Nekromanti Vad är det här för soppa?

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Intressant... De flesta här visste väl att Teodor var VD för Paradox, men jag hade i alla fall ingen som helst koll på sambandet Paradox/Järnringen. Är det någon som har koll på om det finns någon ägargemenskap mellan Järnringen och Paradox, eller om herr Wester bara sitter som "proffsordförande" i Järnringens styrelse. Det är ju inte helt ovanligt att bolag väljer att ha extern VD eller externa styrelseledamöter för att öka kunskaper och kompetens inom bolaget. I Järnringens fall kan man dessutom ha valt att göra två flugor på smällen - både kompetensbiten och Paradox intresse att bevaka hur Järnringen hanterar bolagets Paradoxlicens.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Hunk said:
Paradox intresse att bevaka hur Järnringen hanterar bolagets Paradoxlicens.
Fast om man nu är petig så är det väl (?) inte Paradox Interactive (i Stockholm) som agerar licensgivare, utan detta ligger antingen hos Brädspelsbolaget eller, troligare, hos Paradox Entertainment i Los Angeles.

Givetvis snackar folk och det är inavel, men ändå.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Brädspelsbolaget har väl inget med Paradox att göra, eller är jag helt ute och cyklar??? Åtminstone så har ju Brädspelsbolaget aldrig suttit på någon Mutantlicens. Förhållandet mellan Paradox Entertainment och Interactive har jag däremot ingen som helst susning om... Men det ena äger väl det andra, eller är jag helt dum i huvudet?
 
Top