Nekromanti [Utmaning] Det jag läser just nu - Rollspelet

android_iv

Warrior
Joined
17 Feb 2009
Messages
304
Location
Stockholm
Pan.rar-filen funkar inte för mig heller. Först säger den "Unexpected end of archive" eller nått, när jag ändå försöker dra ut filen (som är en .odt-fil (vad är det för format?)) så säger winrar "file is corrupt", eller nått.
Jaha, det var ju snålt.

Hade gärna deltagit i tävlingen, roligt koncept. Men såg den för sent och har för lite tid. Läser just nu "Kärlek i Kolerans tid" av Marquez, vett'e fan hur man skulle göra ett rollspel av den. Kanske hade "Om kärlek, och andra demoner" varit en mer lämplig titel att bygga ett spel på... hm. För mer än ett år sedan funderade jag också på en spelvärld byggd på Harry Martinssons Aniara, men som vanligt blev det inget av det.

Kan också tänka mig att det är enklare med böcker som är skrivna på en meta-nivå. Där författaren leker med språket och berättelseformen snarare än med själva berättelsen. Sådant kan säkert inspirera till själva regelsystemet och spelmekaniken.
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Re: [OT] .odt

Kan det vara att det är .odt format som gör att den inte fungerar att packa upp?

Jo, och jag ska försöka ändra så du kan packa upp den Android IV. Jag har ju inte postat filen så bara jag ska kunna öppna den.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
När jag har fått en möjlighet att läsa igenom Zappelinas Pan har jag ingenting emot att dela äran lika - inte innan dess, dock. :gremwink:
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Kolla om du kan öppna den snart, jag ska ut och resa och vet inte om jag måste ladda upp den i en ny version på nått sätt.

Jag har ju läst din och kan tänka mej att dela, fast det kanske vore roligare med en omröstning?
 
Top