Nekromanti Vad är "Vulfen"?

BrickuS

Veteran
Joined
15 Aug 2001
Messages
47
Location
Tranås
Min senaste RP "hatar/fruktar Vulfen". Wow tänkte jag tills en insikt slog min lilla skalle: "Vad f*n är en Vulf"? Jag har ingen aning och det är lite småjobbigt att hata nått som man inte ens vet vad det är (hittade ingen info i regelboken). En kort förklaring skulle verkligen hjälpa till i arbetet med en bakgrundshistoria till honom...

tack på förhand
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Vulfen!

Små vargmän som lever i de djupa skogarna och beskrivs ingående i Monster & Varelser. Inte mycket att hata eller frukta om man bor i storstäderna, men i skogarna i norr och vissa skogar på sydligare breddgrader kan de vara värre. Flyr aldrig från en strid och är extremt duktiga jägare, troligtvis de bästa i Mundana. Har man en Vulfen som fiende, kan man nog räkna med att bli jagad livet ut, så fort man visar sig ute i naturen.
 

lyfalitrorjag

Veteran
Joined
24 Feb 2002
Messages
121
Location
lund
Re: Vulfen!

bara man håller sig i en stad är man trygg. dom är som vargar fast med humoinoda (stavas det så) kroppar. jagar i flock och har primitiva men bra jaktredskap. tillhör nog gruppen natur nissar till sammans med bla skogstroll tomtar och vildmarksmän. om du vill veta mer köp monster och varelser ( nog den bästa och mest använda modulen tillsammans med krigarens väg och mundana)
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Re: Vulfen!

...köp monster och varelser ( nog den bästa och mest använda modulen...

*rysa* /images/icons/crazy.gif
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Liten rättelse...

om du vill veta mer köp monster och varelser ( nog den bästa och mest använda modulen tillsammans med krigarens väg och mundana

Que? Minsann, det smög nog in en liten tryckfelsnisse i ditt inlägg. Det skulle väl stå den "absolut sämsta modulen"?
/images/icons/wink.gif
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: *håller med* (NT)

japp, monster är helt värdelösa, en uppradning av diverse otäcka saker som du kan använda om inte gillar dina äventyrare.
 

BrickuS

Veteran
Joined
15 Aug 2001
Messages
47
Location
Tranås
Då passa min RP =)

Hmm, min RP stämmer otäckt bra då... bor numera söder ut (född i norr) och är nomadjägare... trivs i skogen (/ bor i skogen) och så där... ska kanske se upp då...
 

Marcus_UBBT

Warrior
Joined
25 Nov 2000
Messages
361
äsch då

folk saknar dod-looken på monster - dvs de är varje äventyrs självklara höjdpunkt. iofs kan det bero på att modulen själv konstigt nog missar i att framföra detta sköna perspektiv. eller?
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Re: äsch då

folk saknar dod-looken på monster...

...och tur är väl det?!


...dvs de är varje äventyrs självklara höjdpunkt.

Bläh! /images/icons/sick.gif


iofs kan det bero på att modulen själv konstigt nog missar i att framföra detta sköna perspektiv. eller?

...eller så beror det på att man efter tio års rollspelande har insett att det blir ganska trist?
 

Zug209_ivenhoe

Warrior
Joined
12 Feb 2001
Messages
268
Location
Uppsala
Re: Liten rättelse...

Det är väll inget större fel på MoV? Delen om hästar och troll tycker i alla fall jag om så det så/images/icons/laugh.gif
 
Top