Vad blir ni direkt trötta av att se?

"Folk gillar Anime! Folk gillar DnD. Låt oss göra en själlös cash-in som kapitaliserar på båda".
Oooo, och det borde komma när som helst nu!

clapping-great-news.gif

Snygga illustrationer staplade och sammansatta utan uppenbar mening (annat än vara snygga och typ hör till genren …typ).

Älskar snygga arbeten, genomtänkt design, layout och illustration. Gärna och hellre personlig stil än ”snygga” och tillrättalagda. Alltså, hellre illustration som illustrerar än som dekoration.

OT men fick mig att tänka på något jag tror jag läste i sociologi. När folk strävade efter att bli mer unika, så ledde det istället till att folk blev mindre unika. Kan minnas helt fel, men det är lite det som dök upp i huvudet på mig.
Lite som "Samma typ av annorlunda saker", som Wille Crafoord skrev om en gång i tiden

Något som stör mig ordentligt är spel som kräver specialtärningar eller mer udda tärningar. Exempelvis tycker jag DCC verkar rätt fräckt, fast knasiga tärningar som D17 gör att jag håller mig på avstånd från det.

" och sedan har vi den metafysiska korruptionen/blight/mörka geggan som ingen vet ursprunget från men som är ett existentiellt hot för settingen och gör saker och varelser elaka" är också ett extremt uttröttat koncept.

Jag fick fundera en stund, och det är väl inte helt i trådstartens anda, men:

Marginalgrafik som går in i brödtexten och stör läsandet. När nån gör den sortens designmässigt misstag är jag rädd att det gör att jag utgår från att spelet också är kasst designat. Bakgrundsgrafik och mönster är lite samma sak, jag gillar inte när det är svårt att läsa texten och det förgiftar allting.

Betydligt mindre grej är den där D&D 3e-grejen med vad som ser ut som asfula fejkädelstenar. Det får hela produkten att kännas och se billig ut, och då påverkar det hela intrycket negativt.

Marginalgrafik som går in i brödtexten och stör läsandet. När nån gör den sortens designmässigt misstag är jag rädd att det gör att jag utgår från att spelet också är kasst designat. Bakgrundsgrafik och mönster är lite samma sak, jag gillar inte när det är svårt att läsa texten och det förgiftar allting.
Jag har samma med webbsidor där det inte går att stänga av nattläget.

Back