Nyss hemkommen frÄn jobbintervjun. Jag nÀmnde att jag lyckats överleva till dag 4 i ett varulvsspel och fick givetvis jobbet pÄ studs.
Okej, ursÀkta fru Trögobert hÀr borta, men jag har ju helt virrat till det. Igen.
BigMama stod ju faktiskt pÄ VÀrdshuset redan i skymningen och har gjort det sedan runda 2. Jag har funderat och funderat varför
@Sidd skulle ljuga om att ha blivit attackerad i skymningen. Nu förstÄr jag att det faktiskt var möjligt. MEN! DÄ borde han vÀl ha fÄtt tvÄ meddelanden frÄn Vimes, ett för den förmodade attacken i skymningen, ett för min attack pÄ natten? Eller ett meddelande som sÀger att han överlevt tvÄ mordförsök? Det kÀnns som en sÄn konstig sak att mörka. Undrar om det var för att kasta skugga pÄ mig? Möjligt. Men dÄ lutar det Ànnu mer mot att det var han som bonkifierade Big Mama.
Ni fĂ„r ursĂ€kta, men jag har haft lite svĂ„rt med att fĂ„ ihop attack och skydd/försvar för er övriga, men jag tror jag har greppat det. Ăntligen.
Pelle Ponny har 1 i attack, 2 i försvar. Han sÀger att han försvarar sig i skymningen, dÄ fÄr han 3 i försvar. Sen pÄ natten nÀr han inte försvarar sig sÄ har han ÀndÄ 2 i försvar. Nu trillade poletten ner. Och att man bara behöver stÄ pÄ samma stÀlle som personen antingen vid skymning eller natt, men beroende pÄ nÀr/om personen försvarar sig sÄ kan det vara lÀttare eller svÄrare. OCH iom detta sÄ kan du ocksÄ attackera och ÀndÄ ha försvar pÄ samma dag, bara i olika faser. Check!
Jag undersökte gÄrdagens trÄd och det var definitivt Octagonal som var mest pÄ för att lyncha Brynolf (no surprises, there).
@StradhLestat var lika pÄ som han varit frÄn början, ungefÀr. Kanske 5% mer.
Jag ser ocksÄ att Brynolf försökt friskriva
@Impetigo igÄr, men han hade i alla fall inte koll pÄ att Fjodorsenuba var bybo. SÄ oklart varför.