Nekromanti Vad är er vitlök? (Yamara-spoiler!)

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Nej men ja

Och för att krossa din rebelliska attityd kan jag säga att bokhandlar finns med i SAOL redan, som kompliment till boklådor.
Hmmm... Jag trodde det skulle kännas som en triumf, liksom som om punken besegrat världen... Men istället känns det som om ens farmor börjat bära nitarmband, gått med i Attac och säga saker som "fo'shizzle ma nizzle".

Det är bara ballt att vara rebell när världen inte ger med sig...

/Rising
som ska börja säga "boklådor" nu, bara för att djävlas.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Språkförbistring

Själv säger jag "minst".
"Minst" är ju helt jamba att säga:

"Få är orcherna i Midgård. Färre är trollen. Minst är drakarna."

Liksom... Öh, nej. Drakarna är mycket större än orcherna. Så sug på den, din löpska hynda. :^)

/Riz
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,972
Location
Linköping
Detta är vitlök.

Så, för allmänhetens säkerhet: Vad skulle ni ha för svagheter som vampyr?

1. Kök.
Jag gillar inte kök. De är till för matlagning och jag är lika händig på den fronten som jag är på skridskoåkning med bakbundna fötter. Så om man jagas av en Feufluxvampyr, ställ dig i köket och börja laga köttfärslimpa eller nåt. Jag kommer bli nervös och gå därifrån.

2. Sunkig svenska.
Om någon för ett par år sedan frågat mig vad särskrivning var så hade jag inte kunnat svara (okej, klart jag kunnat, men fenomenet som sådant hade jag inte upptäckt). Nu känns det som om dålig språkhanteringer exploderat över alla gränser. Hade jag mints (nu blir jag i sann anda vansinnigt osäker på om det heter så :gremlaugh: ) de "vackert" formulerade skyltarna i en av skolrestaurangerna hade jag tagit det som exempel. Men om du jagas av en Feufluxvampyr och hinner måla en skylt så skriv "konto kort" eller något på den och visa upp. Gör du detta i ett kök så blir det bonuspoäng.

3. "Felaktig" uppmärksamhet.
Jag trivs oerhört illa med att få uppmärksamhet när jag inte vill ha den. Jag skulle lätt kunna snacka om d12comic inför 200 betalande gäster (yeah, like that's ever gonna happen) men om nån skulle ställa en fråga om när jag egentligen hade en flickvän senast så skulle jag fly snabbare än ett fyllo hinner säga Addis Abeba. Så om du jagas av en Feufluxvampyr så spring in i ett kök, måla en skylt med nån särskrivning på och skrik en personlig fråga efter mig medans jag flyr...
 

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Re: Nej men ja

Vad jag har förstått så skall man säga just "tjugohundra", för att underlätta för kommande generationer så att de inte behöver säga "tvåtusenetthundratalet", utan lugnt kan släppa ur sig ett "tjugoetthundratal" när det behövs.

Fast man tycker ju att det inte borde vara helt oöverkomligt att byta konvention en gång per hundra år eller så...

/Berserk
 

malmkvist

Warrior
Joined
9 Oct 2004
Messages
236
Location
1) Halmstad 2) På sjön
Amerikansk sit-com (totalt meningslöst, kan lika gärna göra en lobotomi istället), "seriöst" 7-4 arbete (kan inte hjälpa det, har man en gång börjat med att jobba på båt då man är borta i 3,5 månader, för att sedan vara hemma i 3,5 månader med betalning, kan man inte gå tillbaka till kontorsjobb) :gremsmile:
 
Top