Nekromanti Vad har ni på gång egentligen? [Edit]

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Vi tar det viktigaste först

Eller så uppfinner jag en domedagsmaskin som gör att vi får mer tid i dygnet!

Du bara måste uppfinna en sådan!

Jaggernaut spelar:
Lite småäventyr till Mutant: UA.

Jaggernaut spelleder:
En eonkampanj som hållit på i över ett år (mest för att vi spelar så sällan :gremfrown:, nuförtiden iaf).
Lite andra småsaker till eon.

Jaggernaut vill spela/spelleda:
Mer eon, har massvis med idéer. Både för spelledande och spelande.
Millennium, problemet är att få ihop med spelare. Sedan är det om tid att sätta sig in i spelet också (eller egentligen inte men jag disponerar min tid som en kratta) men förhoppningvis får jag tummen ur och läser igenom det plus att jag hittar några spelare.

Jaggernaut har nu också dragit sitt strå till stacken
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Rolig tråd! Eh, ja, nån måste säga det i alla långa trådar. Traditionsenligt...

Generellt kan man säga att jag har för många geniala planer och för lite tid. Eller, inte jag, men mina medspelare. Gruppen är trevlig och jag gillar att spela med den, men jag får åka en timme kommunalt fram och tillbaka, vilket är synd. Jag kan säga lite allmänt att om det är nån som bor i närheten av Järfälla som vill ha en spelare till sin spelgrupp så står jag till förfogande! Har inga planer på att överge min gamla (nya) spelgrupp, men lite oftare och närmre vore trevligt. Ja, lite generellt alltså. Annars så är det närmaste detta:

Regnsynd: Skall spelleda detta ganska dåligt kritiserade Eonska äventyr, men jag gillar det! Ha, där fick
ni! :gremwink:
Skall spelleda, med trenne spelare. En av dem, Fredde, ska dra ut i fält (lumpen. Eller nåt sånt), men en ny kille skall vara med och lira. Hoppas det blir bra,,,

Sedan har Haltageten lite planer på ett kortare bankettäventyr, vilket jag också ser fram emot. Får se om han lyckas få oss att spela högciviliserat finfolk, vi är annars mest bra på skogsröj och vedsamling... Men, som sagt, jag ser fram emot det. När det blir är osäkert, kanske vill han ha storebrorsan Fredde med, men jag hoppas att det blir inom en snar framtid.
Utöver detta har vi en kille som just börjat spelleda lite, och som visat sig vara ganska bra på det, lite planer på en kraggkampanj - jag har redan rollpersonen, en snorrik och fåfäng krigare i vackra pälsar och välansat skägg - jag älskar honom, och ser verkligen fram emot att spela! Hoppas att det blir snart, men vi får se - vi har ju som sagt lite andra saker framför oss...
Fredde själv hade lite planer på nån typ av nånting som jag inte förstod vad det var. Kan vara kul att veta. :gremwink:

Sedan, mina damer och herrar, har jag lite grejer på gång uppe i Mundanas nordöstra hörn - det blir smutsiga gästarbetare, svettiga krogar och dammiga gruvor! Mer än så kan jag... inte säga i nuläget.

Andra spel:
Jepp, om det nu blir två spelgrupper är jag fullständigt öppen för nya rollspel med den andra. Eon är visserligen spelet i mitt hjärta, men jag känner att det är dags att prova lite annat. Krilles spel är hetast just nu...

Så, lite har jag på gång iallafall. Det har dessutom varit lite snack (och, typiskt mig) minimal verkstad om ett äventyr som jag eventuellt skulle hjälpa till att skriva med Pendragon till Drunoks drängar. Efter en tids bortglömdhet och idétorka ska jag nu börja fundera lite... (Förmodligen har Pendragon också glömt bort det. Men men. :gremwink:)

-Hjalle
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Jag ska hoppa in i en DoD-kampanj. Den utspelar sig, som jag har förstått det, kring Kopparhavet. Konstruerat av min SL och verkar mycket lovande.

Sedan är jag sugen på att spela Mutant, men jag får se hur det blir med det.
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Re: Listen up, you primitive ratcatchers!

"råttfångarna ska marschera igen!"

Fast så mycket marsch var det kanske inte, jag menar, vi plaskade ju mest runt nakna i kloakerna och så …
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,958
Location
Linköping
Absolut ingenting [NT]

Gud, det här inlägget är så meningslöst att byråkrater gråter.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Jo det är klart...

...men snart så kommer allt hemskt att uppenbara sig, och då jävlar om ni inte marscherar bums i säng!

M.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Spelar
En D&D-kampanj. Vi började i en hemmasnickrad kampanj som nu har mynnat ut i "Return to the Temple of Elemantal Evil". Jag spelar en gnomdruid.

En Morrowind-kampanj som är halvt-om-halvt friform, och som har ett ganska godtyckligt spelsystem. Vi spelar oss själva, och vi är fast i virtual reality-värld som bygger på datorspelet Morrowind. Jag spelar något mellanting mellan en tjuv, en jägare och en magiker.

