Nekromanti Våra konstiga egenheter:

G

Guest

Guest
Also jag hatar att ta i torra saker som mjöl, vissa tyger och papper...
Jag känner mycket folk men i stort sätt alla fall så är det inte jag som tagit initiativet till att lära känna personen.
Om jag måste ringa någon jag inte är helt säker på att denna kommer svara själv så mår jag avskyvärt illa.
Desto sämmre jag mår av något... desto mindre chans att jag gör något åt det...

/Zorbeltuss som tidigast blir mätt en halvtimma efter han ätit
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Bobby Magikern said:
Vavva said:
//Alva - pallar inte heller pilotglasögon om de inte sitter på faktiska piloter
Nu blir jag sugen på att komma i pilotbrillor nästa spelmöte, bara för sakens skull.
Gör det, du kommer att se rent osannolikt fånig ut! :gremtongue:

Vad ska jag hämnas med? Är du för ung för att vara traumatiserad av buffaloskor?
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Jag har orimligt höga krav på människor, det här har jag fått förklarat för mig att så är det så uppenbarligen måste det räknas som egenhet.

Jag tycker nämligen att om man gjort något dumt så bör man försöka fixa skadan genom att be om ursäkt och försöka gottgöra den person man betett sig illa mot.

Men det är tydligen att ställa orimligt höga krav på folk så nu har jag också själv slutat leva efter den principen. Nu är det arg och bitter som gäller istället.

Annars så vill jag ju i största allmänhet pådyvla människor mina åsikter och få de att förstå att de har fel vilket antagligen är anledningen till att jag bombarderat massa tidningar med insändare under den gångna vintern.

Rising said:
Och så kan jag inte äta risifrutti. Det är en helt ogudaktig produkt i mina ögon. Det vänder sig i magen bara jag tänker på det.
Instämmer!

Samma gäller för bananer och grädde. Går bara inte att äta!
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Vavva said:
Bobby Magikern said:
Vavva said:
//Alva - pallar inte heller pilotglasögon om de inte sitter på faktiska piloter
Nu blir jag sugen på att komma i pilotbrillor nästa spelmöte, bara för sakens skull.
Gör det, du kommer att se rent osannolikt fånig ut! :gremtongue:

Vad ska jag hämnas med? Är du för ung för att vara traumatiserad av buffaloskor?
It's on!
 
G

Guest

Guest
Den Upplyste Despoten said:
Om jag tar på sammet så känner jag smak av sand i munnen.
Låter som Synestesi.
Själv har jag saknat min synestesi allt mer sen jag blivit av den...

/Zorbeltuss
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
DeBracy said:
Vavva said:
traumatiserad av buffaloskor?
Buffaloskor! >___<
Är det nostalgiska tårar jag ser i dina ögon? Erkänn! Du har gömt dem under sängen! *hoppar entusiastiskt upp och ner*

Bobby: Det hade förståss varit mer av en deal om jag ägt några... Inget annat som lämnat pubertala ångestspår i ditt känsliga medvetande som jag kan dra nytta av?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,379
Location
Helsingborg
Den Upplyste Despoten said:
Om jag tar på sammet så känner jag smak av sand i munnen.
Varje gång jag hör White Towns Your Woman så tänker jag på lukten av blöta löv.

/Han som satt och spelade kort vid en bänk vid skoldörren under hösten när den låten var populär
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,872
Location
Örebro
Han said:
Den Upplyste Despoten said:
Om jag tar på sammet så känner jag smak av sand i munnen.
Varje gång jag hör White Towns Your Woman så tänker jag på lukten av blöta löv.

/Han som satt och spelade kort vid en bänk vid skoldörren under hösten när den låten var populär
Att lyssna på Mellon Collie and the Infinitive Sadness från början (fast speciellt Zero) som bakgrundsmusik får mig att tänka på DotA.

Übereil
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Vavva said:
Bobby: Det hade förståss varit mer av en deal om jag ägt några... Inget annat som lämnat pubertala ångestspår i ditt känsliga medvetande som jag kan dra nytta av?
Du borde inte ha bluffat med något du inte kan backa upp. Nu blir det piloter, och det finns inget du kan göra åt det!
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,476
Location
En mälarö
Vavva said:
.... buffaloskor?
Det värsta med buffaloskor var/är enligt mig inte skorna själva, även om de är anskrämliga nog på egen hand (fot?), utan ofoget att det alltid bars för långa byxor till dem, med följden att dessa måste klippas upp i slitsar längs ner för att överhuvudtaget komma ner över dessa elefantiasis-helveten utan att korvas ihop på vaderna. Brr!

