Varulv [UTKANTE] - R4

*ta ut Sidd och Impe skulle det varit. Vimes kan fĂ„ vara kvar 😄

och du Ă€r alltsĂ„ den jag tror Ă€r sista bybon â˜ș det gĂ„r dĂ„ligt nu.

Är caset mot mig dĂ„ ath jag hade ett demondokument som jag fĂ„tt av Vimes och rĂ„kat lĂ€nka i ett fabricerat PM?

Det Àr ett starkare case Àn att andra spelare mördat bybor utan anledning för att ta deras grejer?

och du Ă€r alltsĂ„ den jag tror Ă€r sista bybon â˜ș det gĂ„r dĂ„ligt nu.

Är caset mot mig dĂ„ ath jag hade ett demondokument som jag fĂ„tt av Vimes och rĂ„kat lĂ€nka i ett fabricerat PM?

Det Àr ett starkare case Àn att andra spelare mördat bybor utan anledning för att ta deras grejer?
NÀ, medhÄll. Men det Àr de tvÄ scenariona jag ser enligt ovan, har mycket svÄrt att tro att Sidd Àr grön om du talar sanning om lÀnken (det fÄr vara nÄn mÄtta pÄ hur mycket SL vill sÀtta dit bybor).

SÄ nÄn av Impe och Sidd borde vara demon, och inte bÄda, för dÄ fattar jag inte varför ni spelar sÄ hÄrt och komplicerat mot varandra.

Sen Àr det nog minst en scum bland Yenniz, Stradh och Basse ocksÄ om det inte var vÀldigt fÄ frÄn början och Vimes rÀknade med att en del bybor skulle lÄta sig vÀrvas av Sezgolleth.

Brynolf mördades av ett helt gÀng personer som inte hade nÄt case mot honom utan bara ville ha grejer.

De spelarna Àr ju uppenbara scum/uppenbart spelförstörande förvirrade bybor och mÄste ut. Grejen med Sidd och demonen Àr mer otydlig.

Röst: @StradhLestat

Vem mer var det som anföll Brynolf?

Vi borde förstÄs börjat i Ànden att rösta ut bonkargÀnget men det Àr lÀtt att vara efterklok. Plus att det var svÄrt att fÄ med röster mot dem av nÄn anledning.
Stratten var vĂ€ldigt tajt med Demonen ”Octa i Grönt”. Tyckte det var lite vĂ€l och sen undrar man ju om denne Ă€r smed som tydligen blivit ”stoppad” frĂ„n att bege sig till sin smedja.
Är det npn annan som blivit stoppad i förflyttning?

Röst: @StradhLestat

Jag vill inte bli utröstad och vill se hur ni reagerar pĂ„ andra drev👍

NÀ, medhÄll. Men det Àr de tvÄ scenariona jag ser enligt ovan, har mycket svÄrt att tro att Sidd Àr grön om du talar sanning om lÀnken (det fÄr vara nÄn mÄtta pÄ hur mycket SL vill sÀtta dit bybor).

SÄ nÄn av Impe och Sidd borde vara demon, och inte bÄda, för dÄ fattar jag inte varför ni spelar sÄ hÄrt och komplicerat mot varandra.

Sen Àr det nog minst en scum bland Yenniz, Stradh och Basse ocksÄ om det inte var vÀldigt fÄ frÄn början och Vimes rÀknade med att en del bybor skulle lÄta sig vÀrvas av Sezgolleth.

Jag vĂ€l iofs inte spelat alls hĂ„rt mot Sidd. Sagt typ ”verkar grönish” hela spelet fram till denna rundan nĂ€r han först börjat pladdra om att jag Ă€r en semon och sen hittar jag lĂ€nken i Vimes PM.

Oavsett kan vi inte vinna om vi inte fÄr bort de som mördade Brynolf sÄ dÀr kommer jag rösta denna rundan.

@Basenanji angÄende demonernas vinstvillkor tror jag inte det Àr att vara fler Àn byborna dels dÄ det tycks vara tvÄ demonlag och dels dÄ de speciella reglerna gör majoritet till en mindre viktig sak Àn vanligt.

