Varulv [UTKANTE] - R4

Utan AD spelar det egentligen inte så stor roll.

Vi kan i princip nu bara vinna omröstningar som slutar med att en bybo ryker som i förra rundan exempelvis.

Vilket demonlag som helst kan ducka utröstning genom att inte lögga röster på sig själva eller sina kompisar.

Octa tydliggjorde ju detta väl när han försökte argumentera utan arhument mot AD förra rundan: Alla scum vet att AD var ett vapen som verkligen kunde skada dem.

Men absolut, 2-2 är obra. @Sysp och @Yenniz verkar inte ens ha röstat om jag fattar rösträknaren rätt. Det är illa.
Nu är det mindre illa, jag röstade precis 😊

Vi kan i princip nu bara vinna omröstningar som slutar med att en bybo ryker som i förra rundan exempelvis.

Vilket demonlag som helst kan ducka utröstning genom att inte lögga röster på sig själva eller sina kompisar.

Octa tydliggjorde ju detta väl när han försökte argumentera utan arhument mot AD förra rundan: Alla scum vet att AD var ett vapen som verkligen kunde skada dem.

Men absolut, 2-2 är obra. @Sysp och @Yenniz verkar inte ens ha röstat om jag fattar rösträknaren rätt. Det är illa.
Vi sex spelare som är kvar kan väl enas om artificiell deadline vid 19:00? Skummigt att vilja låta extrarösterna i looten och koordinerade snipes kunna fälla avgörandet?

Vi sex spelare som är kvar kan väl enas om artificiell deadline vid 19:00? Skummigt att vilja låta extrarösterna i looten och koordinerade snipes kunna fälla avgörandet?

Jag är naturligtvis för AD 19.00 👌

Men alltså! Jag trodde jag röstade, men hade missat @. Då försöker jag igen:

Röst: @Sidd

Men alltså Sidd har ju inte gjort nåt skumt utöver det här demontjafset?

Hade vi röstat ut Stradh redan i går hadw Brynolf och Fjodde varit kvar i spel.

Även om Stradh åkt ut som bybo hade det varit en jättevinst.

Vi borde verkligen ta ut Stradh innan han får chansen att mörda igen.

Eller Yenniz så som ju också vill mörda fler bybor.

Å andra sidan verkar ju Sidd faktiskt ha bonkat BM…

Så han är också stt bra alternativ för att ryka.

Gott så!

Röst: @Sidd

Du uttalar sig som om du vet väldigt mycket om spelet som jag inte förstår hur du skulle kunna veta.

Hur vet du att Sidd försvarat sig? Han kanske har en passiv förmåga som skyddar honom. Han kanske har försvar 10. Någon kanske använde en aktiv förmåga för att beskydda Sidd eller för att hindra din förmåga.

Du skriver ”… det betyder…” som om detta var ett tillfälle där man kan använda sig av uteslutningsmetoden men det kan du ju bara göra om du känner till alla fakta.

”Den enda som kunde döda BM är du” är precis samma sak. Det vet du inte för du vet inte hur andras förmågor funkar.

Du vet ju för tusan inte ens hur reglerna om anfall och försvar funkar!

Jag har inte dödat BM. Du menar alltså att jag på nåt sätt förutsett att BM skulle stanna kvar hela natten på värdshuset som inte är hennes hemmaruta och sen lagt både min förflyttning och handling på att gå dit och anfalla henne?

Och det efter att jag ägnat hela spelet åt att atgumnentera för att vi ska röstanut spelare som går runt och bonkar?

Det är löjligt långsökt. Det är klart att det inte gått till så.

”Den enda som kan ha dödat BM är du”, pyttsan!

Du har inget case, du har en dålig ursäkt.
Ja, jag erkänner, jag hade jättedålig koll på stridssystemet, tog pinsamt lång tid att klura ut det hela baserat på hur det fungerar för mig själv. Och jag gjorde en massa antaganden som visade sig inte stämma, ni skulle båda två kunnat döda BM. Jag misstänker ju Sidd betydligt mer än dig, men vet att en av er åtminstone spelar för fel lag.

