttala det på tyska. Det jag skrivit är så jag uttalade det på tyska nä mina vänner började kalla mig det, så om det är fel är det en annan fråga.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Damn. Jag som alltid har uttalat MrG som "maräng". ,-)

För övrigt; Mar-ko Beer-man.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
Organ; uttala det som det stavas och på svenska så är du hemma.

/Anders
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Inte "rajsing" [ANT]

...utan REE- xse - Umba-Pumba (precis som guden från Agoo (franskt uttal)) - frnpkhgljsfdbrrp - MOO - gnuggnuggnugg - YYLe - frrrrrnepp - a - WOOOOINEEE (som en finsk gentleman med tophat och broderad läderväst som sätter sig på ett noshörningshorn och upplever en resignation inför den plötsliga insikten om sin egen dödlighet, blandat med den bitterljuva känslan av att hans latenta homosexualitet stigit upp till ytan likt en drunknad häst i salta haven en molnfri morgon i November (INTE tidig november, utan sen november, tänk snöslaskiga gator kantade av givmildhetsexploaterad julskyltning)) - gonkaronka - FNUUL - e - SCHNAge - baRONGG - aeïo - #%&/(= - aggaraggapaggafnaggamaggalaggasaggahaggadagga - taggaiaggataggawaggacaggabraggafagga - daggalxaggavaggapraggazaggajaggagagga - klaggasnaggasagga - HUU - la - KNUZ (inte "knuttz" på det vanliga, svenska sättet, utan så att det rimmar på "broiler") - eFNOJ - ygnurp - BA! (Klicka tungan mot vänster armbåge medan du kliar dig i örat inifrån (alltså med handen i munhålan), följt av ett snabbt uppräknande av de sista tre decimalerna i Pi), och slutligen "ing".

Rising, alltså.
 

PVC

Veteran
Joined
5 Jun 2005
Messages
176
Location
Luleå
Re: Inte "rajsing" [ANT]

[sarkasm]Du är så hysteriskt rolig du Rising.[/sarkasm]Point taken.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Och det här är varför... [ANT]

Riiiising är den som förtjänar att väljas till El Presidente for life för wrnu! :gremlaugh:

Erik, konstitutionell republik
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,296
Location
Örebro
Re: Inte "rajsing" [OT]

Och jag som alltid uttalat Rising som Risi-frutti. :gremwink:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
"Fåggmåck", allt enligt svenska uttalsregler.

Vore det inte bättre att du PM:ade de som har svår-/outtalbara namn (w176, Xhakhal, avatarex, Azagthot eller The_Gorger) istället? De flesta av oss är trots allt omtänksamma nog så att folk ska kunna tilltala oss vid nick om man träffas i verkliga livet.

Även om jag föredrar att kallas Fogge, förstås. :gremsmirk:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Inte "rajsing" [OT]

...och jag som har börjat uttala Risi-Frutti "Rising-Frutti" eftersom jag gillar att vardagshäda. :gremwink:
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Re: Inte "rajsing" [OT]

Och jag som har börjat kalla honom Hannibal, efter den där b-rullen:

"Hannibal Riiiising"
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
När jag var tolv sade mamma att "Xakhal" (namnet på min BGII-gubbe) uttalades med S, eftersom X blir S på svenska (jmfr: "Xylofon"). Det extra h-et kom in för att jämna ut det hela.

Alla jag träffat har sagt "Sjakal" eller "Sjakalen". Jag har slutat rätta dem.

Zack-all, betoning på det andra a-et. Så säger jag i alla fall, men jag har börjat vänja mig vid att vara en afrikansk prärievarg vid det här laget;)

EDIT: Glömde skriva in att det å andra sidan inte är ett problem - mit nätnick är till för användande på internet. Där skriver man, där snackar man inte. Kan du stava så klarar du dig.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
"Men ååååh fattaru'nte att de e för å va HÄFTIG!"

Jag kan väl inte lyssna på ALLT min mamma säger;)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Enklare än att utala mitt nick, går väll knappt att få.. Eller hur. :gremtongue:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Mitt nick kan tyckas ganska straightforward, Arvi-dåss liksom. Det är så Arvid uttalas, fast med en svung på slutet. Så icke fallet! Det kommer från min granne som i min barndom kallade mig för Arviidås.

Däremot så tycker jag att det är så kul att man kan uttala namnet på två sätt, så bägge är officiella.
 
Top