Vad har ni för hobbies/intressen som inte har någon rollspelskoppling?

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Jag skriver pjäser? Men det är ändå ganska nära.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne
Öh… hm. Politik, kanske? Programmering? Fippla med elektronik, försöka pressa maximal prestanda ur små dåliga datorer?

I dunno, man. De flesta av mina hobbies är ju rätt interconnected och de flesta knyter an till nån rollspelsdel. Jag är ganska tvådimensionell på det viset. Det finns liksom [Politik] och så finns hela komplexet [Nördigheter/programmering/spel/elektronik/teknik/scifi/skräck/etc].
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
Programmering.

Det är ju nära det jag jobbar med, men som fritidsintresse har jag odlat det först sista året eller så. Sitter och läser webbstandarder på fritiden... För ett par år sedan hade jag sett det som självplågeri, men nu är det snarare någon slags arkeologi, självutveckling, och kopplat till sociala interaktioner.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Längst ifrån är väl att träna (just nu joggar jag två halvmilar i veckan).
Lite närmare är väl att läsa militärhistoria och göra krigsspel.
Ännu lite närmare att skriva skönlitteratur.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Löpning. Matlagning och ätning. Antikens rom, ffa republikens sista år. Tvspel.

Fysik och vetenskap mer allmänt, framför allt astrobiologi, och komplexa system/AI/forskning runt medvetande.
 
Last edited:

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,300
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Religionshistoria med inriktning på Islam är ett stort intresse och jag läser mycket litteratur i ämnet samt reser till relevanta platser för att lära mig mer.

Osmanska väldet och relaterad politik och historia.

Spel till konsol och PC, men det är rätt nära intresset för rollspel antar jag

Att äta olika sorters mat är ett stort intresse och mat är ett av de stora sätten att njuta av livet för min del.

Japansk kultur och historia är ett stort intresse av naturliga orsaker samt japanska språket.

Har en stor fascination för allt som gäller ”ryttarfolk” som hunnerna, scyterna och fram till övriga persiska och turko-mongoliska folkslag.

Så överlag är jag en rätt tråkig pluggis som älskar böcker men ogillar fysisk träning utöver promenader.
 
Last edited:

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,033
Location
Carapalea
Jag hajkar i skogen minst en gång i veckan. Känslan av att gå ut i naturen och koppla bort sig själv från samhällsbruset med bilar, skrik och folk som klagar på att det existerar de som inte röstar på samma parti som dem är fruktansvärt skönt. Det är balsam för själen att sitta på marken i skogen med en liten eld och laga mat och dricka lite kaffe.
 

Parzewall

Indierockare
Joined
12 Apr 2020
Messages
35
Location
Gävle
Skulle nog säga ett nästan ohälsosamt intresse för musik (vinylsamlande och gitarrer/banden i synnerhet), löpning, tv-spel, skriva (både låtar och andra texter), sen populärkultur i allmänhet.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,809
Lyfta skrot
Fiske
Dans (primärt streetdance)
Spela piano är något jag försöker återlära mig, men det får inte tiden det förtjänar
Sen tv-spel men det ligger rätt nära antar jag (samt vanlig allmän nörderi såsom filner, serier mm)
 
Top