Nekromanti [Promotion] Slutspurt i Järn

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Det är åtta dagar kvar av Järns crowdfunder, och vi har dragit in över €7000!

Det är rätt överväldigande att se hur bra det har gått! Järn verkar ligga precis rätt i tiden, med ett omtag på ett av de klassiska rollspelssystemen och uppdatering till vad man förväntar sig av ett rollspel idag.

Arbetet med den uppdaterade grundboken är nästan klart! Jag väntar på några illustrationer till, jag har ett par förtydliganden i regeltexten (tack vare Bolongo) och jag vill ha en korrekturvända eller två till. Jag vet inte exakt när den är klar, men så fort den är det så kommer PDFen att skickas ut till alla som har stöttat regelboken. Det är inte så långt kvar, men ha tålamod! Jag har tyvärr galet mycket att göra i verkligheten under ett par veckor.

Fyra startmiljöer, två odjur, snabbstartsregler, digitalt ifyllbara rollformulär och illustrerade stridskort har låsts upp! Dessa kommer att släppas som PDF så snart de är klara.

Dessutom har tre tillbehör låsts upp hittills som man kan köpa till. Kampanjboken heter Världsträdets Grenar, och kommer dels att innehålla startmiljöer, odjur och snabbstartsregler! Det blir tankar om hur man hackar Järn, ett antal färdiggjorda hack, essäer om gudar och runor och en hel del annat. Utöver det har även tärningar och rollpersonsjournaler låsts upp. Tärningar får en mysig Järn-ig run-ig design, medan rollpersonsjournalerna blir häften för rollpersoner.

Vi har en liten extra överraskning på gång också som inte står bland extramålen, men som vi kommer att lägga upp inom de närmaste dagarna. Ni hörde det här först!

Längre fram finns några särskilda startmiljöer: på €8500 kommer Mundanas järnålder som startmiljö, på €9000 kommer Västmark, och på €10.000 kommer Trollvinter (!). Det krävs en helt otrolig slutspurt om vi ska nå det slutliga extramålet på €12.500. Når vi den nivån så släpps Järn i box!

Men klockan tickar! Ska vi nå det slutliga extramålet så behöver du stötta Järn idag på http://igg.me/at/jarn och det är bara åtta dagar kvar!
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
Jag är inte mycket för att köpa färdigtryckta karaktärsblad. Men om det kommer till några minuter kvar och det bara skulle saknas några kronor för att komma över en ny gräns, kan jag pynta lite. ;)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Nu har vi låst upp en överrasknings-perk: stridskort!

En kortlek om 54 kort, vilket blir sex uppsättningar om nio kort. Varje uppsättning har ett kort för varje stans (4 st, Defensiv, Aggressiv, Taktisk och Fintande), ett kort som sammanfattar delstrider och rundor, ett kort vardera för handlingarna Förflyttning, Stötta, Byta delstrid samt Överblick.

De finns upplagda i kampanjen på http://igg.me/at/jarn och det är sex dagar kvar!
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Lite opraktiskt att man inte kan bocka för flera perks samtidigt men det är ju en världslig sak. Det blir inte billigt det här men jag vill verkligen ha världsboken, journalerna, tärningarna mm. Bara lätta på penningpungen...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Enligt spelbloggen.se och Robert Jonsson så är det de riktigt stora rollspelen som når över 100 000 i en crowdfunder. Det vore jävligt kul om Järn når dit, i synnerhet som det är ett helt nytt varumärke och inte en nyutgåva av en gammal favorit! Så om Järn skrapar ihop så mycket, 10 700 euro för att vara exakt, så ska jag signera varenda en av regelböckerna på nivån Kämpe, Hövding och Klanhjälte!

Så hoppa iväg till http://igg.me/at/jarn för att ge mig skrivkramp!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Västmark är upplåst!

Och det är två dygn kvar och fyra delmål och det behövs 3500 euro för att få in full pott och boxen!

