Vad är din inre 14 åring pepp på?

Bobbo @chrull sa det bra. I mångt och mycket gör jag idag det jag mer eller mindre ville som 14'åring i rollspelssammanhang. Dock ska det sägas att min uppfattning om vad som var en häftig och badass karaktär då, inte är detsamma som idag. Spelade en hel del Heroquest och Advanced Heroquest och tänker att de flesta antasyrollspel kan man mer eller mindre anpassas till att efterlikna de två brädspelen/figurspelen.

Vid närmare eftertanke är jag pepp på Blood Bowl med eget lag, det var ingen som lirade det när jag var liten. Känner ingen som lirar det idag heller.

Det andra 14åriga jag skulle gå igång på är: Man kan hitta på allt själv, man kan göra det här ihop med folk. Ett strukturellt sätt att göra saker. Sitta på biblioteket och rulla en tärning och hitta på saker som är lika bra som i böckerna runt omkring.

Har pratat om det förut, men stora delar av min yrkesgärning är en hämnd på min egen barndom, som bara erbjöd fotboll på eftermiddagarna. Håller i en rollspelsklubb för ungdomar, anordnar coola events (bl.a. hyrt en buss och tagit kidsen till Etnografiskas yokai-utställning; hyrt en hel biosalong och gett 40 ungdomar en Miyazaki-festival; osv osv), förser dem med cool fantastik och är närvarande nördvuxen.

Back