Nekromanti Vad göra åt Codex?

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Jag tycker också att rollspel.nu är BÄÄST!

Kommer inte ens ihåg vad det var, men du får gärna hjälpa till ändå, om inte med det så gärna med något annat.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
Re: Detta är ett rollspelsforum och officiell hems

skulle man ta bort dataspels-delen så skulle dataspelarna bli lessna. tänk på det!

(väntad kommentar, "PC Gamer blah blah blah och blah....")

förövrigt så bör codex innehålla serier

(väntat svar, "Köp Fantomen blah blah blah")

sen förstår jag inte hur man kan missförstå det Gardener skriver. är ni puckade eller???

serieforum på
<A HREF="http://clik.to/bigwig" target="_new">http://clik.to/bigwig</A>
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Detta är ett rollspelsforum och officiell hems

Nog för att jag inte skulle sakna pc-delen, eller tv-spelsdelen heller så var jag en av dem som försvarade de elektroniska spelens intåg i Codex och det står jag för under de förhållanden som då rådde att det skulle vara rollspel och strategispel. Du som säkert var med när detta diskuterades på Codex internforum kommer nog ihåg vad upprörda folk blev när jag meddelade vad Andrea skrivit i ett mail. (Om att bilspel skulle komma med.) Det var ett missförstånd försäkrade Ola, det skulle vara rollspel och strategi och spel som bygger på rollspel och om det kom för få sådana kanske något annat "tufft" spel skulle kunna komma med. Ja nu har vi fått våra tuffa fps, shoot em ups och beat em ups. Kom igen då gör vågen! Och lika aktuella som en månatlig tidning är Codex också i recensioner och förtittar. (Gör vågen igen!)

Sådärja, nu har jag avreagerat mig. De elektroniska spelen får gärna vara med för mig men de får gärna vara mer relevanta, de får gärna slopa förtittarna, och de får gärna ta upp förre sidor.

Med tanke på hur ofta Ola och Codex ändrar sig så har jag lärt mig att eventuella svar gärna revideras med varje ny Codex så att de liknar Reagans citat från Iran Contra-affären så brukar jag ta mig tid att läsa dem, bli glad av svaren och sen få förhoppningarna grusade. Ibland är det svårt att vara optimist men jag försöker.

För övrigt bör Codex innehålla artiklar om serier, snarare än just serier. Jag antar att det bara är ett önskemål från din sida så jag passar på att nåmna vad jag skulle villa se i "Den ultimata Allt-tidningen": Matrecept, inredningstips, tips på coola sajter, en frågor och svar-hörna för all typ av programmering, alla amerikanska serier jag tycker är bra återtryckta i hela historier fast utan reklamen, diskussioner kring stora litterära verk ur olika aspekter, några hundra sidor fotoreferensmaterial, alla rollspel någonsing, alla bra tv och pc-spel någonsin, en mac-sektion, en bilaga med pengar, en cd med sjysst musik, en bärbar dvd-spelare...listan kan göras lång.

Jag klarar av att missförstå Gardener ibland även om jag förstår det mesta. Han skriver trots allt tydligare än de hemliga lappar som spelare envisas med att skicka mig när vi spelar. Men då och då failar jag och det hoppas jag eror på att jag saknar någon bit referens eller kuskap snarare än ren puckadhet.

Tycker du att det är trevligt att skriva ned folk?

Daniel "Warduke" Schenström
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Detta är ett rollspelsforum och officiell hems

<cite>"är ni puckade eller???"</cite>

Jag ber dig att inte använda sånt språk, oavsett om det är tänkt att vara ironiskt eller inte.

För övrigt kan det alltid vara enkelt att missförstå någon, speciellt om det är tvetydigt skrivet eller om man inte har samma referensramar.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu
 
Top