Vad blev egentligen spelat 2021?

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Spelledde:
Skuggornas Mästare, det var mysigt. Och helt bonkers.
Väsen, sporadiskt, så det har inte riktigt lyft än.
Peka & Klicka, spelade ett one shot som speltest. Det verkar vara precis så roligt jag ville att det skulle bli, men jag är nog lite bortskämd med bra spelare.

Spelade:
Skrômt, med den tyngsta kampanjen jag någonsin varit med i. Det var asjobbigt, men blev också svinbra. Det bästa Rollspelsdags någonsin gjort.
Lasers and Feelings, av 9 one shots med det var jag med i 5, vilket var skönt efter annars en ganska stressig höst.
Barkhäxan, med en ny spelledare. Det var roligt/läskigt. Vi spelar online och jag hörde smällar och dunsar bakom mig under sessionen, så paranoian var på topp. Mina medspelare tyckte det var hysteriskt roligt.
Vindsjäl, som är ungefär exakt så fantastiskt som jag trodde när jag förälskade mig i det för första gången.
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Egen kampanj, färdiga äventyr, både och? DCC är grymt.
Egen kampanj. Alltså, ibland blir det inte "rätt". Jag var sugen på att prova DCC (spelarna visste inget om det), och de ville helst spela i Middle Earth. Så det gjorde vi. DCC är uppenbarligen inte "rätt" spel för Middle Earth. Men å andra sidan kanske en Middle Earth-kampanj inte bara förlorar på att den blir kryddad med lite Pulp. Vi har faktiskt klämt in ett färdigt DCC-äventyr i kampanjen - Doom of the Savage Kings - det är bara en skitby i ingenmansland som hemsöks av ett monster. Mina spelare accepterade det.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Planen:
Vill spela The Troubleshooters när det kommer ut. Har idéer på fler äventyr, behöver bara få tummen ur och skriva dem...

Vill även spela mer Call of Cthulhu Sverige.

Av de kampanjer min grupp redan kör (en del pausade) vill jag spela Scion 2e (där väntar vi på demigod-boken, så det lär ta ett tag), Tianxia och Mage the awakening 2d. Övriga kampanjer lite tveksam till.


Resultatet:
* D&D 3.5 (Gjort karaktärer, men inte börjat spela. Så kanske inte räknas.)
* D&D 5e (oneshot: The hidden shrines of Tamochan)
* Fate Core (oneshot i hemmabyggd Science Fiction-setting -> Characters omgjorda till Wearing the Cape i samma setting)
* Mindjammer
* The Troubleshooters (Spelledde The Minoan Affair på Guardiancon XIX)
* Tianxia: Blood, Jade & Silk
* Vampire the Masquerade 5e
* Wearing the Cape (började som en oneshot i Fate Core. Var en oneshot här med.)
 
Last edited:

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
601
Egen kampanj. Alltså, ibland blir det inte "rätt". Jag var sugen på att prova DCC (spelarna visste inget om det), och de ville helst spela i Middle Earth. Så det gjorde vi. DCC är uppenbarligen inte "rätt" spel för Middle Earth. Men å andra sidan kanske en Middle Earth-kampanj inte bara förlorar på att den blir kryddad med lite Pulp. Vi har faktiskt klämt in ett färdigt DCC-äventyr i kampanjen - Doom of the Savage Kings - det är bara en skitby i ingenmansland som hemsöks av ett monster. Mina spelare accepterade det.
Ah, jag kan se att det funkar! Låter som en kul kombo, och i linje med min bild av DCCs fria psykedeliska ethos ändå. Och Doom.. hade jag väldigt kul med.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Oj! Det blev en hel del om man tittar på hur sparsmakad jag har varit andra år.
Covid + Onlineplatformar har öppnat nya möjligheter. Samt en dotter gammal nog att pröva rollspelandets magi

Spelade 2021:
Symbaroum
Coriolis
Star Wars
De Fördömda (Blod & Bly)
Warhammer Fantasy
Svärdets Sång
The One Ring
💯 (Ur Fenix)
Sagospelet Äventyr
Tails of Equestria
Vindsjäl (Speltest)

Bubblare redo att dra igång, men som runnit ut i sanden:
Mutant: År Noll
CoC Sverige
The Sprawl
D&D 5:ed
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,155
Vi avslutade Tjurmannen från Kungsskär (Call of Cthulhu Sverige) i början av året och påbörjade Sju porträtt av Elvira Wallin (Svenska kulter-rollspelet) i oktober. Däremellan har vi kört lite Sagospel Rymd, Sagospelet Skräck och Symbaroum.
 

runequester

Swordsman
Joined
29 Apr 2018
Messages
474
Swedish games, I ran a brief game of Drakar och Demoner (1987) - 4 sessions i think?

Our Hjältarnas Tid game ended in early January or February after around a year.

Also ran about 8 sessions of Vestmark but that's on hiatus now.

Edit: Swedish games were run for my American friends. I just translate skill lists and other basics and then we figure the rest out.

English language games, I have been running Call of Cthulhu (3e) with one group (most of a year) and Lone Wolf (Cubicle 7) with another (half a year).
 
Last edited:

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
484
Spelledde:
Dungeon World
World of Dungeons
Trophy Dark
Svärdets Sång
Vindsjäl
Mörk Borg
In Orbit


Har inte varit spelare alls i år :(
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
I år har jag spellett:
AD&D 2nd Ed - Spelljammer. Kort kampanj baserad på köpäventyrssamlingar som reservspel när annat blir inställt. Jag gillar verkligen miljön så jag skulle gärna köra en normal egengjord kampanj här. Har haft en tidigare men 66% av gruppen är för upptagna.
D&D 5E - Icehearth: Egna äventyr i egen kampanjvärld. Postapokalyptisk hjältefantasy med kvarlämningar från en högteknologisk storhetsålder. Detta är tänkt som en kort kampanj på 5 äventyr och kommer troligtvis spelas klart efter den nedan. Den här världen och dess äventyr håller jag på att skriva för publicering och hade hoppats att hinna med första äventyret till årets kalender, men så blev det inte.
D&D 3.5 - Inside the Chaos World: Egen kampanj i egen kampanjvärld där världen invaderats av varelser som muterar allt omkring sig. Började 2018 och avslutas med stor sannolikhet nästa år. Det mesta är egenskapat men jag har norpat idéer och en äventyrsplats från boken Elder Evils. Detta är den andra 3.5-kampanj jag kört. Den första gick från level 1-30 medan denna kommer gå till runt 20. I den första kampanjen hade jag bara den första Monster Manual men i denna har jag använt 2, 3, 5 och Fiend Folio. Monster Manual 4 saknar jag.
Shadowrun 2nd Ed - Köpäventyrskampanj. Några tidigare år, innan kampanjen ovan så alternerade vi mellan Shadowrun och gamla TORG. Jag satte dem på paus i väntan på nån mer spelare och i år provade två spelare spelet. Vet inte om de gillade det eller inte, men har inte fått önskemål om mer.

Och fått spela:
D&D 4 - Dark Sun.
Everquest: Är D&D 3.0 regelmässigt.
OSE - Dolmenwood
Champions - Superhjältar i samskapad miljö.
Mutant År 0
Dungeon World - Egenskapad samskapad värld.
 
Top