Varulv [UTKANTE 3] - R2

Jag kanske flyttar på mig till okänd plats. Vill inte bli murrdad. Gissar att många har tagit sig till Tempelklippan av just den anledningen. Tänker inte avslöja vart jag går, eller om jag står kvar.
Klokt tänkt. Utveckla gärna resonemanget att folk är på tenpelklippan just nu av den anledningen?

De här drömmarna är ju bara fluff. Men mycket underligt att Octa och Basse har samma.

Det finns två alternativ:

a) Vimes skriver i anmälningstråden att spelet har betydelsebärande fluff -- för att det har det. Texten i anmälningstråden

b) Vimes skriver så bara för att. Det betyder ingenting. Våra drömmar är bara något löjligt/tramsigt fluff.

Vilka tror på alternativ a respektive b?

@Sysp
@Anthrox
@Basenanji A
@Sidd
@StradhLestat
@Hägerstrand
@Brynolf
@fjodorsenuba
@Big Mama
@Yenniz
@Octagonal
@Impetigo

Klokt tänkt. Utveckla gärna resonemanget att folk är på tenpelklippan just nu av den anledningen?
Jag har ganska öppet föreslagit att juag är någon sorts väktare. Med mina +2 i Försvar kan jag ju skydda folk på Tempelklippan.

Det är ju en ganska övergripande risk också att jag mördas rätt snabbt med min tydliga intention att bonka och inte försvara/skydda, men den här rundan bör det ju bara vara Yenniz som kan mörda mig skymningen och deklarerar jag inte målet innan vet ni inte var jag ska gå och bonka heller.
Näej, jag tänker inte bonka dig, tror det vore en urdålig idé. Och du ska absolut inte berätta vem du bonkar pre-bonk. Post-bonk är helt ok.

Att bonka den som får flest röster innebär att du måste göra det i skymningen och då redan stå där den personen står, eller på natten och chansa på att du väljer rätt natthärbärge. Personen lär ju inte stå kvar. Det skulle såklart gå att stå kvar och få skydd av vänner, men det lär inte se så snyggt ut.

OM inte personen som flyttade på Stradh faktiskt är på vår sida. Då skulle man kunna köra Cluedo. Sysp berättar var han ska gå först. Det var Sysp vid Marknadsplatsen medelst en bonk. Men det känns som ett långskott...

Betänk att det också borde vara lättare att bonka utpekade personer som är oskyldiga än de som är skyldiga. Väldigt få kommer att skydda en bybo om personen inte berättar vart den ska sova och folk VERKLIGEN tror att hen är oskyldig.

@Basenanji, jag tror på alternativ A. Jag har försökt sammanfatta tankar kring detta, men raderat varje utkast för det blev bara blaj.

Och jag tror inte för fem öre att Octagonal skulle ha samma dröm som Basenanji när alla andra haft andra drömmar.

(Förresten, brukar det hända i era varulvsspel att man inte vet vilken fraktion man är med i?)

Min lista just nu:

Hyggligt gröna
@fjodorsenuba grönas av att han kör sitt vanliga fjodor-lir där han mer än gärna offrar sig
@Sidd jo men aktivt och bra
@StradhLestat samma här, även om det är lite kaninhålsvarning på en del teman han tar upp
@Yenniz ny och lite svårläst men verkar hygglig
@Impetigo jag vill hellre tänka mig Impe som grön än röd, artficiell deadline tyder på byboig agenda

Skumma
@Brynolf
@Sysp
@Hägerstrand
@Octagonal
@Big Mama

@Anthrox Bybo Nattmördad

Brasklapp
Jag spelar nu som att det här är ett vanligt varulvsspel med extra allt. Men visst, om det är "elva fraktioner med Basse som bybo-lulz!" och gudars himlar-hej och hå-"Hitta Satan"-friform är min lista vrickad. Jag vet inte ens var jag ska börja. Drömmarna? Yrkena? Rölsterna? Platserna? Våra stjärntecken?

Ska börja läsa igenom dagens skrivelser snart!

Många skummisar: Fjodde, Yenniz, Sidd, Brynolf - vem ska synas först?

Så länge, tills jag bildat mig bättre uppfattning om läget är jag nyfiken på att förstå mer om skymningens mekanism:

Röst: @Brynolf

(Förresten, brukar det hända i era varulvsspel att man inte vet vilken fraktion man är med i?)
Det har väl hänt (i tomteverkstan och Hitta Jesus om jag minns rätt?), men BRUKAR det hända? Nej!

Möjligen är spelet ett stort mindfuck där vi alla är bybor och bara ska gå Smash TV på varandra i nåt slags last man standing. Men vi får nog lita på vad SL säger och utgå ifrån att vi har med faktiska fraktioner att göra.

Hade Brynolf varit ond borde han hoppat på mig som är det enkla målet. Men det gör han inte, ergo Brynolf är grön.
Då måste det vara Big mama eller Sidd som dödat Anthrox.

Jag är inte alls tänd på att ni röstar på mig! Kan ni förklara varför? För att jag mördade Anth? Kolla här:

*Hur högt Attackvärde tror ni en LÄRD MAN har egentligen? Jag kan avslöja att jag har ETT (1) i attack. Hur fasen skulle jag kunna ha kål på en krallig världshusvärld?
*Sidd är Paladin och har rimligen jättehögt Bonk.
*Sidd hade två chanser att mörda (kväll och natt). Jag hade bara en (kväll).

Allsång med Brynolf! Kom igen allihopa nu:

Röst: @Sidd

Jag är inte alls tänd på att ni röstar på mig! Kan ni förklara varför? För att jag mördade Anth? Kolla här:

*Hur högt Attackvärde tror ni en LÄRD MAN har egentligen? Jag kan avslöja att jag har ETT (1) i attack. Hur fasen skulle jag kunna ha kål på en krallig världshusvärld?
*Sidd är Paladin och har rimligen jättehögt Bonk.
*Sidd hade två chanser att mörda (kväll och natt). Jag hade bara en (kväll).

Allsång med Brynolf! Kom igen allihopa nu:
Men du har ju redan röstar på honom? 😂

Back