Jag tror det Ă€r last man standing för alla: ”Du vinner nĂ€r alla fiender Ă€r döda”

Om övriga spelare (förutom Schrödingers demon Sidd/Impe) tÀnker jag sÄhÀr:

Basse - har egentligen inte gjort mycket vÀsen av sig alls det hÀr partiet, flyttar runt lite och har inte deltagit i nÄt mord vad det verkar. Spelar ju dock enligt utsago en försvarsroll och dÄ Àr det vÀl överlevnad som gÀller snarare Àn offensiv.

Stradh - Har deltagit i tvÄ mord, försökt ta sig till smedjan men sÀger att han blev förflyttningsblockad en gÄng och missade att lÀmna in förflyttning i rundan efter (men lÀmnade in mord den rundan). Slog ut HÀger tillsammans med Octa och Yenniz. Olyckligt eller lyckligt utpekad av Sezgolleth uppenbara smidesreferenser. Sitter pÄ flera stycken loot.

Yenniz - Har mördat mest av alla, mord eller mordförsök varje runda. Har varit helt öppen med detta vad det verkar och lÄtit fÄ hÄllas. Outade lönnmördare tidigt (rÀtt riskabel roll) vilket antingen var vÀldigt Àrligt som bybo eller oerhört taktiskt som scum. Sitter pÄ flera stycken loot.

Jag vĂ€l iofs inte spelat alls hĂ„rt mot Sidd. Sagt typ ”verkar grönish” hela spelet fram till denna rundan nĂ€r han först börjat pladdra om att jag Ă€r en semon och sen hittar jag lĂ€nken i Vimes PM.

Oavsett kan vi inte vinna om vi inte fÄr bort de som mördade Brynolf sÄ dÀr kommer jag rösta denna rundan.
NĂ€ det var den hĂ€r rundan jag menade, i denna har ni pekat pĂ„ varandra rĂ€tt hĂ„rt och skrikit DEMON och det verkar ju vara en underlig taktik om ni bĂ„da Ă€r pĂ„ samma lag, men ni kan ju förstĂ„s vara tvĂ„ olika sorters demoner ocksĂ„. 😊

Caset mot dig Àr att jag vet att jag attackerade Sidd pÄ natten utan resultat, vilket betyder att han försvarat sig dÄ. Big Mama blev dödad pÄ natten, den enda person som dÄ kunnat döda henne Àr du.

Och de som attackerade Brynolf var Octagonal och StradhLestat. Sysp attackerade Octagonal, Fjodorsenuba blev utröstad och Big Mama dödad av dig eller Sidd.

Jag har inte blivit flyttad pÄ av nÄgon, alltid hamnat rÀtt.

Just nu Àr röstningen 2-2, vilket Àr obra.

Sidd eller Stradh?
Sidd. đŸ€· Det Ă€r ju uppenbart att Ă„tminstone en av personerna i vĂ€rdshuset Ă€r skĂŒm.

Gud vad det skulle hjÀlpa mig med en lista av förmÄgor frÄn tidigare spel. Vet att det funnits en förmÄga dÀr man som spelare kan avleda en attack pÄ sig sjÀlv till nÄgon annan som man sjÀlv vÀljer. Jag har haft den i tidigare spel och lyckats ha ihjÀl Siaren av misstag. Men vet inte om det Àr nÄgot ni har laborerat med. En liten boing-fwipp!

Sidd. đŸ€· Det Ă€r ju uppenbart att Ă„tminstone en av personerna i vĂ€rdshuset Ă€r skĂŒm.

Gud vad det skulle hjÀlpa mig med en lista av förmÄgor frÄn tidigare spel. Vet att det funnits en förmÄga dÀr man som spelare kan avleda en attack pÄ sig sjÀlv till nÄgon annan som man sjÀlv vÀljer. Jag har haft den i tidigare spel och lyckats ha ihjÀl Siaren av misstag. Men vet inte om det Àr nÄgot ni har laborerat med. En liten boing-fwipp!
FörmÄgor har varit superspecifika för spelet om det inte varit varianter pÄ de "vanliga", siare, vÀktare och sÄ.
Varianterna i det hÀr spelet har iaf jag aldrig varit med om nÄgot som liknar.