/Anders
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Bobby Magikern said:
Vavva said:
Bobby: Det hade förståss varit mer av en deal om jag ägt några... Inget annat som lämnat pubertala ångestspår i ditt känsliga medvetande som jag kan dra nytta av?
Du borde inte ha bluffat med något du inte kan backa upp. Nu blir det piloter, och det finns inget du kan göra åt det!
Äh, du får genomlida min knubbiga lekamen i jazzbyxor istället. Tremble, mortal!
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,476
Location
En mälarö
Tibbelin said:
Rising said:
Och så kan jag inte äta risifrutti. Det är en helt ogudaktig produkt i mina ögon. Det vänder sig i magen bara jag tänker på det.
Instämmer!

Samma gäller för bananer och grädde. Går bara inte att äta!
Hm... jag ser framför mig bananrisifrutti med grädde på toppen! Mums! :gremgrin:

Gäller din aversion mot grädde bara om den är vispad eller även i dess naturliga flytande form?

/Anders
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Organ said:
Vavva said:
.... buffaloskor?
Det värsta med buffaloskor var/är enligt mig inte skorna själva, även om de är anskrämliga nog på egen hand (fot?), utan ofoget att det alltid bars för långa byxor till dem, med följden att dessa måste klippas upp i slitsar längs ner för att överhuvudtaget komma ner över dessa elefantiasis-helveten utan att korvas ihop på vaderna. Brr!

/Anders
ARGH! Och så sminket till det... Mörkbrun läpp-penna med ljusbeige läppstift över. Herregud, 1996 har för evigt etsat sig fast i våra hjärtans djupaste avgrundhål.

//Alva - som börjar gå befängt OT
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Jag älskar att pissa utomhus och äta med händerna (inte samtidigt!). Extrem frihetskänsla, naturligt liksom.

Och jag älskar värme. Duscha riktigt varmt (avsluta med skållhett så huden blir helt röd). Dessutom brukar jag fundera på hur mycket ström som går åt att pumpa vattnet till vattentornet för att inte tala om att värma det med kärnkraft eller vattenkraft. Liksom, jag känner mig rätt miljömedveten men älskar att leva i överflödets och energislöseriets tid, det är nästan perverst hur vi använder energin för framförallt uppvärmning så jag passar på att njuta av det på samma sätt som en gammal romare skulle njutit av typ stekt påfågel eller sina svavel och kalkstensfacklor eller att kassera lerkrus.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Hihi, jazzbyxor. Fatta...jazzbyxor var som mest inne när jag gick i 9:an eller så, få saker har kåtat upp mig så mycket genom åren :gremsmirk:

- Ymir, nostalgi
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Organ said:
Tibbelin said:
Rising said:
Och så kan jag inte äta risifrutti. Det är en helt ogudaktig produkt i mina ögon. Det vänder sig i magen bara jag tänker på det.
Instämmer!

Samma gäller för bananer och grädde. Går bara inte att äta!
Hm... jag ser framför mig bananrisifrutti med grädde på toppen! Mums! :gremgrin:

Gäller din aversion mot grädde bara om den är vispad eller även i dess naturliga flytande form?

/Anders
Grädde maskerad i matlagning går faktiskt an, och även den vidriga vispade grädden är inte lika äcklig längre som när jag var liten. Tydligen är det något man kan växa ifrån, så sent som idag på lunchen diskuterades nämligen saken (då efterrätten bestod av kladdkaka och grädde - fast jag skippade grädden) och en kollega sa att han själv inte åt grädde alls tills han passerade 30, då började den falla honom i smaken. Och min avsky har som sagt vad börjat avta lite.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
krank said:
Hösten har, förutom regnet [snippeti]
Jag älskar regn. Kollegorna har tittat konstigt på mig när jag kommer in med sjöblöta byxor och ett stort leende, när de själva kommer in huttrande och hopkurade.

Det finns få saker som är så avslappnande som att vakna till suset från regn och det stilla plaskandet på fönsterblecket, och sedan bara ligga kvar och lyssna. Att kura ihop sig i soffan med en kopp kaffe eller varm choklad i lampljuset och njuta av en god bok och bara försvinna in någon annanstans. Att sitta på balkongen och bli helt uppspelt och glad av ett majestätiskt åskväder och kraften av en råbrutal störtskur. Att simma i en varm insjö när det plaskar på vattnet. Att mysa i ett tält och titta ut över skogen. Att hoppa i vattenpölar!

Definitivt en egenhet. Men jag älskar regn.
 
Top