[Utmaning] Chronopia: bilder från mitt kvarter

vije

Warrior
Joined
21 Jan 2017
Messages
245
Jag kan såklart inte helt släppa den här tråden utan att ha bidragit med en strutsryttare.

TÄVLINGSBIDRAG: MARKISINNAN ALMATA Y FOGD (#AI)

View attachment 15099
Wow! Efter att själv ha kämpat med att få till något liknande kan jag verkligen uppskatta den här :) Grymt! En sadel! Som hon sitter på! Hon har inte strutshals själv och strutsen är inte en dodo!

Är det Dalle och GPT?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,112
Wow! Efter att själv ha kämpat med att få till något liknande kan jag verkligen uppskatta den här :) Grymt! En sadel! Som hon sitter på! Hon har inte strutshals själv och strutsen är inte en dodo!

Är det Dalle och GPT?
Ja, precis Dalle-3 med ChatGPT . Jag har länge kämpat med att få till just en strutsryttate - jag har några riktiga mardrömmar skapade av tidigare modeller. Men med den här får man ofta till det man önskar utan (alltför många) uppenbara defekter och kusligheter.
 

Ondsint roBot

Veteran
Joined
13 Aug 2023
Messages
88
TÄVLINGSBIDRAG: BLODSBRÖDERNAS ÅTERKOMST - FRANSK/BELGISKA VERSIONEN (#AI)

Ärligt talat tycker jag att det finns finare bidrag än mina (Libromagen och Strustsryttaren, t.ex.), men jag gissar att tävlingens syfte är att få lite stämningbilder från Chronopia, så jag postar i alla fall.

Chronopia Blodsbrödernas återkomst 2.jpg
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,112
Där stänger vi luckan för nya bidrag, men röstningen är öppen fram tills att jag räknar rösterna på lördag kväll! Stort tack för alla fina bidrag!
 
Last edited:

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,112
Något lite tidigare än utlovat har jag nu räknat ihop rösterna!

Överlägsen segrare är GILLESMÄSTAREN PÅ VÄG TILL SILVERSKRÅETS PALATSMÖTE! Detta bidraget är även det som gillades bäst av min dotter E, med motiveringen "Bästa struts den här sidan nyår, och fina detaljer!"

På andra plats hittar vi LIBROMAGEN!

Stort tack till alla som varit med och bidragit, pratat och drömt sig bort till Chronopia!
 

vije

Warrior
Joined
21 Jan 2017
Messages
245
Jag tystar folkets jubel med låtsad anspråkslöshet och mottar priset å hela mänsklighetens vägnar. En människans seger över maskinen, en individens vinst mot ansiktslösa storföretag.
Sen sprutar jag hemgjord ekochampagne över publiken och återgår till att desperat försöka lära mig Midjourney.

Mera allvarligt så tack tack för rolig utmaning. Otroligt fina bilder!
Extra roligt att din dotter @Tant Ragnar gillade min bild! :) Oerhört ärad!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
Jag försökte fokusera på att visa de olika tre av de fyra nivåerna som jag tänker mig att Chronopia har. Rännstenen får ofta kärlek men inte bronivån, tornen eller kloakerna.



För denna bild så använde jag beskrivningsorden Kowloon Walled City (och jag lade in bakgrunden - zeppelinare och torn - utöver övrig fotomanipuerling). Jag gillar specifikt området under bron, som antyder att det är låångt ned till markytan. Såpass att diset täcker ytan.

För serien så generade jag runt 60 olika bilder och det var så många att jag inte kunde välja en, så jag fick idén att göra ett heluppslag istället. Det gjorde ont att kapa bort vissa av bilderna pga. platsbrist. De översta två på högersidan är dessutom samma bild, som jag bara lade ett mellanrum över.



Det är ironiskt att den bild som jag lade ned mest tid på (generering 1h, fotomanipulering 3h) fick minst antal röster av mina bilder. :D Återigen, jag gillar verkligen hur jag fick en annorlunda bild av alvtornen. AI-genererade bilder fungerar verkligen bra som inspirationsspruta.

 
Last edited:
Top