Nekromanti Vad har ni på gång egentligen? [Edit]

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Exalted och nada mera

Vi spelar en Exalted kampanj som snart firar sitt ettårsjubileum. Det är bara Ermine, Utopia och jag. Så gruppen är rätt liten, vilket ger plats för rätt mycket karaktärsspelande, vilket är skönt. Utopia spelar den disillusionerade, osnutna och alldeles för unga solaren Tamh medan jag spelar den allvarsamma och smärtsamma hedersfyllda krigarkvinnan från Riket som sett världen för vad den är, och inte för vad folk påstår att den är. Riktigt underhållande faktiskt. Fast, å andra sidan. Hur kan man någonsin slå fel med animewuxiaoverthetophighfantasy? :gremwink:


/Naug, som inte tänker plåga sin omgivning med detaljer
 
G

Guest

Guest
Spelar

Eon i en kampanj som nu har haft ett uppehåll på två och ett halft år men ska påbörjas pånytt när en saknad person kommer ut ur finkan om tio månader (icke i spelet).

Spelleder

Eon i en hemmagjord kampanj i ett högreligöst sällskap som försöker övertyga folk att deras tro är den rätta.

Neotech i en dubbelspelledarledd genomgång av neotech 1 äventyr till n2 då vi har börjat med avalanche.

Planerar

Neotech i ett scenario vid arbetsnamn "Civilian Itza" där jag har byggt upp extra regler för att kunna använda olika typer av saker som återfinns i "syndicate" samt "deus ex".
I detta ska det börja med att folk blir rekryterade och sedan spelas träningen fram till agent innan det stora uppdraget.

Ja det var väl allt för nu, kommer jag på något mer lägger jag till det sen.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag spelar Nobilis med Arvidos, Bearnie och så Dnalor som spelleder. Att Danlor är missnöjd med det mytiska förstår jag, men håller inte riktigt med om. Bearnie är i vilket fall bara bäst med sin socialt handikappade skuggfigur, och Arvid är listig, mysig och samberättande med tusen mysko SLP och berättelser som han plockar fram och tvingar Dnalor att improvisera kring. Jag vill bara vara cool, eh, och det går väl som man kan förvänta sig. Så att säga.


Så hade jag tänkt spela lite skön Dungeons and Dragons (The Vault of Larin Karr) med några kompisar, men om och i så fall när det sätter igång vet jag inte.
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Jaha, vad gör jag?

Grejer jag spelleder:

- Episk D&D3.5 i egen mörk ickefeodal high-fantasyvärld. Min garvade spelgrupp.

- D&D 3.5 låglevelkampanj (för närvarande, men jag har gott hopp om stegring) i egen värld med hyggligt standardartad kärna. Kör kartorna helt i Autorealm som ett experiment. Spelgruppen består av nära anförvanter med varierande spelerfarenhet: en oerhört skicklig och erfaren rollspelare, en relativ nybörjare med stor scenvana, en som spelat rätt mycket men av tidsskäl gjort paus sedan sent 80-tal.

- Skruvat gammaltestamentlig fantasy i rudimentärt hemkokt system, med ett gäng mellanstadieflickor (och alltsomoftast min vuxna medledare i gruppen).

- Episk solokampanj i Xenamiljö i D&D3.5.

Kampanjer jag spelleder där de inblandade i och för sig vill spela men bor på olika håll i världen vilket minskar antalet speltillfällen drastiskt:

- En D&D 3e-kampanj i bronsåldersinspirerad, keltiskinspirerad high-fantasybarbarmiljö med gudainkarnationer som PC.

- En AD&D+väldigt mycket eget påbygge-kampanj där de egentliga gudarna till ovannämnda inkarnationer är PC.

- En annan gudakampanj med samma regelhybrid.

- En låglevel D&D3.5-kampanj i Dragonlancemiljö efter War of the Lance (och jag har kastat ut allt officiellt skräp om vad som hände sedan :gremelak: ).

Jag är spelare i:

- En D&D3.5-kampanj i hemtillverkad miljö där grisodlarambitionerna börjar ge vika för medellevelspel.

Projekt och förhoppningar:

- Jag hoppas det blir en fortsättning på det one-shot-äventyr jag var spelare i för en tid sedan. :gremsmile:

- Jag försöker få ändan ur vagnen att slipa klart på mina gudaregler.

- Jag håller på att omstöpa mitt detaljerade men klumpiga system för att hantera nationer.

