Varulv [UTKANTE] - R4

Jag tänker så här:
Mörkermagikern Impe kan jag göra upp med själv och utmana på duell!

Spåret att Demonen Octa är grön undrar jag lite om. @Basenanji Ni påstod er ha samma dröm har jag för mig. Stämde det? Är du allierad på nåt sätt med Octa? Har du nån koppling till grön i dina drömmar?

Och @Impetigo och @Sysp Har ni alltså samma drömmar att ni tillhör Sezgolleth?
Är ni också färgade gröna på nåt sätt eller?
Vad är er koppling till Octa?

Stratten har teamat med Octa och Yenniz försöker bonka mig på avstånd! Ni verkar sus över hela brädet?

Impetigo vad har du för stats egentligen för strid? Har magikern nån trollformel som busar?
Och jag hade en Sezgolle dröm inatt. Vad den innebär i praktiken vette fan. Jag tror som sagt att @Sysp hade en liknande, men jag orkar inte gå igenom alla poster per dag för att hitta där han skrev det för att se hur lika de var ord för ord.

Jag har uttryckligen sagt att jag INTE kan hjälpa henne bonka på avstånd. Samt att du inte ens varit fokuset för ett bonk i den diskussionen. Det är impe. Jag har bett dig hjälpa Yenniz slå ut Impe, då du ÄR på samma plats som Impe. Däremot verkar det vara ett skapligt drev på att rösta ut dig, och det deltar jag också i. Och jag bad dig att trots det hjälpa till att slå ut Impe med våld. För byn. Så om du är bybo, snälla hjälp till att slå impe som trycker där inne safe denna runda.
Som jag skrev så utmanar jag Impe👍
Redigt övertygad om att jag vinner den striden om nu inte denne har nån special magi som 🧙 magiker.

Redigt övertygad om att jag vinner den striden om nu inte denne har nån special magi som 🧙 magiker.
Om yennix gör det hon sa på distans, så borde ni klara av Impe, oavsett vilka mörka krafter han besitter som magiker...

Är du så stark i attack att du tror att du övervinner Impe även om han väljer FÖRSVAR? Så hans attackvärde läggs på hans försvarsvärde? ISF är du skitstark

Nån frågade om när jag Försvarade mig mot bonk å det var under Skymningen🗡️

På skymningen så kunde, så vitt jag vet, bara jag attackera dig och jag attackerade dig på natten.

Och om vi då leker med tanken att någon annan har möjlighet att döda på avstånd så innebär det att du har en skyddsförmåga, eftersom du då blivit anfallen två gånger och enligt reglerna bara kan skydda dig en gång. Och det innebär också att både du och Impe kunde dödat Big Mama.

Okej, nu spammar jag för hjärnan går på helvarv här. Tror att det är 2 demoner I olika fraktioner och inga ulvar alls. Är det både Sidd och Impetigo som är demoner så fine, då har vi vunnit efter i natt. Är det en bybo bland dem så tror jag såhär:

Antingen så vinner jag, Stradh och Sysp som bybor.
Eller så vinner Stradh, Sysp och Basenanji som demoner.

Okej, nu spammar jag för hjärnan går på helvarv här. Tror att det är 2 demoner I olika fraktioner och inga ulvar alls. Är det både Sidd och Impetigo som är demoner så fine, då har vi vunnit efter i natt. Är det en bybo bland dem så tror jag såhär:

Antingen så vinner jag, Stradh och Sysp som bybor.
Eller så vinner Stradh, Sysp och Basenanji som demoner.
Jag vet att jag är bybo, men det verkar inte finnas något sätt att bevisa det i det hät partiet, annat än att dö.
Jag vidhåller fortfarande att min primärt misstänkta är Impe. Och att Impe inte är på sam,ma demonsida som Hägern var.
Sidd vet jag inte. Jag blir lite orolig över att han är så trygg med att han skulle kunna slå ut impe själv? Det skrämmer mig. Då måste hans attackvärde vara rejält högt. Men får vi färg (slår utr impe och kanske röstar ut sidd), så tror jag det är väldigt bra för byn, även om bara en av dem visar sig vara demon/scum.

Är du så stark i attack att du tror att du övervinner Impe även om han väljer FÖRSVAR? Så hans attackvärde läggs på hans försvarsvärde? ISF är du skitstark
Jag vet ju inte Impes värden å vet inte om denne (troligtvis) plundrat lik osv men tror jag kan utmana denne själv.

Jag vet att jag är bybo, men det verkar inte finnas något sätt att bevisa det i det hät partiet, annat än att dö.
Jag vidhåller fortfarande att min primärt misstänkta är Impe. Och att Impe inte är på sam,ma demonsida som Hägern var.
Sidd vet jag inte. Jag blir lite orolig över att han är så trygg med att han skulle kunna slå ut impe själv? Det skrämmer mig. Då måste hans attackvärde vara rejält högt. Men får vi färg (slår utr impe och kanske röstar ut sidd), så tror jag det är väldigt bra för byn, även om bara en av dem visar sig vara demon/scum.
Undrar hur många bus som är kvar och om dessa är på samma fraktion?
Röstar ni ut mig och det är 2 bus kvar av oss 6 spelare så ligger byn pyrt till om busen är på samma lag- då blir det snajpläge och scummisarna kommer va på hugget!

