[Utmaning] Ettbladsscenarion 2.0!

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Här kommer mitt bidrag till utmaningen. Ett scenario till Call of Cthulhu Sverige. Följ gärna mitt väktande i CoC på Instagram; va_ktarens_smedja.
Fuuuuuuuuuck dude det är ett coolt monster! Den fejkade bronsålders hällristningen är så jävla cool också! Social misär och äckel och förhistoriska fasor när det är som bäst! :D
 

JonnyBboy

Veteran
Joined
12 May 2021
Messages
12
Fuuuuuuuuuck dude det är ett coolt monster! Den fejkade bronsålders hällristningen är så jävla cool också! Social misär och äckel och förhistoriska fasor när det är som bäst! :D
Tackar
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,615
Location
Göteborg
Hade gärna fixat ett bidrag, och jag har några idéer, men med konvent, kulturspelsutmaningen, varulvsspel och kampanjstart tror jag knappast att jag hinner.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Uppdaterad layout. Tack @Rickard för hjälpen.

Jag har två scenarion till på gång och uppmanar alla som redan skrivit ett scenario att bidra med åtminstone ett till, kom igen! ;)

Har funderingar som gör att jag kanske kan få in ett bidrag till. Vi får se.'
Här är i alla fall en lätt reviderad upplaga av mitt bidrag.
 

Attachments

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,006

Attachments

Last edited:

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,057
Location
Stockholm

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,006
Känns som du borde nämna Håkan Hellström också i rättighetsuppräkningen :p
Ja, jävlar! Det får jag lösa. Är det ens tillåtet att ge ut bladet med omnämnande? Vet någon det här? Det här bidraget kanske får backa ur tävlingen. Men å andra sidan vore det spännande om Håkan började driva en process för det här med tanke på vilka friheter han har tagit sig med andra verk (vilket jag inte har något emot).

Edit: Nu har jag laddat upp version där Hellström nämns (gjorde även Bapapa lite svagare, efter input från @Lemur).
 
Last edited:

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,006
Jag har varit osäker på hur jag ska göra med nya versioner av mina två bidrag, men har landat i att jag laddar upp dem i originalposten. Den som är intresserad kan alltså hitta de (förhoppningsvis) slutgiltiga versionerna där.

Jag har för övrigt blivit HELT uppslukad av det här. Svinkul! Ett nytt scenario till Askhem tar för tillfället form i mitt huvud.
 
Top