Nekromanti Vad dricker man till ett kilo kött?

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Dyrt?!?

[ QUOTE ]
Det tror jag det, någon rekommendation på något ganska billigt (burgaren e ju dyr som skam) som inte är allt för kaloririkt då man inte vill gå upp allt för mycket av detta äventyr?

[/ QUOTE ]

Kostade den inte 224kr? Det tycker jag låter snuskigt billigt för en 1000gr Jätteburgare om det är lite kvalite på det. Är ju inte direkt ovanligt med ställen som tar uppemot 150 spänn för en rätt ordinär hamburgare (typ 150-200gr) med klyftis.

Vad gäller onyttigheten så tror jag ärligt talat inte det är så farligt givet att burgaren inte är allt för onyttigt "dressad". Man står sig dessutom antagligen ett tag på den då kött mättar ganska länge.

/Bjorn
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Jag vill bara påpeka att den som inte tömmer sin tallrik när ni väl sitter där är en flickscout och kommer i evinnerliga tider utsättas för forumets hån. :gremgrin:

/Anders
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Re: Dyrt?!?

Jag håller med om att det låter som en ganska schysst deal, såtillvida, som sagt, det hela är gjort på sunkiga råvaror. Det är inte utan att jag blir lite nyfiken på hur en sådan drömburgare ser ut. Kan inte någon av de inblandade ta en bild och lägga upp på forumet? Kanske en "före"- och "efter"-bild? :gremgrin:

/Anders
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Re: Dyrt?!?

Rovers vanliga burgare är riktigt bra - jag tror inte jag har ätit några godare på den här sidan av Atlanten. De har för övrigt också lagt upp en bild på burgaren.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
..och Underberg och/eller Fernet Branca efteråt...
Absolut! En dylik måltid kräver starksprit efteråt för att stilla magen. Jag skulle nog personligen välja en grappa.

/Anders
 
G

Guest

Guest
Dyrt för min ekonomi that is

Tror definitivt den är värd pengarna, men min ekonomi är inte så stor för tillfället, därav är den dyr.

/Zorbeltuss
 
G

Guest

Guest
Vatten, Coke eller Pinot Noir.
Av de tre skulle jag nog välja vatten, coke känns lite att ta i ur magens synpunkt och jag klarar tyvärr inte av rödvin.

/Zorbeltuss
 
G

Guest

Guest
Jag vill bara påpeka att den som inte tömmer sin tallrik när ni väl sitter där är en flickscout och kommer i evinnerliga tider utsättas för forumets hån.
Är inte det underförstått? :gremsmile:

/Zorbeltuss
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Först & främs msåte jag säga dett: Ni är icke kloka !! :gremgrin:
Varför & framförallt hur i hela friden kom ni på idéen att tugga i er en burgare på en vikt av 1 kg ??
Iof, så får jag åxå säga att det vore rätt maffigt att säga att man försökt trycka i sig en såpass stor sak.
Hursomhaver, mitt råd är at ni tar vatten faktsitk. Inte nått bubligt som öl eller läsk. Det bara fluffar upp magen.

Lycka till iaf med det hela !
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Coca-cola. Fast det tycker jag å andra sidan alltid om snabbmat av alla slag...
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Jag kan inte påstå att jag har nån erfarenhet i ämnet men vatten kan ju inte slå fel. Helt vanligt vatten. Beroende på hur flottig man väntar sig att den kommer vara kanske man skulle käka yoghurt eller nåt annat som klappar magen snällt som lunch? ^^

Hur som helst så skulle jag mycket gärna ha varit åskådare till spektaklet. :gremsmile:
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Men det är ju enkelt, han ska äta det på Rover och på Rover ska man alltid se till att köpa minst ett glas från Dugges gästkran.

-Gunnar (som inte hann nämna det igår)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nyfiken fråga...

på Rover ska man alltid se till att köpa minst ett glas från Dugges gästkran.
Upplys mig !
Vadan utför denna gästkran för drickbart ??? Blev lite nyfiken här juh !
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Får man fråga vad meningen är med att äta ett kilo kött? Det låter som en ätar-tävling, vilket i sin tur påminner mig om en svunnen sommar då två kompisar bestämmde sig för att "äta ikapp". Målet var en familjepizza var med allting på.

Det skumma var att den tanigare av dem båda åt upp hela pizzan snabbast. De var båda redigt mätta efter det målet, men det hindrade dem inte från att äta efterrätt bestående av banana-split.

Sköna lirare man umgås med. :gremgrin:

De drack läsk till detta, så jag tror att det funkar om man vill äta mycket (bevisligen funkade det ju för dem båda så)...
 
Top