Varulv [UTKANTE 3] - R2

Ähm, jag har väldigt trevligt i Malmö också, det blir full Sysp även ikväll 😄

Jag hedrar AD

Röst: @Octagonal

Märker att jag håller korten väl nära bröstet när det gäller vilka jag misstänker, vet inte om det är bra eller dåligt i det här spelet där bonkandet ändå verkar ha stor betydelse. Jag skickar in förflyttning och bonk nu och kommer redovisa hur jag tänkte i nästa runda om jag överlever och oavsett utfall på bonkandet. Sannolikt lyckas jag ju inte flytta till den jag bonkar.

Vad är caset mot Octa egentligen?

*Han kommer från Krigarens Handbok
*Han hängde nästan Anth
*Han har samma dröm som Basse

Nåt mer jag missat?

Han och Hägerstrand flyttade båda till Trnpelplatsen dit även Stradh flyttade eller flyttades.

Vad ska ni göra nu hade ni tänkt? Rösta ut mig som bybo?

Det kan ju lika gärna vara nån av de andra som ljugit om att de har samma dröm?

Vad menar du med att nån annan kan ha ljugit om att de har samma dröm?

Det behöver inte ha varit en onding som flyttade på Stratten. Det kan ha varit en bybo med power som ville hindra honom från att ge Yenniz extra krafter. Någon som liksom jag och även Häger ser Strattens ridderlighet mot Yenniz som vanskligt för byn.

Stratten är antingen obetänksam riddare eller så vet han mer om Yenniz krafter än vi andra eller så är de ulvar ihop.

Om det var en bybo tycker jag som sagt att den måste redovisa det.

Ju fler okända parametrar desto mer hopplöst att förstå vad som sker under huven på det här kluriga spelet.

Han var ju i sin "hemruta" så han hade nog inte tänkt gå någonstans. OM han stod still, betyder det att:

Brynolf hade chansen att kvällsmörda honom innan Brynolf gick iväg.

BigMama hade chansen att nattmörda honom när BigMama anlände till rutan.

Sidd var med Anth hela dygnet och hade alltså TVÅ mordchanser.

OM Anth tänkte gå någonannanstans är det förstås definitivt inte BM som är mördaren. Men jag tror ju han ville vara kvar på sitt världshus och meka.
Vi fyra som har yrken som tydligt hör till en plats vill gärna gå till den platsen för där har vi speciella krafter. Det har både Stratten och BM redan avslöjat. Så det var inte så svårt att gissa att Antrox skulle vilja vara på sitt yrkes plats och förverkliga sina krafter vilka de nu var. Lätt mål för en ulv som vet om att Ant är bybo.

Jag slumpade mellan värdshuset och tempelklippan och valde värdshuset. Tyckte att Antrox spelade grönt i R1 och det kändes som en trygg plats.

Var mer osäker på om det var Basse präst eller Octa krigarmunk som var kungen över Tempelberget så jag kände mig osäker på den platsen.

Om det var en bybo tycker jag som sagt att den måste redovisa det.

Ju fler okända parametrar desto mer hopplöst att förstå vad som sker under huven på det här kluriga spelet.
Njae, jag här tveksam till om en bybo med power ska outa det. Bättre att göra underverk runda efter runda.

Vad mycket bättre det verkar gå för alla andra att komma in på forumet. Varje gång jag haft en paus har det bara stått och snurrat.

Har vi konsensus på AD 19.00? Jag kunde inte se någon som invände mot det, så jag utgår från att det gäller.

Har vi fått ja/nej-bekräftande på vilka som drömt och inte drömt? Vad jag kan se väntar vi svar från @Sidd @Big Mama @StradhLestat @Impetigo och @fjodorsenuba .

Väldigt knasig röstspridning just nu, med tanke på att vi borde ha 3 tydliga huvudkandidater. Jag får också skärpa mig. Om det är en ulv som fått feeling och riskat sin egen nacke för att få mörda så borde det vara Sidd.

Röst: @Sidd
Inte drömt

Ähm, jag har väldigt trevligt i Malmö också, det blir full Sysp även ikväll 😄

Jag hedrar AD

Röst: @Octagonal

Märker att jag håller korten väl nära bröstet när det gäller vilka jag misstänker, vet inte om det är bra eller dåligt i det här spelet där bonkandet ändå verkar ha stor betydelse. Jag skickar in förflyttning och bonk nu och kommer redovisa hur jag tänkte i nästa runda om jag överlever och oavsett utfall på bonkandet. Sannolikt lyckas jag ju inte flytta till den jag bonkar.
Ja, du och @Yenniz får gärna förklara hur den här bonkarplanen gör er till något annat än ulvar. Att bränna omkring och mörda ligger ju i ulvarnas intresse, ni kommer inte undan att ni gör en ulvig grej genom att peka på den och hävda att när ni gör det är det inte ulvigt.

Eller nej... Jag tror inte på utröstning som vapen om vi inte verkkigen tror på ulv. Jag tänker inte rösta ut någon bara för att.
Röst: @Vimes
Läget att komma med såna invändningar är när AD-planen diskuteras. Om man vägrar följa ett beslut om AD så är det enda rimliga att man blir utröstad nästa runda eftersom man havererar byns strategi.

Impetigo kan fan också vara ulv. Att så hårt driva AD även när resultatet är 3/11 är otroligt ulvigt.
Här har ni att gräva på nästa runda.

Läget att komma med såna invändningar är när AD-planen diskuteras. Om man vägrar följa ett beslut om AD så är det enda rimliga att man blir utröstad nästa runda eftersom man havererar byns strategi.
Du fortsätter bråkanpm röstningen. Du ver att den är skit för byn.

När jag mördas i natt, se till att hanihhäl hägern imorgon, med våld, inte röster

Back