SÄ det nÀrmaste vi kommer hÀr Àr den funktionen en vÀktare brukar kunna ha. Att stoppa ett nattmord, men dÄ har det varit utan det hÀr partiets "stridssystem" hÀr böir ju alla "vÀktare" pÄ nÄgon nivÄ om de vÀljer "skydd". VÀljer 2 att skydda samma person, sÄ borde dens försvarsvÀrde bli jÀttehögt

@Yenniz
Alla vÄra Varulvsspel Àr vÀldigt olika i teman och brukar ha egna varianter pÄ spelmekanik sÄsom roller.
Vanligast Ă€r att en Varulvsfraktion kan göra ett 1 ”nattmord” pĂ„ valfri bybo.
Varulvarna brukar vara ca 1/3 av tot antal spelare.
Byn (som famlar i blindo) har vanligen en Siare (som kan kolla om en annan Àr ulv, finns dock olika varianter av Siare) och 1 VÀktare som kan beskydda 1 spelare per runda (ej samma 2 rundor i rad).
Det Àr ett sÄ kallat Vanilj-upplÀgg.
Detta Ă€r kaos ”korvtĂ„rta” med en massa andra regler sĂ„som platser, stridsvĂ€rden, olika förmĂ„gor.
VĂ€lkommen😇

@Yenniz
Nu kanske du förstÄr varför jag legat mer lÄgt.
Det Àr i mina ögon mer vettigt att försöka fatta vilka av er andra som dribblar med pÄstÄenden och gör konstiga saker som sticker ut=Ulv/Demon.

DĂ€rav bland annat min förvĂ„ning om att du har en ”nattmördarförmĂ„ga” som liknar en vanlig VarulvsförmĂ„ga. Som det verkar den ende i spel? Att jag frĂ„gat dig om det Ă€r vĂ€l inte sĂ„ konstigt.

Varför du röstar pÄ mig Àr dÀremot mÀrkligt?
Har du kollat in de andras förehavanden?
Bara för att de inte kritiserar dig (eller lÀgger en röst som jag för att trycka pÄ och se reaktioner)behöver inte betyda att de Àr bybor.

Nyss hemkommen frÄn jobbintervjun. Jag nÀmnde att jag lyckats överleva till dag 4 i ett varulvsspel och fick givetvis jobbet pÄ studs.

Okej, ursÀkta fru Trögobert hÀr borta, men jag har ju helt virrat till det. Igen.

BigMama stod ju faktiskt pÄ VÀrdshuset redan i skymningen och har gjort det sedan runda 2. Jag har funderat och funderat varför @Sidd skulle ljuga om att ha blivit attackerad i skymningen. Nu förstÄr jag att det faktiskt var möjligt. MEN! DÄ borde han vÀl ha fÄtt tvÄ meddelanden frÄn Vimes, ett för den förmodade attacken i skymningen, ett för min attack pÄ natten? Eller ett meddelande som sÀger att han överlevt tvÄ mordförsök? Det kÀnns som en sÄn konstig sak att mörka. Undrar om det var för att kasta skugga pÄ mig? Möjligt. Men dÄ lutar det Ànnu mer mot att det var han som bonkifierade Big Mama.