- Jag pysslar med att göra fler Xenasaker till D&D3.5. Hemsidan med detta finns i min profil om någon är intresserad (och alltid kan man väl ha nytta av fler feats och spells, oavsett källa :gremtongue: ).
 

quisling

Warrior
Joined
24 Jan 2004
Messages
206
Location
Göteborg
TORG

Jag skulle vilja spelleda en kampanj som utspelar sig i modern tid, men med en massa fenomen från filmer, böcker och serietidningar. Ungefär som superhjälteserier, där man kan hitta trollkarlar, utomjordingar, weird-tech, sjunkna civilisationer, tidsresor, andra dimensioner och allt möjligt.
Ett annat tips är att kolla upp rollspelet TORG som har allt det du efterfrågar, i form av att jorden invaderats av ett flertal dimensionsportaler som påverkar verkligheten. Allt från dinosaurier till framtid utgör spelmiljön. Stämmningen passar väl in med önskan,
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
En aktiv

Jag spelleder Pirit till Mutant:ua, i en skiftande spelgrupp. Detmest spännande är att alla har olika ålder utbildning, bakgrund och sysselsättning. Detta i Malmö.

Hem-hemma i strömstad har jag två-tre oavslutade kampanjer, som jag aldrig kommer köra klart, men jag är inte sl där, så de kör nu klart utan mig.

Projekt: Yyrkoon har ett antal idéer, som han skall testa på den flytande Malmögruppen. Abberand, Red Star(eller ngt sånt där) och Star Wars vet jag står på hans önskelista.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,885
Location
Port Kad, The Rim
Jag har sällan tid att spelleda nuförtiden, men jag lyckas spela 2-4 ggr per månad.

Just nu spelar vi en tämligen relistisk WW2-kampanj i Bagdad 1941: Spelgänget är ett team brittiska underrättelseofficerare som har skictats till Bagdad i juni 1941 för att kartlägga huruvida det finns några tyska eller italienska spionnät kvar i staden efter det att en brittisk intervention för några veckor sedan störtade den pro-tyske diktatorn Rashid Ali. Bland annat letar vi efter den skumme arkeologen herr sturmbannführer doktor Klepp. Mycket smygande och polisarbete hittills. Min spelarroll är en kanadensisk militärpoliskapten med bakgrund som kriminalare i ridande polisen. Hans färdigheter Brottsplatsundersökning och Omärklighet är till stor nytta. Vi använder ett modifierat BRP-system.

Om några veckor är vi klara i Bagdad och då ska vi ut i rymden i en space grunts-kampanj, där vi spelar mänskliga special forces-soldater i ett stort interstellärt krig.

Sedan står Mars 1895 på tur. Det är vår utgamla Space 1889-kampanj som kör igång för i år. Vi är ett gäng svenska, brittiska och amerikanska äventyrare som ska ut och befria några förslavade svenska militärer. Där ska jag bli spelledare för en handfull äventyr. Jag spelar den pratsamme uppfinnaren Edmund Nordenskiöld, dipl ing & tekn dr.

I pipeline finns också en modern skräckkampanj som ska utspela sig i Istanbul 2005.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
  • Skymningshem: Andra Imperiet. En Ghost in the Shell-inspirerad kampanj som går ryckigt med ojämna långa mellanrum.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Re: Vad har ni på gång egentligen?

Jag spelleder just nu:

Drakar & Demoner
Jag tänkte arbeta mig igenom hela Femte konfluxen-serien i ett svep. Hittills har vi kommit två tredjedelar genom Kristalltjuren. Det är den sista delen som jag verkligen vill spelleda eftersom den kom efter att mina gamla spelare spritts över hela Sverige, och jag därför aldrig spelat den.


Jag spelar mer eller mindre regelbundet:

Ars Magica
Vi har bara kommit så långt att vi skapat rollpersoner, en del av världen och diverse konflikter, men tanken är att vi ska börja spela snart också. Spelledandet ska fördelas jämnt mellan alla spelare beroende på vilken konflikt som är i fokus. Det ska bli intressant att se hur det går.

Blue Planet
Här har vi endast spelar ett spelmöte, men fler kommer förhoppningsvis någon gång.

Drakar och Demoner 6 (med Västmark-regler)
En kampanj med bonniga drullar som storögt går runt i världen och råkar ut för dumheter som de inte förstår att hantera.

FATE
En piratkampanj med narravistika berättartrick. Även här har endast ett spelmöte genomförst än så länge.

