Nekromanti V vs. W

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Okej, okej!

Jag undrade om inte Rising tänkte på WoD-are i allmänhet när jag ställde frågan
Nja... Grejen är väl att Vampire har sina egna fangirls på ett sätt som jag inte upplevt att Werewolf har (eller finns det ett stort gäng greenpeacenördtjejer i typ miljöpartiets ungdomsförbund med dreads och hennatatueringar som alla lirar werewolf, som jag är omedveten om?). Den typiske Werewolfspelaren är väl en kille med skägg som lyssnar på gammal heavy metal och som stoppar in black spiral dancers så fort som äventyret börjar trampa vatten.

Nå, den typiske changelingspelaren i mina ögon är förresten gay och har ett eget galleri på nätet med furries- och satyrporr. Därför är Changeling coolare än werewolf. Vampire hamnar väl någonstans mitt i mellan, så om valet står mellan vitlök och silverkulor så väljer jag vitlöken.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Haa haa haa!

Seriöst Arvidos, det här är ditt roligaste inlägg någonsin. Du äger så oerhört mycket.

"det här är en vampyr: La lu lu le loo möh möh" - ha ha!

/Rising
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Re: Okej, okej!

Nu för tiden är ju inte varulvarna några Gaias förkämpar, så greenpeacetjejerna kan som tur är lämnas utanför...

Men du har rätt, det finns ju faktiskt en rätt homogen grupp "vampireflickor".
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Re: V vs. W (ANT)

Jo, båda spelen är del av samma "universum". Men spelens tema är rätt olika och det krävs en del för att designa en kampanj med både vampyrer och varulvar som spelare. Jämfört med gamla WoD är det dock mycket enklare då de inte hatar varandra längre.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,912
Location
Port Kad, The Rim
Re: Zoofili eller nekrofili? (OT)

Jag tycker väl inte att de där vampyrerna kan klassas som dödkött. De rör ju på sig. :gremcool:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
The Fingal Olsson Experience

"Jag tycker väl inte att de där vampyrerna kan klassas som dödkött. De rör ju på sig."

Odödkött? :gremgrin:
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Re: Zoofili eller nekrofili? (OT)

- Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?
- Är inte han död?
- Jamen, han rör ju på sig!

Äntligen har vi fått reda på hur det hänger ihop. Vem säger att man inte lär sig något av att spela rollspel?
 

Wyldstorm

Swordsman
Joined
22 Apr 2003
Messages
786
Location
Skellefteå.
(Lessen att jag svarar på en surgammal tråd.)
I mitt tycke (som spelat/spellett WoD rätt länge) är den här tråden det mest depprimerande på ett halvår eller så.
Jag skulle vilja anta att de flesta inte läst werewolf nämnvärt, men jag antar tyvärr motsatsen.

Inte för att inflammera eller så, men tråden stödjer en besk teori jag haft ett bra tag..
(Enkelt uttryckt så var den ett beskt svar till en vamp-fanboy, som sade att WW var dåligt maskerat kobolderi...
Mitt svar var då att det iaf tycks kräva olika mycket av spelarna till de olika spelen..
i V:tM måste man kunna tycka synd om sig själv & vilja avancera i samhället utan att riktigt veta hur.
-Det tycks mig falla en kobold alldeles naturligt.
i WW:tA måste man kunna rollspela ett religiöst intelligent djur med känsla.
-Det är skitsvårt, så de flesta ser bara en koboldmöjlighet.
i M:tA så måste man förstå,ljuga & tänka.
-Enda spelet jag sett som påtagligt bestraffar koboldtänkande...)

Iaf, det jag vill ha sagt är att Werewolf är rätt mycket svårare att få känsla i, men väl värt allt besvär & en hel del till.
Vampire är lite av motsatsen, lätt att ta till sig, men ihåligt i djupet.
Vilket som är bättre låter jag vara osagt, det kan jag inte avgöra utan en bra definition av "bättre".

Nej, jag vill inte ha nåt svar..
Ej heller var det tänkt att häda nåns religiösa tro om spelens perfektion eller brist därav.
Jag bara ville upplysa om att spelen, likt kaffe & saft har olika uppskattningskarakteristik i olika skeden av spelandet.

Förtydligande:
Så frågan är lite snett ställd.
Jag vill inte påstå att kaffedrickande gör en vuxen (speciellt då jag inte dricker kaffe), utan bara belysa två saker..
1. På frågan "kaffe eller saft" så får man olika svar på dagis eller std. arbetsplatsen.
2. Väldigt få kaffeälskare älskade kaffe i början, men väldigt få tyckte inte om saft.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,115
Location
Tindalos
En del dricker te..

