Nekromanti Vad gjorde ni?

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Svår abstinens, men Sverok, Noir, Helgon och Järnringen, tillsammans med norska forum, lättade bördan något. I spelväg har det varit mycket D&D (Age of Worms, nu på level 15), Noir och massor och massor av Eon i form av Ripperdocs eminenta Raun ("Mongol")-kampanj Yerlog. Den har potential att spänna säkert 100 spelmöten till. Det är mer drama än jag har upplevt på många år. Efter en lite trevande start har den fullkomligt exploderat i trådar, svek, valmöjligheter, konflikter och slitningar, allt på en episk nivå. =)

Så, hur ser vi till att det inte blir mer nedtid i framtiden då?
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag jobbade. Och saknade inte WRNU :gremwink: Men traditioner och gamla kulturinstitutioner ska hedras :gremwink:

Ja, jag spellede förstås Eon. I snitt en gång per vecka!
 

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
Jag fortsatte med mitt pluggande, spelledde till slut klart första äventyret i min steampunkkampanj (and there was much rejoicing :zeppelinare:), klurade en del på en kommande kampanj (20-talsrequiem i Prag), var på GothCon såklart, rts:ade en hel del online med mera. Har saknat de pigga idéerna och den fina gemenskapen på forumet, snyggt jobbat med att få det på fötter igen!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Fick tummen ur och tog Generica på gränsen till färdigt. Sedan kom Faehrengaust med intelligenta synpunkter och flyttade bak mig ett par steg. Det är dock inte långt borta, trots hans välvilliga "sabotage".
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag skaffade mig flera ställen att ha abstinens från (flera forum som jag blivit halv-semi-aktiv på). Jag hade en total ångestfylld och djup depression. Jag preparerade inför att åka till LinCon. Jag var handelsförlamad ett antal dagar. Jag sparkade igång familjens hemsida (vilket skulle varit gjort i januari) (Sotetass)
Gjort mig osams med folk på nya forumen eftersom jag a) mått dåligt b) inte hållit god ton (är det något nytt?). Återtagit min plats på forumen och bett om ursäkt för min dryghet.
Ovan inte i riktigt den ordningen...

Hm... så mycket mer har jag inte hunnit med. Men saknaden har varit grymt stor...

Eva
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Jobbade, spelade, roddade GothConscenario, hängde åter mer på Sveroks forum... och jagade Bobby Magikern som via pm här hade lovat att köra "Bröderna Stursh" på GothCon... Tog två veckor att lista ut mailadress till honom :gremwink:

-Gunnar
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Bra fråga faktiskt, jag tror inte jag ändrade mina sysslor så mycket. Jag har sedan tidigare insett att jag inte får ut lika mycket av Rollspel.nu som jag tidigare fått. Sidan har på sätt och vis tappat det som gör den intressant. Detta är nog en följd av att jag ej längre spelar så mycket rollspel som jag tidigare gjort. Dock kan hända att jag pratade lite mer med polare på MSN och liknande.
Som så många andra sagt var jag även på GothCon (och GC-puben där jag tog det nyktert bortsett från en öl). Även på GothCon blev det inte direkt mycket spelande, hängde ju mest att snackade skit med forumiter i Indie-rummet.

Vad jag skulle göra ifall det blev ett nytt långt avbrott för Rollspel.nu kan jag nog svara på, jag skulle vara mer social med mina vänner och bekanta. Fast detta lär jag nog bli även ifall inte sidan går ner.
Dock bör tilläggas att jag kom på ett par schyssta äventyrsidéer när sidan var nere, får se ifall jag orkar ta mig tiden att skriva ner de någon gång.

/Seinet Wintermute - Sitter på jobbet utan att ha något speciellt att göra
 
G

Guest

Guest
Re: Ensamma Vargen!

Nja, så dåligt var det inte... Inte för att vara D20... Men lite var det nostalgins kraft som gav oss den fantastiska glädje att lira EV med deras regler, det hade ta mig fan varit roligt med Chock reglerna till och med...

Eon-klon till EV? Coolt... Låter spännande.... Inget man får kasta ett öga på?

Mina regler är mer back to basic... Slå 3T6 plus ditt egenskapsvärde, slå lika med eller över en svårighetsgrad... Enkelt...

Vad jag dock är nöjd med är något jag kallar för ödestärningar. Varje spelare får 10T6 varje spelmöte som dom kan använda till ALLT och får fördelas hur dom vill till Attackslag, försvarsslag, egenskapsslag, skada osv... Ödestärnngskonceptet är säkert redan använt i andra rollspel, men inget jag stött på förutom Shadowrun va? Givetvis har jag behållt klassikern med max 8 prylar i ryggan och max 50 Gulddaler i börsen, är det Ensamma Vargen så är det :gremgrin:

Nåväl, roligt att EV fortfarande lever och värmer våra hjärtan...
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Re: Ensamma Vargen!

Eon-klon till EV? Coolt... Låter spännande.... Inget man får kasta ett öga på?

Hittar jag filerna så kan jag slänga upp dem. Det var några år sedan de skrevs och jag vet inte ens om de är i ett skick så att en utomstående förstår.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Startade två bloggar, och ...

... delade upp min rollspelssamling i två lika stora delar. En åkte till Borlänge, och en är i Stockholm.

/M
 

Lorindor

Veteran
Joined
27 Jun 2005
Messages
119
Eftersom varken Sverok, RPGlab eller liknande sidor inte är fullvärdiga substitut så valde jag att nörda ner mig i några andra av mina intressen än rollspel. Så det har blivit dagliga surfningar på IGN och Gamespot och en del skrivande på Robotech.com:s forum.

- Lorindor
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Re: Startade två bloggar, och ...

delade upp min rollspelssamling i två lika stora delar

Varför?! Av säkerhetsskäl? För att inte bevara alla hemligheter på samma ställe?

Blir inte böckerna ledsna om de skiljs åt?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Hemligheten är ...

... att jag är mycket i Borlänge just nu, och behöver mitt rollspelsknark både i Stockholm och Borlänge. :gremlaugh:

Och så blev det för jävla mycket i lägenheten, så nu får det stå hos mor ett tag.

/M
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
Grattis till förlovningen [ANT]

När kan jag förvänta mig ett inbjudningskort och får man reservera platsen bredvid Chavez?
 
Top