Jag hoppas kunna klippa Impe och hoppas på drev mot en annan.
Tokstressad dag på jobbet till 17:00 och drar igång första jazzdängan🎶19:00

Det är en härlig röra det där med filen och drömmen. Tror det mynnar i att nån av Sidd och Impe måste vara demoner.

Filen som Impe har länkat är skapad av Vimes, det är fakta. Den innehåller samma text som Sidd säger att han fått i en dröm.

Antingen har Vimes pekat ut Sidd för Impe (oklart varför) genom att länka till dokumentet bakom Sidds namn. Då är nog Sidd demon.

Eller så har Impe medvetet ”råkat” lägga in dokumentet som han av någon anledning fått av Vimes bakom Sidds namn för att sätta dit denne. Då är nog Impe demon.

Jag tycker hela ”oops, det kom med en länkning som jag upptäcker flest två minuter senare” från Impe är skum, forumet funkar inte så för mig när jag provar klistra mellan PM och speltråd. Men jag begriper inte heller varför Impe blev så pressad i så fall att han verkligen ville sätta dit Sidd? Var det för att Sidd drog igång om att Impe var denonfurste när molnet dök upp nu och Impe kände att nu blir det envig mellan dem två?

Jag är väldigt kluven som ni märker 😊

Eller så har Impe medvetet ”råkat” lägga in dokumentet som han av någon anledning fått av Vimes bakom Sidds namn för att sätta dit denne. Då är nog Impe demon.
Ja nåt sånt har tydligen Impe dribblat med.
Jag är usel på sånt (vet ni sen gammalt)😇

Eller såhär: det är inte helt fakta att filen måste vara skapad av Vimes. Men eftersom Vimes riktiga namn är skapare av filen så måste Impe i så fall begått i princip urkundsförfalskning (dvs nu börjar vi prata riktiga brott 😄) och registrerat i Vimes riktiga namn. Så långt hoppas jag att vi inte har gått i våra varulvsspel.

Octagonal hade en kraft att han inte kunde bli utröstad vid Tempelklippan.

Det lär han nog inte ha haft. Jag bad honom beskriva den ”kraften” iom att den lät som bullshit men han återkom aldrig i frågan innan han åkte ut som scum.

Läser att @Yenniz @Sidd och @StradhLestat skriver om att bonka mig igen. Är det nån av er som har ett case eller liknande som skulle beskriva varför jag är scum eller har ni gått över till att bara bonka bybor helt öppet nu?

Talande att jag förra rundan påtalade att eventuella bybor i bonkargänget var vilseledda av scum och när Octa sen åker ut som scum är det ingen i bonkargänget som ens omvärderar sitt agerande. Kanske inte finns nån bybo alls i bonkargänget trots allt, jag hoppas nästan det för dens skull.

Det är frustrerande när andeöen scum är så hög för hela tråden fylls med nonsens. Sankolikt finns väl en eller kanske två bybor kvar utöver mig och då håller jag fortfarande @Sysp som favorit till den titeln.

Från grönast till rödast:

Sysp

Basenanji
Yenniz

Stradh
Sidd

Det är jättesvårt med rödgrönlistor när så många spelare inte bryr sig det minsta om att gröna sig eller analysera andras grönhet. Varför det inte ses som rödande i detta spelet kommer jag heller aldrig förstå.

@Sidd varför i hela fridens namn skulle jag ge dig mitt roll-pm i samma andetag som du säger att du ska döda mig?

@Sysp ja, jag spelar alltid på telefon.

Säkraste är väl att försöka ta ut både Sidd och Vimes men osäker på om vi förlorar då. Ja jag vet att tekniskt sett finns det scenarion då byn förlorar och jag vinner med Sezgolleths anhängare men jag tror ni ser att jag inte direkt betraktar det som en vinst 😄 Jag vill spela för byvinst.

Brynolf mördades av ett helt gäng personer som inte hade nåt case mot honom utan bara ville ha grejer.

De spelarna är ju uppenbara scum/uppenbart spelförstörande förvirrade bybor och måste ut. Grejen med Sidd och demonen är mer otydlig.

Röst: @StradhLestat

Vem mer var det som anföll Brynolf?

Vi borde förstås börjat i änden att rösta ut bonkargänget men det är lätt att vara efterklok. Plus att det var svårt att få med röster mot dem av nån anledning.

Och jag hade en Sezgolle dröm inatt. Vad den innebär i praktiken vette fan. Jag tror som sagt att @Sysp hade en liknande, men jag orkar inte gå igenom alla poster per dag för att hitta där han skrev det för att se hur lika de var ord för ord.
I en drömvision har du fått veta följande: före din födsel svors din själ till demonfursten Sezgolleth - precis som vissa andra bybor i Utkante (oavsett om de vet det eller inte). Du har kvar ditt ordinarie vinstvillkor, men kan även vinna tillsammans med Sezgolleth om Sezgolleths fiender besegras.

BE TILL SEZGOLLETH (NATT): du kan välja att be till demonfursten Sezgolleth, detta ger dig permanent +2 i anfall.

Back