Nu är jag återigen här och ber om ider. Har som ni märker en hel del äventyr att göra parallellt, men det kanske är tur om inspirationen slutar flöda 
Nåväl, denna gång funderar jag på göra ett större äventyr, ett sådant där riktigt. Dvs ett sådant som tar lång tid att gör, mycket diskussion och eftertanke.
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">Funderar på att göra ett äventyr ang alvernas eterseglare och hemligheter. Det blir för mig ett ganska svårt äventyr att knåpa ihop då jag aldrig spelat alv själv och inte heller någon av de jag spelledat. Vi har helt enkelt tyckt alver varit för mäktiga. Hur kan jag styra upp så alverna blir rimliga? Visst behövs det troligen mycket kunskap för att klara detta uppdrag, men är det ändå inte risk att alverna blir såpass mäktiga att det helt enkelt blir ett tråkigt spel?
Att låta RPna köpa högre färdigheter drar förvisso upp kostnaderna rejält på färdigheter, men ändå?
Finns det mer info än den i grundboken, alver samt legender och hemligheter gällande detta?
Vet inte exakt vad jag är ute efter får nog erkännas, är det eterseglarna och hur mycket vet RPna om det hela? Hur mycket vet alver generellt? Hur mycket vet de som aktivt letar?
Är det förbannelsen de är intresserad av?
Vart i världen bör äventyret gå?
Behöver alla RPn vara alver? Behöver någon vara det?
Någon idé på rimligt upplägg?
Jag börjar alltid mina ider med en pyttedel av det hela och spinner på utifrån det. Denna gång är det:
"Ett kompass i guld. Det verkar inte fungera utan pilen är alltid riktad åt ett och samma håll.
RPna träffar en man som säger ”följ bara vägen så kommer ni finna det ni söker”" </font></td></tr></table>

Nåväl, denna gång funderar jag på göra ett större äventyr, ett sådant där riktigt. Dvs ett sådant som tar lång tid att gör, mycket diskussion och eftertanke.
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">Funderar på att göra ett äventyr ang alvernas eterseglare och hemligheter. Det blir för mig ett ganska svårt äventyr att knåpa ihop då jag aldrig spelat alv själv och inte heller någon av de jag spelledat. Vi har helt enkelt tyckt alver varit för mäktiga. Hur kan jag styra upp så alverna blir rimliga? Visst behövs det troligen mycket kunskap för att klara detta uppdrag, men är det ändå inte risk att alverna blir såpass mäktiga att det helt enkelt blir ett tråkigt spel?
Att låta RPna köpa högre färdigheter drar förvisso upp kostnaderna rejält på färdigheter, men ändå?
Finns det mer info än den i grundboken, alver samt legender och hemligheter gällande detta?
Vet inte exakt vad jag är ute efter får nog erkännas, är det eterseglarna och hur mycket vet RPna om det hela? Hur mycket vet alver generellt? Hur mycket vet de som aktivt letar?
Är det förbannelsen de är intresserad av?
Vart i världen bör äventyret gå?
Behöver alla RPn vara alver? Behöver någon vara det?
Någon idé på rimligt upplägg?
Jag börjar alltid mina ider med en pyttedel av det hela och spinner på utifrån det. Denna gång är det:
"Ett kompass i guld. Det verkar inte fungera utan pilen är alltid riktad åt ett och samma håll.
RPna träffar en man som säger ”följ bara vägen så kommer ni finna det ni söker”" </font></td></tr></table>