Jag, Yenniz lönnmördaren bekänner: Det är inte bara @Impetigo som kunnat mörda Big Mama!

Så uselt av byn att dreva ut ännu en bybo utan att ens försöka gräva på varandra nu.
Läser ni ens mina poster?

Vi har Basse som grönat sig hur? (Och samma dröm som Octa)
Vi har Impe som kliver in å skruvar ihop PM som en jäkla IThacker.
Vi har en lönnmördare som beter sig precis som en nattmördande ulvfraktion skulle.
Fjodde kelade med Octa bekräftad Demon.
Å så den som ”missade” spel fyllekrigaren som fasiken spelar grönast på banan…eller?
😂humor kanske ni alla är sus bus!
Sidd skriver ni mellan raderna har spelat så grönt MEN?????????

Så uselt av byn att dreva ut ännu en bybo utan att ens försöka gräva på varandra nu.
Läser ni ens mina poster?

Vi har Basse som grönat sig hur? (Och samma dröm som Octa)
Vi har Impe som kliver in å skruvar ihop PM som en jäkla IThacker.
Vi har en lönnmördare som beter sig precis som en nattmördande ulvfraktion skulle.
Fjodde kelade med Octa bekräftad Demon.
Å så den som ”missade” spel fyllekrigaren som fasiken spelar grönast på banan…eller?
😂humor kanske ni alla är sus bus!
Sidd skriver ni mellan raderna har spelat så grönt MEN?????????
Vi gräver väl massor? Förutom på Basse förstås 😘

Fjodde är ju alltså död så honom tänker vi inte rösta på tror jag.

Hela filgrejen och din dröm pekar ju på att nån av dig och Impe är demon. Om nu det är Vimes som har pajat spelet genom att skicka en länk till Impe med länktexten ”Sidd” och när man öppnar den så är det en bild på en ful demon så känns det som att då är det inte byns fel att det går åt helvete 😄 Frågan är ju bara om man tror att Impe fabricerade länktexten Sidd eller inte, dvs vi vet att han fått filen från Vimes men han kan ha fått den i annat sammanhang / syfte.

Äh jag går på vår nye vigilante då som från start kört eget race å mördat random lirare med egna regler för strid. Känns faktiskt som en ordinarie ickebybo = bus!

Röst: @Yenniz

Sen så har inte den ståtlige riddaren inte fått bonka nåt än så det är väl på tiden.
Ni vill checka av status på mig å Impe å det får ni om vi får göra en ärlig envig.
Dreva en av er andra!

Äh jag går på vår nye vigilante då som från start kört eget race å mördat random lirare med egna regler för strid. Känns faktiskt som en ordinarie ickebybo = bus!

Röst: @Yenniz
Just nu är det 100% röster på Sidd förutom hans egen på Yenniz så 5-1. Låter ju som ett misstänkt enigt resultat om det inte är sista demonen där, det är flera demonfraktioner kvar i spel eller återstående scum är ok med att offra Sidd.

Just nu är det 100% röster på Sidd förutom hans egen på Yenniz så 5-1. Låter ju som ett misstänkt enigt resultat om det inte är sista demonen där, det är flera demonfraktioner kvar i spel eller återstående scum är ok med att offra Sidd.
Nej, så nu tänker jag än en gång på Vimes beslut att majoriteten avgör rösterna.

Jag borde ockdå säga tack för att ni andra sätter er in i mini-spelet kring bonkande, anfalls- och försvarsvärden mm mm. Jag har släppt det där helt och försöker bara undkomma ev attacker.

Sedan minns jag att Vimes sagt någon gång att han ville göra ett sorts ”Fjodorsenuba-spel” där man kunde använda grejer i spelet (eldkastare), så tack än en gång för att ni gör det (skaffar loot mm).

De kanske inte vågar rösta på annan heller?

Jag inser just ett liiiitet problem med planen. Om Basenanji är ond så kommer han försöka offa mig och då vinner kanske demonerna. Det är väl bara att chansa, antar jag.

Back