Spelleder
En Ars Magica-kampanj. Del I handlade om rollpersonernas lärlingstid, del II om grundandet av ett eget covenant, del III om att rädda en vän i nöd och del IV om att fördriva en demon. Jag har experimenterat med att spontant låta spelarna få gestalta SLP's för att ge andra perspektiv på saker som händer i spelvärlden; och det har funkat över förväntan. Det var länge sedan vi spelade nu, så det vore kanske dags att ta tag i kampanjen igen.

En Planescape-kampanj med v3.5-regler. Förvånande lite stridigheter för att vara en D&D-kampanj. Rollpersonerna befinner sig för tillfället vid tröskeln till Carceri, men med tanke på vilken väg berättelsen verkar ta så kommer nog visiten inte vara särskilt långvarig. Nästa anhalt kommer antagligen bli Sigil eller Svartalfheim. Men vem vet...dom kanske tycker att Abyssen är mer lockande. ^^

Planerat
En Ravenloft-kampanj med CoC-regler. Har planerat den länge, men det har aldrig blivit av.
 

Tzam

Warrior
Joined
16 Oct 2002
Messages
328
Location
öhh... nära Sundsvall
Ok och jag som trodde att vi hade mycket igång... Tydlingen inte.

*Mutant - Pirit
*Eon - Asharien runt kampanj
*Eon - 'Farmen Asharien'
*N2 - Pandora Complex
*D&D 3.5 - Rosor an is
*D&D 3.5 - Never ending storey
*Star Wars - Bounty Hunters
*Vampire the M - Vampire in 1930
*Vampire the R - Intuduction campain

Antaratt det inte var så mycket om man jämför med många andra, men det känns mycket då vi bara har tid att spela en gång i veckan.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Yassilus "spelar" nu...
[*] Vildhjarta. En tokdålig vigman ränner runt i skogen tillsammans med tre andra nissar. Vi är Förnedrade Fyran.
[*] D&D3rd Kobold Edition<sup><font size="1">TM</font size></sup>. Fyra superladdade level 1 rollpersoner med tokbra vapen (som inte går att ha enligt reglerna, men är det koboldigt behöver man böja lite på reglerna). Jag spelleder.
[*] Vampire. En något mentalt instabil konstnär (med huggtänder) från forna Sovjet gör, tillsammans med sina maffiapolare, stan osäker. Jävligt osäker.
[*] Hunter. Där spelar jag en rollperson som inte kan slåss och inte har något psyke öht. Underbart att när de andra kickar ass så sitter jag som ett kolli i ett hörn och darrar.
<font size="1">Undrar hur det kommer sig att jag alltid spelar raka motsatsen till vad de andra spelar för rollpersoner?</font size>

Yassilus skulle vilja spela...
[*] En skön cyberpunkig kampanj vore mys. Både att spela och att spelleda. Har skissat lite, men saknar lämpligt spel.
[*] Deckar/Arkiv X-kampanj vill jag spela nu nu nu... Och spelleda... Mums. :gremsmile:
[*] Något med T10-reglerna. Västmark är lite för vackert för min smak och SHI2 är det ingen mer än jag som vill lira här vad jag vet. Måste testa det någon gång.
[*] Mitt eget spel. Det måste iofs skrivas klart först... Men i alla fall.

Yassilus har på gång(?)...
[*] Ny spelgrupp med Han, Johoohno och kanske Magnum (Vi får prata mer om det, hörreni) och någon mer. Någon i Norrköping som är intresserad?
[*] Star Wars d20-kampanj. Måste nog börja fundera lite på den.
 

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
Jag har spellet en kampanj i EON men alla spelare dog senast vi spelade så nu håller jag på att knåpa på en ny kampanj.
Håller dessutom på att skriva en kampanj för Västmark men den har vuxit till välldigt stora mått vilket gör att jag börjar misstänka att den alldrig blir klar men den är så kul att skriva på så den är mitt ständigt backupp projekt.
Dessutom håller jag på att skriva om tempelriddarna, tänkte att det skulle bli en modul av detta till valfritt rollspel men med inriktning mot västmark
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,418
Spelleder:
- D&D 3e: En kampanj i DnD:s första kampanjvärld Wilderlands of High fantasy centrerad kring världens första publicerade rollspelsstad City State of the Invincible Overlord.

Spelar:
- D&D 3e: En kampanj centrerad kring Freeport

Skulle vilja spelleda:
- Mutant: Undergångens Arvtagare (eventuellt med regler från Gamma World/D20 Modern)

Kommer förhoppningsvis att spela inom en rimlig framtid:
- Castles & Crusades, Basic D&D (Rules Cyclopedia) eller AD&D 1st ed (beroende på vilket system den potentielle spelledaren väljer - han har haft lite svårt att få tummen ur röven!)

Så det är inte så mycket i förhållande till de flesta andra här på forumet. Hur har ni tid?
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Jag spelleder ett studentkorridorsscenario i svensk nutid. Det handlar om droger, sumpade studier, psykiskt lidande och destruktiva sexuella kontakter (också finns det någon skum handling i bakgrunden också). Har inte kommit särskilt långt än, men det börjar ta sig :gremwink:

Mjo, det var typ allt. Har blivit lite sugen på att spelleda färdigt en bunte idéer jag började utvecklade till Eon när jag spelade det för ungefär tre år sedan. Vi får se hur det går med det.