Lexicon
Jag deltar i den utannonserade Lexicon-omgången i Skymningshem: Andra Imperiets värld.

My Life With Master
Jag deltar i en omgång av spelet där man får vara en krälande minion som förtrycks av en ond mästare. Spelandet sker via forum med sporadiska drag.


Jag tänker spelleda:

Millennium
Jag ska starta någon form av Millennium-kampanj, men vet inte riktigt hur jag vill lägga upp det. Antagligen kommer det ska vara ganska spelarstyrt och rollpersonernas egen historia kommer vara drivkraften.

Mutant: UA
Mutant vill jag spelleda. Jag ska bara baka om reglerna så att de passar mig. Järnringen är så produktiva att jag har flera kilo material att använda.

/tobias
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Jag tvår mina händer …

»Kul kampanj om än något pubertal pga spelledarens mognadsgrad.«

Jag skyller på minotauren.

»Jag spelar den enda dottern i en familj råttfångare, vars bröder allihopa är kompletta miffon.«

Men pappan var helt sund? (Dessutom är ju inte hela familjen ynkliga råttfångare; vissa har ju gjort en klassresa och blivit gravplundrare [och fått en alldeles egen spade].)

»Dante ska spelleda Dying Earth Roleplaying Game.«

Eh … va?! Jag har samtyckt till att vi ska spela eländet (givetvis underförstått att du skulle stå för spelledandet).

Annars spelleder jag just nu en Eberron-kampanj som är kul om än något pubertal pga. vissa spelares mognadsgrad.

Emellanåt spelleder jag även mina söner (med kompisar) i EDD eller D&D 3.5.

Dock hoppas jag snart få spela nånting utan att behöva vara spelledare.

Och sen ska jag krångla mig ur att leda World of Synnibarr på GothCon (där jag i stället kommer att köra Dungeon of Doom för hela slanten).
 

Robert Ek

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
37
Location
Sthlm
Spelleder:
Megaepiska mastodont kampanjen till RM. Långa pauser, så det tar säkert 5-10 år innan den är klar. Nä nu ska man inte vara pessimistisk, 3 år till säger vi.

Spelar
Något mindre mega men forfarande Episk Kampanj, åter RM. Hur lång den fan är vet kanske inte ens vår käre SL?

Nuvarande projekt
Just avslutat arbetet med Megakampanjen ovan -fri som en fågel och tänkte vara det ett tag till...

Framtida planer
Back to basics - Jag skulle vilja göra en kampanj som tar en tillbaka till den gamla goda tiden - till Drakar förstås. Inte så svultsigt och ganska 'enkelt', men med en mycket mer modern och 'mogen' touch på händelseutvecklingen. Hängde du med?, knappt jag heller men det jag helt enkelt vill är att återskapa den här känslan man hade när man 'äventyrade' i bergen Tre Mantikoror, men med en mer modern touch.

Ny Kampanj - Episk men på en liten annan nivå.
Detta projekt är faktiskt lite hemligt - jag tror att man skulle kunna göra ett jämra bra spel på det här. Men har man sagt A får man säga B - idén är helt enkelt en blandning mellan Rollspel och Brädspel.

Recon-
Jodå det väldigt kritiserade rollspelet som utspelar sig i Vietnam. Jag har en idé till en kampanj i episk stil med drogkungar, krig och annat. - Kategorin inte så troligt att det blir av...

Spela!
Jo, jag skulle nog vilja spela lite mer - jag har en hel del karaktärsinlevelse att öva på
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Listen up, you primitive ratcatchers!

Spelledande:

1. WFRP ska ersätta D&D som det spel jag tjatar om under 2005. Alltså... råttfångarna ska marschera igen!
2. D&D: Freeport. Ska tydligen spelleda kanadickerna och några till i D&D, det blir i Freeport. Fantasypirater galore!
3. CoC: ej bestämd kampanj, spelgrupp i Uppsala. Gammal klassisk Cthulhu-stämning.
4. WFRP med Herr Nils och den legendariske Hasse. Fantomen på stora operan, släng dig i väggen!

Spelande:

1. Monk i Dantes Eberron-kampanj.
2. Trollis i Herr Nils Ars Magica.

Typ så.