Så tvekar ni fortfarande så tveka inte längre, för nu är det bokstavligen talat sista chansen!
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
En fråga om Kampanjboken Världsträdets Grenar: Är det samma innehåll i den som även kommer i PDF om man köper grundboken? Eller är det något exklusivt material i den boken och i så fall vad?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
andersb80;n96390 said:
En fråga om Kampanjboken Världsträdets Grenar: Är det samma innehåll i den som även kommer i PDF om man köper grundboken? Eller är det något exklusivt material i den boken och i så fall vad?
En del material (startmiljöer, snabbstartsregler, odjur) kommer även som PDF och att trycka det är mest en service för gammeldags rollspelare som föredrar rollspel på döda träd.

En del material är helt unikt för boken. Det är bland annat:
  • Om gudar, vad de är, hur de funkar och hur de inte funkar
  • Personer från klanerna och kungariket
  • Folkslag
  • Språk
  • Runor
  • Värv
  • Recept
  • Fler zonegenskaper
  • Fler mytiska vapenegenskaper
  • Tankar om hur man hackar Järn
  • En klase hack
  • Och en hel del annat
Och det materialet kommer inte någon annanstans.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Bara några minuter innan midnatt kom kampanjen över €10 000.

Det innebär att Trollvintern låstes upp. Det är 700 euro kvar tills jag måste signera alla exemplar, och det är ynka 2500 kvar till boxen. I nuvarande takt kommer kampanjen missa målet med en hårsmån, men pressar man bara liiiite till så kan den komma över den sista gränsen och låsa upp boxarna.

Och boxar är coola!

Det är 33 timmar kvar. Använd dem väl!

http://igg,me/at/jarn
http://www.facebook.com/jarnrpg
 

ragngand

Swordsman
Joined
22 Sep 2011
Messages
466
En stilla fråga, är det något på Indiegogo som inte kommer att kunna köpas efter kampanjen?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
ragngand;n96542 said:
En stilla fråga, är det något på Indiegogo som inte kommer att kunna köpas efter kampanjen?
Vi kan egentligen inte garantera att något annat än regelboken kommer finnas att köpa efter kampanjen. Vi siktar på att kampanjboken ska finnas också, men kan inte garantera det.

Som det ser ut just nu så är nog tärningarna det som med störst sannolikhet inte kommer att finnas efter kampanjen. Stridskort och journaler vet jag inte.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Sen fråga, men hur meddelar man Gryningsstatus? *slänger lite mer pengar på kampanjen*
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Max Raven;n96678 said:
Sen fråga, men hur meddelar man Gryningsstatus? *slänger lite mer pengar på kampanjen*
Mer instruktioner kommer nästa vecka, men i princip så tar du en selfie på dig och gryningsversionen och skickar. Var du skickar den och hur ska vi ha klart nästa vecka, i samband med att vi bygger listor.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Hönni rikingar, släng in lite pengar nurå så får en fin fet box, det hade varit så grymt om vi missade den då vi är så nära.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Meh, är det något fel på mobilsidan? Får inte upp någon perk om att köpa kampanjboken
 

Oden

Veteran
Joined
1 Nov 2009
Messages
97
Hade en fråga. Valde "Kämpe" som perk men ville även åt Världsvandrare och Väring så jag plussa bara ihop det som en custom amount. Finns det något smidigt sätt att göra er medvetna om vilka perks jag ville åt?

Edit:
Missade Runristare så det kom som en egen beställning. Förhoppningsvis går det att lägga allt i samma försändelse?

I övrigt behöver Igg verkligen göra det möjligt att välja flera perks på samma gång.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Indiegogo tillåter att du väljer flera olika pledges. Så vill du ha Kämpe, Världsvandrare och Väring får du göra processen tre gånger. Sedan gör vi, "bakom kulisserna" om det till en total leverans.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Måns;n96764 said:
Meh, är det något fel på mobilsidan? Får inte upp någon perk om att köpa kampanjboken

Går du via webb eller app?

Eller - jag får ibland felaktiga pledges när jag går via webb (Safari på iOS). Som att databasen inte synkar riktigt.
 

Oden

Veteran
Joined
1 Nov 2009
Messages
97
Big Marco;n96775 said:
Indiegogo tillåter att du väljer flera olika pledges. Så vill du ha Kämpe, Världsvandrare och Väring får du göra processen tre gånger. Sedan gör vi, "bakom kulisserna" om det till en total leverans.

Så måste jag göra om allt eller räcker det med att meddela er efteråt? Pengarna är ju så att säga redan skickade.
 
Top