- Lycan
 

--nix--

Veteran
Joined
24 Jul 2003
Messages
24
Location
Upplands Väsby
Problemen känns igen. Hela umgängeskretsen lider av liknande problem plus det faktum att några numera studerar utomlands...

Vi har dock löst det hela, i alla fall till viss del, genom "minikonvent" som vi helt sonika kallar Weekends. Ungefär två per år hinner vi med då alla måste boka in i god tid och skapa äventyr, hyra lokal etc etc
Brukar dock vara populärt då vi blir ungefär två större spelgrupper som umgås och spelar ursinnigt under tre dygn. Lägg till snabbmat, liggunderlag, svett och häftiga spelupplevelser så är konceptet klart.
Det hela handlar om planering och folk måste verkligen boka in dessa helger och sträva efter att kunna deltaga.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Trudvang med Västmarkregler
Jag är spelledare och Han, Gurgeh, Dimfrost och Snigel är spelare. Rätt låg nivå men jag kommer nog att skruva upp det hela ett snäpp i och med att rollpersonerna avancerar ifrån okunniga bonnläppar till obildade äventyrare. :gremsmile:
Håll utkik efter Han i rollen som naivt skogsrå i en snar framtid.

The Enemy within
Vi har precis påbörjat den andra delen, jag är spelledare åt en grupp Linköpingsfolk.

USCM
Uppdrag 100 närmar sig med rasande fart och kommer antagligen att spelas lördagen den 12/2 med så många spelare som möjligt (20+ är involverade i kampanjen i dagsläget) som möjligt.

Svavelvinter
Jag ansvarar för spelledarpersonen Broder Bodonius och kommer antagligen att uppgraderas till co-spelledare inom kort. Hade jag inte bara varit så jävla korkad att jag läst en del av äventyren så hade jag kanske kunnat delta som vanlig spelare istället.

Vad jag vill spela
Jag vill spela, sedan kvittar det i stort sett vilket spel det rör sig om. Har dock gjort en kvinnlig tirak till Eon som jag är sugen på att äventyra med. Problemet är dock att de rollspelsprojekt som jag är involverade i stjäl all speltid och mer därtill.

Rollspelsrelaterade projekt
Jag har en hel del mer eller mindre färdiga artiklar som jag skulle behöva ägna mer tid åt. De flesta är kopplade till Trudvang, M:UA eller Western.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Spelleder

Eon III-kampanj med CJ Ström, Nallo (Blasphemy), Blaren (från Codex/Fenix), fd Art Director för Codex Rikard Jespersen + två andra helt okända. Kampanjen är av episka mått, där mörkrets makter är onda, RPna osams, märkta och jagade. Stilen går i en cineastisk stil, med betoning på action. Mycket av berättandet sker i form av musik och "cut scenes", där spelarna (som kan särskilja på vad de vet och vad deras RPer vet) får se vad motståndarna har för sig.

Efter det att Eon är klart för denna gång blir det nog ett hemmasnickrat spel i stenhård och tragisk Noir-stil med minst tre twists.

Spelar

Offrade mig just i Earthdawn mot en Horror, för att rädda alla mina medkamrater. Det skall bli kul att få med min nya RP i den tämligen dysfunktionella grupp som finns. Utöver spelledaren är jag ensam kille i gruppen, och att brottas med tre tjejer är en utmaning. ,-)

Vår långa Call of Spaghetti-mun-kampanj börjar dra ihop sig efter ett helt års spelande. Vi spelar med D20 Moderns regler och det fungerar över förväntan. Stilen känns som en blandning av John Woo och KULT, med en död och en vansinnig RP i bagaget. Min RP är en av de som har klarat sig längst, vilket är en bedrift, mtp att han är helt orädd - en dålig egenskap i CoC...

Vill spela

Midnight - där vi har en abrupt avslutad kampanj. Plötsligt slutade vi spela av någon anledning. Som ingen vet varför.

CJ Ström vill köra Terra One så vi får se hur det utvecklar sig.

Nallo har länge pratat om en minikampanj i Mutant Chronicles (med N2-regler) i sann noir-stil. Eftersom jag är en riktig sucker för Noir (helst modern sådan - som Sin City eller Max Payne) så måste vi få igång den!
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,082
Location
Tindalos
Tillbaka från tjänsteresa i Portugal så har jag hunnit läsa en del CoC under ledig tid där. Så för stunden funderar jag på att starta upp någon av de längre kampanjerna till det spelet.

Sen har jag arbetat en del på Colonial Legion som går i samma anda som USCM fast med eget regelsystem. Förhoppningsvis kan vi speltesta nu under vårkanten.

Annars deltar jag just nu endast i vår långkörare, FSS-kampanjen, vilken förhoppningsvis kan avsluta kapitlet Mort (SLA Ind.) inom kort.
 
Top