M.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
I väntan på Godot

Usch, det är väldigt mycket som ligger på is just nu. Speciellt sedan jag blev medlem av ett nystartat balkan-band (musik) som kräver tid+övning! Det var fanimej länge sedan jag behövde ÖVA på min metallstrut för att platsa i ett band... :gremshocked:

Nåja, på is ligger just nu:

!) Min EDD-kampanj med Stockholms mest (av SL) omtyckta spelare. Vi brukade spela på söndagar vid 16-tiden, när alla var halvvägs ut ur Den Förjävliga Baksmällan och jag spelledde "Femte Konfluxen". Otroligt skön stämning...! :gremgrin:Det är dax att snart fortsätta, faktiskt. En av spelarna har nämligen återvänt från...Kuba!

!) En CoC-kampanj med två spelare som är strikt traditionell med egyptologer, mysterier, mythos och två engelsmän som snart ska åka till Alexandria för att leta rätt på sanningen under sanden. Nja...tämligen dåligt spelledd av mig.

Vad Basenanji drömmer om att få spela/spelleda:

!) En DnD 3.5-kampanj i egen värld. PC ska vara lvl 1 från början- kämpa tappert i en episk miljö, avslöja Det Stora Hotet, inte bli trodda, utföra hjältedåd etc etc Jag vill vara DM

!) En AD&D (first edition)-kampanj! Med gamla regler, gamla formulär, gamla tärningar etc Nostalgi-fest med andra ord. Helst Slavers-serien! Alla konstiga fel och obegripligheter ska vara kvar, inget moddande :gremmad:! För patinans skull! :gremcool:

!) KULT- Svarta Madonnan. Vi började spela den och kom två femtedelar in i äventyret, men sen dog kampanjen ut. Samma spelare som i min EDD-kampanj. I KULT blir jag alltid så otroligt paranoid- en mycket trevlig känsla faktiskt! För en gångs skull så kommer det skita sig när man misstänker att det ska göra det! :gremgrin:

/Basse
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Hallå!

MiniMoni spelleder nu

1: En eller egentligen flera Eon kampanjer. Den senaste rör ett antal adelsmän i Västmark och Damarien.

2: En L5R kampanj med lite influenser från 7th sea. Rp har precis lyckats att bli riktiga samurajer och har nu en skamfylld tid som ronins bakom sig.

3: En Shadowrun kampanj som inte hunnit så långt än.

MiniMoni spelar

1: EN drakar och Demoner kampanj som utspelar sig i Dranvelte. Än så länge är kampanjen på grisodlar stadiet men jag tror att SL har ganska stora planer för kampanjen.

MiniMoni kommer snart att spelleda

1: En world of darkness kampanj med vikten lagd vid vampyrer. Jag blev så extremt sugen på att spelleda Vampires efter att jag spelat bloodlines. Min kampanj kommer därför att utspela sig i LA efter de händelser som Bloodlines handlar om. Är dock inte säkert att jag hinner med att spelleda kampanjen så där jättelänge. Åker tillbaka till Japan i juni så vi får se hur långt kampanjen hinner.

MiniMoni
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Spelar just nu:
Babylon 5 (D20-systemet). Funkar bra även om det är en synnerligen kaotisk grupp som egentligen inte har mycket gemensamt. Jag spelar en human agent.

GURPS Steampunk - Förhoppningsvis kommer kampanjen igång igen riktigt så just nu lite solospel för att få koll på lite saker som hänt med karaktären. Min karaktär här en engelsk dam med vissa psykiska krafter. Hon är spion åt england.

Sedan lite spelande via PBF's.

Spelleder: Ingenting. Hade två olika Shadowrunkamapnjer innan, men de rann ut i sanden.

Vill spela: Västmark, Skymningshem andra imperiet, Call of Cthulhu (Kampanjen vi har där har legat nere bra länge nu)

/Ulfgeir
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Barcelona
Re: Vad har ni på gång egentligen?

Du har väl läst Planetary? Annars, gör det! Bums! Och det gäller alla er andra också!

Kom igen, mannen! Det minsta du kan göra är väl att ge mig en länk?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
På g.

Nobiliskampanjen har ju Dnalor och Eksem nämnt, så jag nöjer mig med att bidra med en bild med inte alltför stor artistisk frihet.
Och så spelleder jag en metaspels-friforms-Chronopia-kampanj för Dnalor, Feliath och en kille som heter Tomas.


Här är vad jag planerar, och jag ska försöka hålla det så inspirerande som möjligt:

[*]En X-COM-kampanj. Man spelar en insatsstyrka som mosar aliens. Taktiskt till tusen. Like so and so. Plast-läskiga aliens (eller slem-läskiga aliens? Jag har svårt att bestämma mig..) snabba ryck, läskig psionitik, och sånt.

