Nekromanti Vad dricker man till ett kilo kött?

G

Guest

Guest
Jag, Bobby Magikern, Arvidos och eventuellt fler ska äta varsin hamburgare innehållande ett kilo kött, frågan är då, vad man ska dricka till detta för att kunna äta så mycket som möjligt, har någon en aning eller kanske tillochmed vet precis vad man ska dricka?

/Zorbeltuss
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,920
Location
Nordnordost
Ett kilo stekt burgare, eller en burgare som utgår från ett kilo färs? De tappar ju rätt mycket i tillagningen. Ta er tid, njut av maten och skölj ner burgaren med några burkar öl eller flaskor gott vin.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Till ett kg kött skulle jag ha två drycker, dels en ljus lättdrucken kall öl, dels hyfsat med snaps för att stimulera matsmältningen.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Samarin? (NT)

NT = Neonaturalistiska Tarmfickor
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Allting med mycket kolsyra går bort direkt.
drycker med mättnadskänsla skulle jag ta bort direkt med.

Ljus kall öl funkar.(för mig när jag ska äta riktigt mycket)
Kallt kranvatten funkar.(för mig när jag ska äta riktigt mycket)

Ett starkt tips, ta tid på er att äta upp, stress ät inte.
Om ni har några dagar att förbereda så kan jag väl rekomendera att försöka äta sy mycket som möjligt under dagarna före, för att sträcka ut magsäcken en aning.
 
G

Guest

Guest
Starta innan måltiden med en aperitif, sen dricker man självklart inget under måltiden, eventuellt lite vatten om man nu måste...
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Ja inget med kalorier, det är ganska kontraproduktivt. Eventuellt lite vatten, men om du inte har en väldigt expanderbar matsäck vill du antagligen lämna så mycket plats som möjligt åt köttet.

- L
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Cola light

För det passar bäst till burgare, oavsett storlek. Men framför allt: under vilka former ska ni äta burgarna? Hemmafix, eller finns det restauranger som serverar något så underbart som 1000-grammare?
 
G

Guest

Guest
Hemsidan med varmrätter, det finns även ett stort urval öl på listan även om inte alla i sällskapet dricker det.

/Zorbeltuss som nu ska gå över till individuella svar
 
G

Guest

Guest
Ett kilo stekt burgare, eller en burgare som utgår från ett kilo färs?
Det vet jag inte, men utöver burgare så ingår bacon och ost bland annat.
Ta er tid, njut av maten och skölj ner burgaren med några burkar öl eller flaskor gott vin.
Vad för sorts öl/vin rekomenderar du?

/Zorbeltuss
 
G

Guest

Guest
Till ett kg kött skulle jag ha två drycker, dels en ljus lättdrucken kall öl, dels hyfsat med snaps för att stimulera matsmältningen.
Det är nog en ide jag kan köra på, men andra var lite emot att få i sig mycket alkohol då allt som skulle kunna få upp det igen skulle vara av ondo.

/Zorbeltuss
 
G

Guest

Guest
Re: Samarin?

Samarin bör man väl inte ta förrän hela burgaren är förbränd och matsmältningen fortfarande arbetar i full gallopp, men det är nog något jag tar med mig endå.

/Zorbeltuss
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Allt som behövs för att stimulera matsmältningen är en kopp kaffe och en lite god "digestive", själv föredrar jag Grappa eller Aquar Dente. Behövs inte mycket heller, räcker med en trea.

Burgare känns inte direkt som snappsmat heller (rent smakmässigt).

/Bjorn
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Citat:
--------------------------------------------------------------------------------

Ta er tid, njut av maten och skölj ner burgaren med några burkar öl eller flaskor gott vin.


--------------------------------------------------------------------------------


Vad för sorts öl/vin rekomenderar du?
Jag skulle välja något ljust, lättdrucket, på gränsen till blaskigt öl, typ corona eller liknande. Riktigt kallt dessutom.

/Anders
 
G

Guest

Guest
Allting med mycket kolsyra går bort direkt.
drycker med mättnadskänsla skulle jag ta bort direkt med.
Låter mycket vettigt.
Ljus kall öl funkar.(för mig när jag ska äta riktigt mycket)
Kallt kranvatten funkar.(för mig när jag ska äta riktigt mycket)
Båda funkar nog mycket bra, frågan är om kall juice också funkar?
Om ni har några dagar att förbereda så kan jag väl rekommendera att försöka äta sy mycket som möjligt under dagarna före, för att sträcka ut magsäcken en aning.
Det tror jag det, någon rekommendation på något ganska billigt (burgaren e ju dyr som skam) som inte är allt för kaloririkt då man inte vill gå upp allt för mycket av detta äventyr?

/Zorbeltuss
 
G

Guest

Guest
Starta innan måltiden med en aperitif, sen dricker man självklart inget under måltiden, eventuellt lite vatten om man nu måste...
Jag hoppas the rover har någon bra aperitif då, men det enda jag vet är deras mat och ölsortiment.

/Zorbeltuss
 
G

Guest

Guest
Ja inget med kalorier, det är ganska kontraproduktivt.
Håller något sånär med om det, men man (läs jag) måste dricka till maten annars får jag bara i mig en till tre tuggor.

/Zorbeltuss
 
G

Guest

Guest
Re: Cola light

Cola light??? Det skulle jag inte dricka om mitt liv hängde på det.
Men framför allt: under vilka former ska ni äta burgarna? Hemmafix, eller finns det restauranger som serverar något så underbart som 1000-grammare?
Vi ska äta på restaurang, de är häftigt att de vågar ha det på menyn med all moralpanik om att sälja för stora och för feta saker.

/Zorbeltuss
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Öl är alltid gott och passar perfekt till hamburgare... Jag skulle föreslå nedanstående att drickas i den ordning de står:
1. Sam Adams Lager - lättdrucken sköljvätska som är perfekt att börja med
2. Twisted Thistle IPA - en mild IPA utan alltför mycket kolsyra som stör matsmältningen
3. Indianviken Pale Ale - en perfekt smakrik IPA att dricka efter att köttberget inmundgats. Dock fanns inte den på fat på Rover i måndags, men skulle kunna ersättas med en Ålö Ale eller Bedarö
 
Top