Nekromanti Vad gjorde ni?

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Ja, vad gjorde ni när Rollspel.nu var nere i nästan två månader för andra gången på ett år? Hur spenderade ni tiden? Hade ni abstinensbesvär, och hur försökte ni minska dom isf? Passade ni på att undersöka den där läskiga världen utanför källardörren i er rollspelshåla och jagade den stora jobbiga gula saken uppe i utetaket?

Nu hoppas jag att det här inte kommer hända igen, och med nuvarande lösning bör inte servern haverera iaf, och om den gör det så är det inte vårt problem. Dessutom ska jag fixa lite stadigare backuper. Men om det nu skulle hända igen, kommer ni planera med ett survival kit och vad skulle det i så fall innehålla?

Själv har jag emellanåt fått en hel del vettiga saker utförda, och jag har sett på en hel del tv-serier. När jag inte våndats över att hitta ny serverlösning och jagat folk förstås.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag spelade M:UA några gånger, såg på tv-serier, förlovade mig, köpte en ny imac, jobbade och läste ut MAR Barkers bokserie om Tekumel. Och... öhm... ja, det var väl det. Annat än att jag jobbade, alltså.


Storuggla, hoot hoot
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,548
Location
Fallen Umber
Jag skrev lite inlägg på sverok, rpg.net, rpglabs och riotminds forum. Framför allt läste jag mycket mer än jag brukar på rpg.net. Och så hade jag ångest för allt jag inte gjorde men som jag borde haft tid med. Och samlade inläggsidéer på hög i stället för att skriva dem så att de var redo nu. Korkad som vanligt, alltså. :gremsuck:


/Dimfrost
 
G

Guest

Guest
Jag hade massor med tid att skriva klart [eller nästa klart] mitt Ensamma Vargen Rollspel...

Men nu när ni är tillbaka hinner jag inte Betatesta det juh! :gremgrin:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag var lycklig

Jag dansade på daggvåta ängar i gryningsljus, jag fann och förlorade inte bara en kärlek utan tre. Jag fångade dagen och släppte ut den igen. Jag såg skönheten i det lilla, det enkla och fann frid i detta.

Varför, o varför gick sidan upp igen? En gång var jag hel men nu är jag inget mer än en bitter dvärg, en människospillra. Allting är som på den gamla onda tiden. :gremfrown:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag hann glömma bort vad man har forumet till, så nu när det är uppe igen har jag ingen nytta.

Sen har jag skrivit och läst alldeles för mycket på Sveroks forum för att det ska vara bra för min SAN, konventat, blivit invald i Sveroks förbundsstyrelse och en hel del andra dumma saker.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,458
Location
Helsingborg
Jag skrev klart en massa EDoD-saker innan jag började häcka alltför mycket på rpglab.net, erebaltor.se och forum.sverok.se. Den sista var jag på så mycket att när jag skriver "f" i adressfältet, så börjar det med "forum.sverok..." istället för "forum.rollspel...". :gremfrown: Ok, nu ljög jag, för jag skriver nästan aldrig någonting i adressfältet, då jag använder muskommandon istället.

/Han som haft en jublande flickvän också

<font size="1">[edit] Ett "om" blev magiskt förvandlat till "som"</font size>
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"/Han om haft en jublande flickvän också"

Men inte nu längre?

wrnu är en krävande härskarinna som inte accepterar några konkurrenter. Tragiskt men sant.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Skaffade mig ett liv

På nätet, alltså. Bland annat började jag spela World of Warcrack igen och läsa/skriva/teckna webbserier igen.

Erik, nu behöver jag bara en ny skanner
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Jag har ritat serier och läst en bok om Wittgenstein. Boken var ganska dålig, och serierna borde de av er som är intresserade ha läst i två versioner redan, men i alla fall.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, för min del så har det blivit att man irc.at lite mer än vanligt, skrivit lite på andra forum, lirat en massa rollspel, varit på GothCon & sdåant.
Ja, man hade väll rejält med abstinesbesvär atefter wrnu, andra forum till ära men av nån anledning så känns wrnu mer hemamtamnt än de andra forum jag är på. För att avhjälpa abstinenesen så har man väll klottar på de adnra forumen lite..
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Ensamma Vargen!

Ensamma Vargen rular! Jag har en EV-mod till Eon III liggande på hårddisken.

Fan att Mongoose skall besudla allt de rör vid...
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Jag lurkade på rpg.net, spelade lite WoW, var på Gothcon, skrev projektrapport, fick sommarjobb, ansökte till Chalmers, hade påsklov, etc.

/Marcus har läst lite för mycket på tangency.
 
Top