Andra nöjer sig med vatten.

Ett fåtal gillar milkshake

Slutligen finns det de som slutat dricka...
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
I mitt tycke var den där posten det mest deprimerande i hela tråden.

Nej, jag vill inte ha nåt svar.. Eller nått sånt. Laala. Babammen.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Zoofili eller nekrofili? (OT)

Jag tycker väl inte att de där vampyrerna kan klassas som dödkött. De rör ju på sig.

Det gör zombies också, men jag skulle inte flörta med en. (-:

--
Åke
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
En åktur med Hypotes Express (OT)

Jag tycker väl inte att de där vampyrerna kan klassas som dödkött. De rör ju på sig.

Det gör zombies också, men jag skulle inte flörta med en
Om det här hade varit komediserien The Rising Show och om den där konversationen hade utspelats på en bar, så hade jag, utan att höja blicken från min vodka tonic, sagt följande:

"Nä, men efter att ha sett din fru förstår jag att du skulle ha friat ändå!" för att sedan bita mig i läppen och tänka "tyst mun, så får du socker!"

...och sedan skulle karaktären som sagt din replik kommit fram emot mig med hjulbenta steg, såsom en cowboy, och undrat vad jag var för en Jeppe, och kräva sin frus upprättelse, varpå jag skulle säga "hey, jag och två polare gav ju henne upprättelse precis innan vi kom hit, och när jag säger att det inte fanns något i hennes mun som hindrade henne från att skrika mitt namn så kan du säkert gissa vilka sidor av Kamasutra som varit vår främsta inspirationskänsla" och sen skulle jag spöas upp både duktigt och rättfärdigt, samtidigt som kameran panorerade iväg och stannade på en färgad kille med stetsonhatt som satt vid en flygel intill baren. Han skulle skratta lätt och skaka på huvudet, innan han blickade in i kameran, klinkade fram en glad melodi och sjöng "That's our Rising!" innan hela baren började salongsskratta och ridån skulle gå ner.

/Rising
som skulle älska att titta på The Rising Show.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: En åktur med Hypotes Express (OT)

Fast den skulle väl inte heta Rising Show, för nuförtiden har väl alla shower namn efter huvudpersonens förnamn, för han spelar väl typ nån plastkopia på sig själv som har samma förnamn som honom själv.

Johan Show , borde den väl heta, trots Cosby och Seinfeld?

Erik, har också drömt om en egen show
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: En åktur med Hypotes Express (OT)

Johan Show , borde den väl heta, trots Cosby och Seinfeld?
Jo, fast det är ingen som kallar mig Johan, utom kanske andra Risingar. Jag lystrar inte ens till det namnet. Så det får bli The Rising Show.

Däremot så kanske jag skulle kalla det The Riesing (eller Reesing) Show istället, så att engelsktalande skulle kunna åstadkomma ett adekvat uttal.

Min show kommer bara ha grymt odrägligt elaka oneliners, en del obskyra referensskämt samt några skumma, obegripliga antiklimaxvitsar i stil med det här (jag har läst den här strippen tio ggr den här veckan, och jag tröttnar aldrig på den).

Jag kanske aldrig får min egen show, men jag måste bara skaffa en egen webbserie någon gång.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
haha !

Att jag lyckats missa det här inlägget d... :gremblush:
Bättre förkalring än det här går nog inte att få tror jag bestämmt..
Klockren inlägg Arvidos !!
 

Thaar av Makho

Veteran
Joined
21 May 2005
Messages
12
Jag måste verkligen ta och hålla med dig på alla punkter. Men kan tillägga att Vampire faktiskt är jävligt roligt att spela sim ett strids inriktat spel också, det tycker jag inte om Werewolf. Hur kul är det att spela en über-stridsmaskin som är jävligt fet och har allvarliga problem med löss. :gremsmile:
 

Zaregh

Veteran
Joined
24 Jul 2004
Messages
3
Location
Torup, Halland
Beror det inte väldigt mycket på hur duktig spelledaren är på respektive spel? En urgrym spelledare behöver inget annat än möjligen en sexsidig tärning och abnorm fantasi!

Men det är ju klart, olika spel har ju olika potential, men allt går att "shejpa" upp - mer eller mindre!
 
Top