Sysp, Octa, Stradh och Yenniz påstår att de anfallit andra spelare.
Jag tror på Yenniz när hon säger atg hon mördade Anthrox för det vore apart att erkänna om hon var scum.
Det var katastrof ATT hon mördade Anthrox, friskt vågat i sitt första spel i alla fall men oerhört skadligt för byn. Hade hon omedelbart i r2 erkänt mordet hade mycket varit förlåtet men nu har vi suttlt en hel runda och analyserat spelet på falska premisser helt i onödan.
Att alla fyra sen anföll Högern i natt tror jag inte på. Jag tror att minst en ljuger och det är lätt att hitta motiv för dem att göra detta:
- Octagonal kan säga att han mördade Högern för att dölja att de ör demoner tillsammans.
- Yenniz kan säga att hon mördade Hägern för att kasta tvivel över Octas och Stradhs anfallsclaim (vissa ser ju stradh och octa som geönade av att eventuellt ha anfallit Hägern, setta undegrävs då av att Yenniz säger sig ha anfallit Hägern)
- Stradh pratar genomgående om att röstnign är dåligt och allmänt bonkands är bra. Han tjänar då på att säga sig ha medverkat till en lyclad bonkning.
- sysp verkar tala sanning. Svårt och krångligt att räkna ut varför han skulle ljuga och då behöver ha ha en del tur för att han inte ska ertappas med lögnen. Så honom tror jag på.
Så det verkar finnas scum bland Yenniz, Octa och Stradh. Yenniz kör 100% ulv och nattmördar från r1 men sen erkänner hon också detta plötsligt vilket inte vire vettigt som ulv.
Stradh vevar på med sin tes om att det skulle vara gynnsamt för byn med allmänt bonkands (det är bevisligen dåligt vilket Anthrox död och vår oförmåga att göra bra analyser fördärvas av allt brusbonk), det är en ren ulvlinje (ulvarna tjänar slltid på att bonka eftersom de inte riskerar att bonka sina kompisar så de kommer alltid vilja ha fritt bonk).
Octa skulle blivit utröstad redan förra rundan men påstår att han klarade sig kvar pga en förmåga.
Kan du vara snäll och posta den förmågan
@Octagonal ? Vimes har ju tydligt skrivit i reglerna att det är kosher att citera PM så hänvisa inte till att du tycker det är fel att posta PM, tack.
Hade Octa haft den förmågan ham påstår sig ha skulle han som bybo i slutet av r2 förstås redovisT detta så att byn kunde tagit ställning till att byta mål för utröstningen. Ham hade inte heller betett sig som att han var på väg att åka ut med testamentetn och dylikt.
Samtliga argument från tidigare rundor kvarstår mot Octa och det har tillkommit det myclet starka arhumementet att den som duckar en utröstning utan att meddela byn detta är mycket scum.
Så den här tycker jag är rött självklar:
Röst: @Octagonal
Alla som bonkar är också rimliga mål för utröstning. Efter Octa kommer Stradh på min lista, Sysp och Yenniz verkar mer vara bybor som inte förstått ickevåldsts evangelium men allt snnat lika är det bättre att förlora bybor som bonkar vilt än bybor som spelar med byn.
@Basenanji har resonerat apart här i r3, av allt som feamkommit har han fokuserat på rätt ovidkommande grejer vilket jag tror det var Octa som påpekade. Så han är jag också öppen för att rösta ut.
Fjodor har spelat konstigt medn inte så konstigt som det såg ut i r1, tidigt r2 så han är jag inte pigg på att ta ut denna rundan.
Sidd och brynolf könns fortsatt grönish.