Vad har ni för hobbies/intressen som inte har någon rollspelskoppling?

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,059
Rida islandshäst

Följer en del fotboll och hockey. Precis som för @Nässe är det så klart Nordens bästa lag, Malmö FF som gäller.

Visst har jag intresse av att umgås med familjen men mycket av det vi gör är i högsta grad rollspelsrelaterat 😀
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,180
  • Kultur i allmänhet: konst, litteratur, teater, film etc. (fast det är ju tidvis rollspelsrelaterat)
  • Historia (också en tendens att inte vara orollspelsrelaterat...)
  • Politik/samhällsutvecklig kanske vi kan kalla det, i stor grad yrkesrelaterat men det är också ett intresse
  • Friluftsliv
  • Malmö FF delar jag ju med @Nässe och @Rangertheman
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,258
Location
Kullavik
Mina tre stora intressen faller inom storytelling som förutom rollspel (och därmed även Alexandria-projektet) är:
* Film där jag betar av filmhistoriens bättre filmer från sent 1800-tal fram tills idag (har hittills sett ca 2800 filmer fram till 2005).
* Point-n-Click datorspel
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Längst från rollspelen av mina intressen är nog radiostyrda bilar, åka skateboard, samla på actionfigurer, spela musikinstrument och samla och bygga Lego. Jag tror allt annat har kopplats till rollspelandet på nåt sätt. När jag lär mig saker om astronomi, historia och layout är det lika mycket för intressets skull som nyttan jag kan komma att ha av kunskapen när jag skapar rollspel (och skapar liknande saker som serietidningar). Dock har jag tänkt på och hittat sätt för de två sistnämnda intressena att bidra till rollspelandet.
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
Se på fotboll och hålla på fotboll fast inte Malmö FF utan Gul-Svarta Elfsborg!

Alla mina andra hobbies vävs in i rollspel. Läser jag en bok och jag läser sjukt mkt. Så tänker jag alltid hur det skulle kunna vävas in i ett äventyr eller liknande.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Socialdans (Salsa, Bachata, lite Kizomba). Låg mestadels nere under 2020 och är helt dött just nu. :(

Figurmålning - men det har mest med rollspel att göra. Förr spelade jag figurspel, men inte nu längre (ej pga corona).
 
Last edited:

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Jag har hållit på med rollspel så mycket och länge att det känns som att allt annat går genom ett rollspelar-filter vad det än är. Har gått ganska mycket på spelningar under årens lopp i genrerna hårdrock, black metal, oi, punk och ska samt vart på ganska många mindre och större festivaler - men det var något år sen sist det var mer än något enstaka gig i halvåret.

Skriver wierd fiction men det är ju 100% rollspel. Läser serier och böcker -också rollspel. Spelar olika brädspel -också rollspel. målar minis ca mer rollspel än att spela rollspel.

Ganska ofta är jag intresserad av det jag jobbar med också, tex när jag var på myndighet började jag kolla på att lära mig juridik, när Comedy Central var min kund som copy var jag på massor av standup och lyssnade på svenska humorpoddar osv.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,613
Location
Göteborg
Språkinlärning/polyglotteri är väl min främsta hobby. Lägger nog mer tid och energi på den än på rollspel, vanligtvis. Just nu är det japanska, mitt tionde språk. Jag har varit lite av och till på detta under många år, men har verkligen fått upp styrfart nu. Väldigt skoj språk. Jag försöker ju integrera mitt språkintresse med mitt rollspelande genom att spela på franska, och framöver ska jag nog se om jag inte kan hitta spelgrupper på italienska, spanska och portugisiska, också. Men det är ett medvetet försök att kombinera mina hobbyer, så jag vet inte om det gör den rollspelsrelaterad.

Investering är en annan hobby, men problemet med det är att ju mer man lär sig, desto mer inser man att det bästa sättet att investera är att inte göra något alls, så även om det är något jag är intresserad av så är det lite svårt att faktiskt lägga tid på det. Det är däremot den hobby jag lägger mest pengar på. :gremgrin:

Jag gillar också att programmera, men jag kan egentligen inga programmeringsspråk, utom VBA, som inte riktigt räknas. En dag ska jag lägga lite mer fokus på detta, men det ligger ännu långt i framtiden.
 

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
Musik
Möbelsnickeri
Film
Matlagning

Skulle gärna läsa mer men jag lägger sällan tid på det.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Musik, resa, läsa böcker/serier/historia, skidor, simma, kampsport, film, historia, segla, mat och -lagning, öl, cocktails, brädspel och tydligen sociala medier samt obetald övertid med tanke på den tid som det läggs på de två sistnämnda.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,813
Litteratur, film, historia, serietidningar, öl och kläder bland annat.
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,856
Location
Port Kad, The Rim
  • Skriver skönlitteratur: science fiction och dieselpunk fiction.
  • Lego
  • Språk -- jag har mer eller mindre goda kunskaper i 6 främmande språk och fragmentariska insikter i ytterligare några.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Matlagning. Matätning. Läsa. Skriva. Diskutera (/tjafsa). Spelutveckling. Brädspel. Kortspel. Dataspel. TV-spel. MMA/thaiboxning/boxning. Historia.

Ingen särskild ordning, men väldigt varierad viktning.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Coolt! Kan man läsa det någonstans?
Mitt skrivgäng som jag försökte övertala till att släppa ett fanzine råkade i stället gå över till att enbart dricka vin och äta ost (vilket i ärlighetewns namn alltid vart minst lika viktigt som skrivandet) så just nu finns det ingenstans. Vill typ skriva klart två noveller som blivit liggande lite för länge och få ihop synopsis för en längre text (med längre menar jag 50+ sidor, inte 500+ sidor).
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
498
Förutom närbesläktat som brädspel, kortspel och tv/dataspel så gillar jag att resa och se nya kulturer och platser. Iom coronan så har det inte blivit mycket av den hobbyn på ett tag.
Film och musik är två andra intressen som gått lite i vågor. Var väldigt filmintresserad ett tag men har mattats av lite på senare år. Musik lyssnar jag på regelbundet men går inte på så mycket konserter längre.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag lyckas somehow väva in inspiration från de mest avlägsna intressen i mitt rollspelsskapande. Magikern som illustrerar arketypen i Eon IV Magi är tex starkt inspirerad av den gambiska instagrammern Melvnin...

Jag antar att klättring och hiking är intressen ganska avlägsna från rollspelandet, liksom social media, psykedeliska upplevelser, filmfestivaler, asiatiska sunkrestauranger, home improvement, matlagning, geopolitik, SETI... Men nog fan har bokstavligen allt det där ändå influerat mina rollspelstexter, rentav i förvånansvärt hög grad.
 
Top