Varulv [utkantRe3]

Jag har drömt i natt!

Under natten drömmer du att du sugs ner i en evigt virvlande malström.

Inga positiva drömmar här.

Nu har jag tänkt och tänkt och tänkt och tänker erkänna. Antingen räddar det mitt skinn eller så blir jag misstänkt. Inser att detta kommer vid ett rätt svagt tillfälle då vi nu har facit i hand. Men jag tror att det kommer att underlätta för er andra bybor oavsett.

Det var jag som dödade Anthrox, resonerade som så att det var första natten, jag tänkte att han var ond och oavsett värt att chansa på för bonusar. (Och det var det nog.)

Och jag dödade Hägerstrand, men det var svårt att få sikte med horden av människor runtom. Arme, platte Hägerstrand. 😂

Fy fasen, jag hade sån ångest att jag skulle fått det fel, igen.

Jag har drömt i natt!

Nu har jag tänkt och tänkt och tänkt och tänker erkänna. Antingen räddar det mitt skinn eller så blir jag misstänkt. Inser att detta kommer vid ett rätt svagt tillfälle då vi nu har facit i hand. Men jag tror att det kommer att underlätta för er andra bybor oavsett.

Det var jag som dödade Anthrox, resonerade som så att det var första natten, jag tänkte att han var ond och oavsett värt att chansa på för bonusar. (Och det var det nog.)

Och jag dödade Hägerstrand, men det var svårt att få sikte med horden av människor runtom. Arme, platte Hägerstrand. 😂

Så då är din förmåga att du kan anfalla på avstånd?

Jag valde mellan tre olika personer i natt, det var Brynolf, Hägerstrand och Big Mama. Rullade tärning, det blev Brynolf, men jag valde ändå Hägerstrand till slut. Tänk om jag lyssnat på tärningen, haft rätt och vi tagit hand om två skurkar samtidigt?

Det är många som ska ha dödat Hägerstrand?

Hursomhelst svårt stt bevisa i efterhand.

@Sysp jag är sekundärbakis efter dina poster igår: drick vatten! 😅

Men du är alltså demon nu?

Det är många som ska ha dödat Hägerstrand?

Hursomhelst svårt stt bevisa i efterhand.

@Sysp jag är sekundärbakis efter dina poster igår: drick vatten! 😅

Men du är alltså demon nu?
Jag tror att det betyder att ett vinstvillkor är att han och kvarvarande demon(er) är sist på benen? Han kanske har flera sätt att vinna på?

Eller kan Hägerstrand haft en förmåga att besätta någon annan vid dödsfall? (En av mina minst favoritiga spelmekaniker.)

Det här fick jag i natt-pm förutom en flavordröm:

I en drömvision har du fått veta följande: före din födsel svors din själ till demonfursten Sezgolleth - precis som vissa andra bybor i Utkante (oavsett om de vet det eller inte). Du har kvar ditt ordinarie vinstvillkor, men kan även vinna tillsammans med Sezgolleth om Sezgolleths fiender besegras.

BE TILL SEZGOLLETH (NATT): du kan välja att be till demonfursten Sezgolleth, detta ger dig permanent +2 i anfall.

Jag tror Brynolf ljuger när han säger att någon var bonkat honom.
@Brynolf vad menar du? Hur fick du reda på att någon ”bonkat”dig?
I mitt morgon-pm står att jag blir angripen under skymningen men att jag avvärjer angreppet.

Så nej, jag ÄR inte demon men kan nu vinna med både demonerna och byn. Så därför tror jag att Häger antingen varit demon från start eller blivit demon om han fått samma erbjudande om att be och tagit det och det har den dolda konsekvensen att man BLIR demon. Men sannolikare demon från start.

Det här spelet är som en super-buffé av spelmekanik. För mig räcker det att vi röstar ut folk.

Men kanske är spelet upplagt för att vi i brädspelig anda ska samarbeta och försöka optimera våra bonusar? Som @stradh varit inne på.

I så fall kan väl alla posta sina PM som jag gjort och så går vi 100% transparens?

Det är ok med reglerna, har kollat.

Jag tycker att @Sidd får döda @Sysp (sorry, men en demon är en demon och din död gör Sidd starkare). Vi röstar ut @Brynolf. @Yenniz kan ju lönnmörda Brynolf som en försäkring om röstningen inte funkar.

Någon emot?

Andra observationer:

Tempelklippan är ett demontillhåll. Fick en dröm och extra demonvinstvillkor så fort jag kom dit. Dock inget om jag nu ÄR en demon så Häger bör varit demon från start. Däremot står det att bara vissa bybor kan väcka det här demonvinstvillkoret.

Jag är noll intresserad av att vinna med demonerna men väldigt intresserad vilka av alla andra drömmare på tempelklippan som fått det här vinstvillkoret och vad ni tycker om det.
Nä, inget sånt här.

Jag tror inte att Sidd KAN döda Sysp på Tempelklippan om inte Sysp går med på det. Eller om Sidd har en specialförmåga. Jag tror att någon av bonkisarna är skumma. Och för mig lutar det åt Sidd.

Jag har drömt i natt!

Oj, vad ska man säga om det här?

Förklara hur din förmåga funkar. Är det ett vanligt anfall, fast på avstånd?

NÄR dog Häger, Yenniz?

Ljuger Octa och Stratt om att ha varit med och dödat, och lootat, Häger?

Back