Vad är du sugen på att spela just nu?

Aha, ja jag tänkte på brädspelet. Sorry my bad.
Lätt hänt. De flesta tänker nog på brädspelet så jag borde varit mer specifik. Men jag grubblar en del på om man inte skulle skaffa nyversionen av brädspelet. Det är ju bland de roligaste dumgeoncrawlers som gjorts.

Lätt hänt. De flesta tänker nog på brädspelet så jag borde varit mer specifik. Men jag grubblar en del på pn man inte skulle skaffa nyversionen av brädspelet. Det är ju bland de roligaste dumgeoncrawlers som gjorts.
Jag kommer sälja mitt ex på Tradera snart, den första versionen dock.

Jag är okaraktäristiskt sugen på att spela något längre, en jättekampanj eller något slags intrikat sandlåda. Dolmenwood eller kommande Prospero's Dream till Mothership, nåt sånt.

Utöver det är jag jättepepp på att testa Mythic Bastionland, vilket jag fiffigt nog ska spela idag.

Utöver det är jag jättepepp på att testa Mythic Bastionland, vilket jag fiffigt nog ska spela idag.
Klart avundsjuk, satt och bläddrade i mitt ex igår, har aldrig varit särskilt intresserad av riddar-fantastik, men, McDowalls krydda med att göra legenderna esoteriska, riddarna excentriska och siarna kufiska skapar en begär att vara riddare jag inte visste att jag hade.

Klart avundsjuk, satt och bläddrade i mitt ex igår, har aldrig varit särskilt intresserad av riddar-fantastik, men, McDowalls krydda med att göra legenderna esoteriska, riddarna excentriska och siarna kufiska skapar en begär att vara riddare jag inte visste att jag hade.
För mig tror jag att det är den arturiska tonen som gör att det blir intressant. Samt McDowall, dårå.

Har gått och varit sugen på att testa step dice-versionen av År noll-motorn ett bra tag, men jag är ju hopplös som inte bara kan tänka mig att köra en omgång Twilight 2000 eller Blade Runner. Istället går jag och fiskar i mina grumliga tankar efter något annat att anpassa det till. Scifi med overaller eller något historiskt tror jag, men inte har jag kommit nånstans med det inte.

Vi har kört ett par spelträffar med Mythic Bastionland nu och är enormt taggad på att fortsätta - otroligt spel.

Därefter är jag sugen på att byta till Electric Bastionland och köra det knäppa äventyret Silent Titans. Var länge sen Electric kom till bords.

Börjat lockas av Coriolis: The Great Dark och vet att mina kollegor är sugna på att köra lite sci fi.

Sen är jag fortsatt pepp på att köra Gradient Descent till Mothership.

Last edited:
Just nu är mitt problem främst att jag är enormt sugen på att spela rollspel, men inte har någon aning om vilket rollspel jag vill köra.

Det som alltid ligger närmast till hands är ju Call of Cthulhu, men det har jag spelat så mycket de senaste åren att jag börjar bli lite mätt på det.

Det andra spel som ligger nära till hands är Mothership, men det har några skavanker som jag inte riktigt gillar, så är osugen på att köra det RAW, det betyder att jag måste komma på lite andra lösningar som gör att det ligger närmare så som jag vill ha det, och det orkar jag inte riktigt.

Utöver det så har jag just nu inget spel som ger en sån där självklar "vill spela" känsla, utan allt känns lite meh. Så just nu är jag väldigt mycket mer suger på att spela än att faktiskt spela något existerande spel.

Det andra spel som ligger nära till hands är Mothership, men det har några skavanker som jag inte riktigt gillar, så är osugen på att köra det RAW, det betyder att jag måste komma på lite andra lösningar som gör att det ligger närmare så som jag vill ha det, och det orkar jag inte riktigt.
Jag tänker att man bara kan köra grunden för resolution och låta resten landa som det landar?

Just nu är jag sjukt taggad på att spelleda Ur varselklotet. Min spelgrupp hade nyligen en session zero och gjorde rollpersoner. Och de tog verkligen med sig sitt A Game för de gjorde rollpersoner som jag känner kommer att göra det hela nära på självgående. Jag kan knappt bärga mig!

Vår Oktoberland-kampanj närmar sig ett avslut och efter det lär det bli Things from the Flood, som jag är väldigt sugen på. Kan dock inte bestämma mig för om jag ska köra den färdiga kampanjen eller slumpa fram mysterium.

Sen är jag orimligt sugen på 2300ad eller något i rymden. Typ nya eller gamla Coriolis eller Mothership. Men jag kanske lurar mig själv, för så fort jag läser in mig på ett rymdspel känner jag ”meh”, handlar ju inte om människor, och ofta massa resurshantering. Så vet inte vad jag lockas av… Någon fantasi om det oändliga.

Nyfiken på mer (gamla) Runequest, och vårt kartkräl med gamla Mutant.

The Walking Dead skulle vara kul att köra igen. Ten candles. Fiasco. En ny resa till The Electric State.

Skulle vara spännande att testa en öppen kampanj i Eon 5. Men nog för mycket att läsa in och för dyrt att köpa.

En kampanj gammal hederlig Apocalypse World vore skoj. Nyfiken på Norrsken.

Och, ja så klart! Partisan! Det skulle passa för mig.

Så, ja, sugen på mycket :)

GothCon närmar sig, kommer jag därifrån med ett spelat pass i bagaget så ser jag det som seger. Det passet får gärna vara The Daughters of Verona, men jag är nog öppen för det mesta egentligen.

Mitt #Drakar25-projekt rullar vidare, jag blir sugen på att spela det själv. Suget att spelleda det har inte riktigt infunnit sig än, men det kommer nog det med vad tiden lider.

Håller på att preppa det sista till Kids on bikes som vi ska köra i vår kommande AP-podd. Annars är jag riktigt sugen på att spelleda The U-boat mystery till The Troubleshooters, Brindlewood bay, Mutant Hindenburg eller att någon annan i gruppen spelleder Blade Runner, Blades in the dark Call of cthulhu sverige eller Vindsjäl.

En redig villhöverlista med andra ord

Vi ska köra något som använder Itras By för att köra lite culture gaming i en värld där vi bygger en stad utifrån ett järnvägsspår. Lite Snowpiercer, lite arabiska The Line, lätt steampunk, lite Kafka och Brazil, lite Equilibriumsk förtryck blandat med Kinas regim.

Olika människors öden och samhällets utveckling.

Back