Ni fĂ„r ursĂ€kta, men jag har haft lite svĂ„rt med att fĂ„ ihop attack och skydd/försvar för er övriga, men jag tror jag har greppat det. Äntligen. :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Pelle Ponny har 1 i attack, 2 i försvar. Han sĂ€ger att han försvarar sig i skymningen, dĂ„ fĂ„r han 3 i försvar. Sen pĂ„ natten nĂ€r han inte försvarar sig sĂ„ har han Ă€ndĂ„ 2 i försvar. Nu trillade poletten ner. Och att man bara behöver stĂ„ pĂ„ samma stĂ€lle som personen antingen vid skymning eller natt, men beroende pĂ„ nĂ€r/om personen försvarar sig sĂ„ kan det vara lĂ€ttare eller svĂ„rare. OCH iom detta sĂ„ kan du ocksĂ„ attackera och Ă€ndĂ„ ha försvar pĂ„ samma dag, bara i olika faser. Check! đŸ€“

Jag undersökte gÄrdagens trÄd och det var definitivt Octagonal som var mest pÄ för att lyncha Brynolf (no surprises, there). @StradhLestat var lika pÄ som han varit frÄn början, ungefÀr. Kanske 5% mer.

Jag ser ocksÄ att Brynolf försökt friskriva @Impetigo igÄr, men han hade i alla fall inte koll pÄ att Fjodorsenuba var bybo. SÄ oklart varför.

Nyss hemkommen frÄn jobbintervjun. Jag nÀmnde att jag lyckats överleva till dag 4 i ett varulvsspel och fick givetvis jobbet pÄ studs.

Okej, ursÀkta fru Trögobert hÀr borta, men jag har ju helt virrat till det. Igen.

BigMama stod ju faktiskt pÄ VÀrdshuset redan i skymningen och har gjort det sedan runda 2. Jag har funderat och funderat varför @Sidd skulle ljuga om att ha blivit attackerad i skymningen. Nu förstÄr jag att det faktiskt var möjligt. MEN! DÄ borde han vÀl ha fÄtt tvÄ meddelanden frÄn Vimes, ett för den förmodade attacken i skymningen, ett för min attack pÄ natten? Eller ett meddelande som sÀger att han överlevt tvÄ mordförsök? Det kÀnns som en sÄn konstig sak att mörka. Undrar om det var för att kasta skugga pÄ mig? Möjligt. Men dÄ lutar det Ànnu mer mot att det var han som bonkifierade Big Mama.

Ni fĂ„r ursĂ€kta, men jag har haft lite svĂ„rt med att fĂ„ ihop attack och skydd/försvar för er övriga, men jag tror jag har greppat det. Äntligen. :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Pelle Ponny har 1 i attack, 2 i försvar. Han sĂ€ger att han försvarar sig i skymningen, dĂ„ fĂ„r han 3 i försvar. Sen pĂ„ natten nĂ€r han inte försvarar sig sĂ„ har han Ă€ndĂ„ 2 i försvar. Nu trillade poletten ner. Och att man bara behöver stĂ„ pĂ„ samma stĂ€lle som personen antingen vid skymning eller natt, men beroende pĂ„ nĂ€r/om personen försvarar sig sĂ„ kan det vara lĂ€ttare eller svĂ„rare. OCH iom detta sĂ„ kan du ocksĂ„ attackera och Ă€ndĂ„ ha försvar pĂ„ samma dag, bara i olika faser. Check! đŸ€“

Jag undersökte gÄrdagens trÄd och det var definitivt Octagonal som var mest pÄ för att lyncha Brynolf (no surprises, there). @StradhLestat var lika pÄ som han varit frÄn början, ungefÀr. Kanske 5% mer.

Jag ser ocksÄ att Brynolf försökt friskriva @Impetigo igÄr, men han hade i alla fall inte koll pÄ att Fjodorsenuba var bybo. SÄ oklart varför.
Jag har nog varit rÀtt öppen med att jag höll Impe som mer misstÀnkt Àn brynolf dÀr. Fast brynolf var pÄ plats, vilket inte Impe var. Det fina tÀnket att rösta ut Impe samtidigt föll ihop som ertt korthus :(

DÄ borde han vÀl ha fÄtt tvÄ meddelanden frÄn Vimes, ett för den förmodade attacken i skymningen, ett för min attack pÄ natten? Eller ett meddelande som sÀger att han överlevt tvÄ mordförsök? Det kÀnns som en sÄn konstig sak att mörka.
SÄ hÀr stÄr det exakt frÄn SL Vimes:

”Du blev anfallen men överlevde.”

Back