Vad heter er rollspelsklubb?

Har ingen klubb, men har en discord, "Roll With It", där det körs spel online.

Alla får va med, så länge de är snälla! Vem som kan pitcha ett spel de vill spela eller SLa.

Har aldrig varit med i en rollspelsklubb/förening men minns att det var nära att det blev en i gymnasiet. Namnbubblare var Sekten eller Dice Hard. Det senare känns som fler borde haft tänkt på, så det borde ju finnas minst en. Vi blev aldrig en.

Jag vet inte om spelgruppen som sådan haft ett riktigt namn, men chatten som används för planering och mellansnack har gått igenom ett antal namn, från minnet:
-Mats spelgrotta: Det äldsta namnet, vad jag minns. Ingen av oss heter Mats, utan det var en föreläsare i idéhistoria som vi hade på tiden vi började spela.
-Höldas hämnare: Hölda var namnet på en region i en kortlivad Whitehack-kampanj som invigde spelgruppen.
-Åskar memorial chat: Åskar var en av Höldas hämnare, mycket omtyckt på grund av den Sven Dufva-artade gestaltningen. Jag tror han blev ihjälklubbad av ett troll.
-TPK Megadeath: Massdöende som följd av en tveksamt planerad konfrontation i Orakelgrottan (DoD23).
-Pyromanrollspel: Efter att experimentell terapi brännt ner ett värdshus fullt av sektoffer som vi försökte rädda i en DnD-kampanj.

Spelgruppen är nu 6 år gammal, men har gått på sparlåga senaste året.

Back