Nekromanti Vad är "Vulfen"?

BrickuS

Veteran
Min senaste RP "hatar/fruktar Vulfen". Wow tänkte jag tills en insikt slog min lilla skalle: "Vad f*n är en Vulf"? Jag har ingen aning och det är lite småjobbigt att hata nått som man inte ens vet vad det är (hittade ingen info i regelboken). En kort förklaring skulle verkligen hjälpa till i arbetet med en bakgrundshistoria till honom...

tack på förhand

Vulfen!

Små vargmän som lever i de djupa skogarna och beskrivs ingående i Monster & Varelser. Inte mycket att hata eller frukta om man bor i storstäderna, men i skogarna i norr och vissa skogar på sydligare breddgrader kan de vara värre. Flyr aldrig från en strid och är extremt duktiga jägare, troligtvis de bästa i Mundana. Har man en Vulfen som fiende, kan man nog räkna med att bli jagad livet ut, så fort man visar sig ute i naturen.

Re: Vulfen!

bara man håller sig i en stad är man trygg. dom är som vargar fast med humoinoda (stavas det så) kroppar. jagar i flock och har primitiva men bra jaktredskap. tillhör nog gruppen natur nissar till sammans med bla skogstroll tomtar och vildmarksmän. om du vill veta mer köp monster och varelser ( nog den bästa och mest använda modulen tillsammans med krigarens väg och mundana)

Re: Vulfen!

...köp monster och varelser ( nog den bästa och mest använda modulen...

*rysa* /images/icons/crazy.gif

Liten rättelse...

om du vill veta mer köp monster och varelser ( nog den bästa och mest använda modulen tillsammans med krigarens väg och mundana

Que? Minsann, det smög nog in en liten tryckfelsnisse i ditt inlägg. Det skulle väl stå den "absolut sämsta modulen"?
/images/icons/wink.gif

Re: *håller med* (NT)

japp, monster är helt värdelösa, en uppradning av diverse otäcka saker som du kan använda om inte gillar dina äventyrare.

Då passa min RP =)

Hmm, min RP stämmer otäckt bra då... bor numera söder ut (född i norr) och är nomadjägare... trivs i skogen (/ bor i skogen) och så där... ska kanske se upp då...

äsch då

folk saknar dod-looken på monster - dvs de är varje äventyrs självklara höjdpunkt. iofs kan det bero på att modulen själv konstigt nog missar i att framföra detta sköna perspektiv. eller?

Re: äsch då

folk saknar dod-looken på monster...

...och tur är väl det?!

...dvs de är varje äventyrs självklara höjdpunkt.

Bläh! /images/icons/sick.gif

iofs kan det bero på att modulen själv konstigt nog missar i att framföra detta sköna perspektiv. eller?

...eller så beror det på att man efter tio års rollspelande har insett att det blir ganska trist?

Re: Liten rättelse...

Det är väll inget större fel på MoV? Delen om hästar och troll tycker i alla fall jag om så det så/images/icons/laugh.gif

Back