[*]Lilla Staden Vid Berget skulle vara kul att spela klart ordentligt. Politisk fisktanksfantasy. Stackars orcher, imperialistiska dvärgar, dryga alver i torn, en superdryg borgmästaralv, och mysko alver i alvsta'n. (a la Chinatown och andra etniska kvarter) Och så människor. Knark och gruvdrift på berget.

[*]Professor Pops and the Psipups. Det här har jag skrivit ett långt misslyckat inlägg om, så jag vill helst återkomma när det är renskrivet och tydligt. Men du kan ju få lite inspirerande Dimfrostsprut! Fyra barn, psionitik, mechas, Organisationen, terrorism, insatsstyrkor..
(Läs inte vidare om du bor i Uppsalatrakten och känner dig sugen! Spela med oss istället!)
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">..förlorade minnen och ett förflutet som kommer att komma tillbaka, detektivarbete, definitionen av vår identitet och identitetsangst, folk i glastankrar, kloner, andlig kris, en omvandling av det mänskliga sinnet, majsfält som vajar i vinden, Eva Cassidy!</font></td></tr></table>
Arbetar för att få det spelklart som nästa grej jag spelleder. (Och skriv inte svar som citerar den här spoilern.. :p)

[*]Dubbel-Hypokognia. En spelgrupp spelar världens farligaste personlighetsstörda som flytt ur sitt fängelse, och en spelgrupp spelar världens hårdaste psykologer som ska fånga dom igen. Destruction ensues!
I Hypokognia så gäller mind over matter sju dagar i veckan, vad du tror på blir verklighet, så personlighetsstörda är rätt vansinnigt farliga. Vi har den iskalla psykopaten, den narcisstiska powerninjan, den schizofrena besättaren (kan göra sig till vad som helst, ett rum till exempel..) och det paranoida ångestpaket som förvandlar människor till monster.


Sedan så har vi ju Universalis som man kan göra vad man vill med, och där har jag några idéer..

[*]Barn som fantiserar - En massa fantasivärldar vi hoppar mellan hela tiden.
[*]Multiversuminrättningen - Scenen är en interdimensionell fantasyinrättning som kan tillhandahålla alla tänkbara tjänster. Ta ett bad, diskutera med våra förtjusande flickor, eller bada i gurkmajonäs medans vi smiskar er med en forell - Ni har aldrig upplevt något liknande! Som en blandning av Spirited Away och Brothel of slating intellectual lust i Planescape: Torment.
[*]Mytologi - Att spela igenom en egen mytologi vore urcoolt, och jag tror att Universalis är spelet för det. Jag är sugen på något liknande den shintoistiska skapelsemyten, den är ball. (Bläddra ner till "Izanami och Izanagi") (Här fanns det visst lite också.. :gremwink:)

Och om Lilla Staden Vid Bergets orchmaffia inte kommer tillfredställa mina maffialustar så vill jag spela ett scenario som handlar om varulvsmaffian i ett alternativt 30-talets Ryssland. Fast egentligen skulle jag vilja göra en serie om det. Bara det att jag kan inte rita. Än.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Re: Vad har ni på gång egentligen?

Tja, det är en serie skriven av Warren Ellis och illustrerad av John Cassaday, som handlar om några märkliga typer som åker omkring och undersöker oförklarliga händelser, som "mystery archaeologists" som det så fint heter. Jag är värdelös på att beskriva varför den är så bra, så jag kan bara rekommendera dig att testa. Första albumet (det finns två än så länge, det tredje kommer i mars, och det kommer att bli fyra allt som allt, tror jag) kostar runt 135 spänn, i alla fall på Seriebörsen; det finns säkert några serieaffärer i Uppsala också. :gremwink: Annars kanske du kan snylta på Feliath, för jag lurade honom att köpa första albumet. :gremlaugh:


/Dimfrost
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Barcelona
Re: Vad har ni på gång egentligen?

Annars kanske du kan snylta på Feliath, för jag lurade honom att köpa första albumet.

That I will do. Tackar!
 

Jocke_898

Veteran
Joined
10 Mar 2004
Messages
61
Location
Österbybruk
ok.. det verkar som om du har rätt sp mkt upptaget redagn av din fritid.. men min åsikt är att du:
inte ska lämna din sambo då.. tjtjer e det bästa som finns... och dessutom så ska du ta dig tid åspela på den fritid du har och göra exakt det du vill göra.. å så ser du till att din sambo matar katten.. =)
 
Top