Nekromanti Vad händer nu?

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Nu är kampanjen över! Det blev ingen box, men alla andra mål uppfylldes och den drog in drygt 111 000 kronor (minus indiegogos avgifter, paypals avgifter, växlingsavgifter etc).

Den här veckan kommer det inte hända så mycket, för jag åker på bröllop (inte mitt eget) under veckoslutet.

Nästa vecka börjar saker hända, och en del av det kommer märkas i mailboxar.
  • Först kommer vi att göra en korrekturvända till. Korrekturmanuset kommer vi även att skicka till dem som fundat på nivån Skald, Kämpe, Hövding och Klanhjälte. Det kommer även skickas instruktioner hur man tar del av gryningsbonusen om man har gryningsversionen i samband med det.
  • Strax därefter skickar vi ett särskilt korrektur på tack till-listan till alla Skalder, Kämpar, Hövdingar och Klanhjältar, så att ni ser att ni står med på rätt sätt och att vi inte missar någon.
  • Vi kommer också kontakta de fem Klanhjältarna och bygga rollpersoner för snabbstartspaketet med dem.
  • Under juli sammanställs korrekturet till ett tryckoriginal som åker till tryckeriet. Ungefär då skickas den slutliga PDFen till Skalder, Kämpar, Hövdingar och Klanhjältar.
  • I augusti har vi förhoppningsvis fått tillbaka allt (böcker, stridskort, journaler, sejder, referenskort, prints och tärningar) från tryckerier och annat, och målet är att packa och skicka allt så att ni har era fysiska spel i slutet på augusti.
  • Vi kommer också att börja producera extramål-PDFer och kampanjbok. Allt eftersom extramålen blir färdiga så kommer de att göras tillgängliga, och då hör vi också av oss.
  • Så småningom blir extramålen och kampanjbokens innehåll helt färdiga. Då kommer vi sätta ihop och trycka den och skicka ut boken till alla som har beställt kampanjboken.
Som ni märker så är de två sista punkterna luddiga. Vi vet när vi kan börja med dem, men fokus ligger till en början på grundbok och tillbehör. De ska bli klara först.

Kan något gå fel? Självklart kan det det – vi har några externa beroenden som vi inte kommer undan och det finns alltid risken att något tekniskt strul inträffar. Vi har tagit höjd för detta i vår tidsplan, men blir det för mycket strul så kan tidsplanen spricka. I så fall hör vi av oss.

Lite frågor och svar:

Vad är kvar att göra på regelboken? Jag behöver ett fåtal bilder till, plus att omslagen och stridskortsillustrationerna inte är klara. Jag vill förtydliga en regelgrej (tack, Bolongo!) och få den där korrekturvändan också.

Får vi komma med rättningar om vi hittar fel? Ja, det får ni. Exakt hur är inte bestämt än, men vi ordnar det.

Vad är extramål-statusen? Snabbstartsreglerna är nästan klara. Snabbstartsrollpersonerna ska vi prata med klanhjältarna om, med start nästa vecka. Rollpersonsjournalerna är på god väg. Material håller på att samlas in till snabbstarsmiljöerna, och synopsis finns på odjuren och kampanjboken.

Jag har supportfrågor om min fundning på Indiegogo. Hur löser vi det? Mitt förslag är att använda Indiegogos kontaktfunktion på http://igg.me/at/jarn så blir det rätt person som tar rätt väg in.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,220
Location
Stockholm
Jag har en fråga. Saxat från den andra tråden:
Krille said:
Vi har en liten extra överraskning på gång också som inte står bland extramålen, men som vi kommer att lägga upp inom de närmaste dagarna. Ni hörde det här först!
Fick vi någonsin reda på vad det här var för något?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Det var stridskorten, som inte stod med från början. Men vi hittade en lösning ungefär halvvägs genom kampanjen.
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Bonus: Om du äger ett av de sällsynta exemplaren av Järn Gryningsversionen, och satsar pengar på minst nivå Kämpe, så får du en uppsättning tärningar på köpet! Du får även en speciell Grynings-titel vid ditt namn. Notera att för att verifiera din Gryningsstatus kommer vi efter kampanjen be att du skickar ett foto av dig tillsammans med din Gryningsversion.
Vart ska jag skicka mitt foto?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Axelsson;n98079 said:
Vart ska jag skicka mitt foto?
Vi jobbar på den saken. Det kommer ett mail med mer information, förmodligen efter midsommar.

Lite före gryningsbonusen i pipelinen ligger att skicka ut korrektur-ex till alla fundare på nivån Skald, Kämpe, Hövding och Klanhjälte, och vi ska lösa lite praktiska saker med feedback först. Så snart det är löst så går en massa korr-ex ut, och därefter tar vi hand om gryningsbonusen.
 
Top