Nekromanti Våra konstiga egenheter:

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Älskar åskväder. Inget är så befriande och mysigt som att slå av allting som går på ström tända värmeljus, ta fram en bok och låta regnet och åskan regera. Har man dessutom inglasad altan med öppen spis äre ännu bättre. Växte upp på den tiden då åskväder kunde förgöra en dator, så jag tar inga risker.
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Hanihörnet said:
Jag har jättesvårt att organisera mig.

Är intresserad av naturvetenskap men suger i praktiken på det.

Gillar att försvara saker som jag egentligen inte är för.
Brukar ofta gå emot mina egna argument under hettsiga debatter.
Stjäl några av dom.

Har extremt svårt för vissa sociala normer. Som den här skiten om att vinna argument. Man ska vara den med sista ordet så vinner man. Man vinner om man ihärdigt och tveklöst upprepar slitna argument i nya förpackningar. Det visar att man inte ens lyssnat på vad "fienden" sagt. Varit med i några "riktiga" debatter, och större delen suttit tyst och tänkt på vad någon sagt. Sedan fått en fråga. Ger ett svar och får ett motargument. Sitter sedan tyst och iaktar i avsmak hur personen med motargument drar på ett överlägset leende. Det äcklar mig!

Hatar folk utan insikt! I synnerhet de som är intelligenta! Den bästa sortens personer har lite mer insikt än intelligens, men mycket av båda. Folk med mycket intelligens och lite insikt blir ofta bara olidliga messerschmidtar(om ni nu måste får nu anmärka det)!

Blir frustrerad av folk utan engagemang! Ärligt talat får man suga hur mycket man vill, men man ska fan försöka! Det märks mest inom sporter och liknande. Sen har folk olika mål, men det är en helt annan sak.

Ogillar folk med politikförakt! Politikerförakt kan jag stå ut med.

Älskar regn!

Växlar mellan dum naivitet och skrämmande paranoia. Det uppstod när jag, dryga sju, insåg att jag var extremt naiv. Eller om det var tvärt om.

Det behöver upprepas! Jag älskar regn!

Tänker att jag inte minskat i tempo än, så jag är mindre än halvvägs och har inte kommit fram till mina djupare egenheter så jag tänker sluta här om ingen uppmanar mig att låta bli.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Petter42 said:
Tänker att jag inte minskat i tempo än, så jag är mindre än halvvägs och har inte kommit fram till mina djupare egenheter så jag tänker sluta här om ingen uppmanar mig att låta bli.
Jag vill bara att du ska veta att du har mina favoritegenheter hittills.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Krille said:
krank said:
Hösten har, förutom regnet [snippeti]
Jag älskar regn. Kollegorna har tittat konstigt på mig när jag kommer in med sjöblöta byxor och ett stort leende, när de själva kommer in huttrande och hopkurade.

Det finns få saker som är så avslappnande som att vakna till suset från regn och det stilla plaskandet på fönsterblecket, och sedan bara ligga kvar och lyssna. Att kura ihop sig i soffan med en kopp kaffe eller varm choklad i lampljuset och njuta av en god bok och bara försvinna in någon annanstans. Att sitta på balkongen och bli helt uppspelt och glad av ett majestätiskt åskväder och kraften av en råbrutal störtskur. Att simma i en varm insjö när det plaskar på vattnet. Att mysa i ett tält och titta ut över skogen. Att hoppa i vattenpölar!

Definitivt en egenhet. Men jag älskar regn.
Jag är böjd att hålla med. Däremot så har jag inget större utbyte av att vistas ute i regn men åtminstone hjälpligt skyddat från det så är det underbart. Att somna till ljudet av regndroppar mot en fönsterbräda är en svårslagen njutning som garanterar god sömn.

Dessutom finns det musik som bara till fullo kan avnjutas vid ett regnstrimmigt förnster. Ett exempel är The Sundays version av Stonesklassikern "Wild Horses".. Den har t.o.m. regnvåt asfalt i videon!

/Anders
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kan inte annat än att hålla med här! Regn funkar alldeles utmärkt!
Dock med ett litet undantag & det är när man är till fjälls & haft en visst mått mätt av regn i några dagar. Då är det mindre skoj..
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Tänkte svara här innan, men sen glömde jag bort det, men så kom jag ihåg det igen! Så här kommer det:

1.
På jobbet är jag känd för att klaga både på värme och kyla. Många i tråden verkar ogilla värme och det gör jag också, särskilt nu när det är typ 30 grader som gör att man bara känner sig ofräsch och energilös. Faktum är att jag klagar på att det är för varmt tidigare än alla jag känner förutom min fru som hatar värme mer än jag. Sen är jag väldigt frusen av mig och klagar tidigare än alla jag känner på att det är för kallt. Slutsatsen (förutom att jag är gnällig) är att jag bara trivs i ett temperaturintervall på 5 grader eller nåt åt det hållet.

2.
Nästa egenhet är "övervakningsparanoja". Säg att jag är ute och cyklar och blir varm och vill ta av mig en tröja. Om jag ser en mötande cyklist så vill jag passera denna först, innan jag stannar och börjar krångla med kläder. Eller så har man nån bakom sig som man vill bli omkörd av först. Så det kan sluta med att jag cyklar en bra bit innan jag faktiskt stannar.

Annars är jag rätt normal tror jag. :gremsmile:
 
Top