Nekromanti Utgivningsplan för Soloäventyren

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
Anders & Tove;n132943 said:
Domedagsklyftan ligger på tryck och ska komma innan kul.

/Anders & Tove
Jaha mina kära vänner. Skulle man kunna få veta när man kan beräkna kunna skymta Domedagsklyftan? :) Har den kommit från tryck, beräknas snart ges ut? Osv osv.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Domedagsklyftan har kommit från tryckeriet och ska ha skickats ut till de som förhandsbeställt dagarna innan jul. Så har du beställt från oss borde du få den när som helst. Vet att SF-bokhandeln i Stockholm har den inne medan Göteborg och Malmö ska ha den strax.

/Anders & Tove
 

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
Jag beställer alltid från SF-Bokhandeln. Jag fick mejl ifrån dom idag att dom har skickat Domedagsklyftan, så den dyker väl upp imorgon eller i början av nästa vecka.

När jag ändå har er här (skyr Facebook likt pesten), kan ni höfta lite och kanske bjuda på preliminära releasemånader då vi kan förväntas att se soloäventyr under 2016? Bara något litet som man kan rikta kompassen mot? :)

Tack för allt jobb som ni gör med soloäventyren. Det uppskattas mycket!
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,303
Location
Kullavik
Fortfarande inte fått min bok trots att jag förbeställt....
 

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
Var förhandsbokade du Henke?

Jag förhandsbokade den 13e november via SF-Bokhandelns hemsida och hämtade ut den hos mitt lokala utlämningsställe idag.

Jag hoppas att du får ditt exemplar snart. :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,303
Location
Kullavik
Som abonnemang av Åskfågeln. Fortfarande inte fått någon bok, men har mailat och frågat nu.
 

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
Jag hoppas att du har fått ditt beställda soloäventyr vid det här laget, Henke. :)
Har man beställt det direkt från Åskfågeln så borde man ju vara bland dom första att få det kan jag tycka.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,303
Location
Kullavik
Ja, det hade blivit en miss. Detta löstes snabbt när jag tog kontakt med Anders & Tove.
 

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
Bara för att jag fortfarande är nyfiken så försöker jag att fånga Anders och Toves uppmärksamhet igen. ;)

InsertUsername;n139880 said:
När jag ändå har er här (skyr Facebook likt pesten), kan ni höfta lite och kanske bjuda på preliminära releasemånader då vi kan förvänta oss att se soloäventyr under 2016? Bara något litet som man kan rikta kompassen mot? :)
 

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
För att svara på min tidigare fråga × 2 här i tråden, om när kommande soloäventyr kan tänkas att släppas under 2016, så säger SF-Bokhandeln i skrivande stund att soloäventyr #5 "Skuggor i sanden" beräknas att släppas den 18:e mars, vilket är runt hörnet om det stämmer.

Det känns för övrigt lättare att hålla koll på deras sajt än Ensamma Vargens hörna på detta forum eller den officiella hemsidan, som för övrigt inte ens har nämnt nyheten om att Domedagsklyftan är släppt sedan ett tag tillbaka!
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Skuggor i Sanden har anlänt från tryckeriet idag och kommer att skickas ut till de som förbeställt under fredagen den 18/3.

/Anders & Tove
 

InsertUsername2

Veteran
Joined
7 Jun 2016
Messages
4
Jag skulle väldig gärna vilja ha en liten uppdatering kring vilket soloäventyr som är näst ut att bli utgivet och när det beräknas att ges ut?
 

InsertUsername2

Veteran
Joined
7 Jun 2016
Messages
4
InsertUsername2;n184137 said:
Jag skulle väldig gärna vilja ha en liten uppdatering kring vilket soloäventyr som är näst ut att bli utgivet och när det beräknas att ges ut?
Finns det någon som sitter på mera information och kan dela med sig av den?
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Nästa soloäventyr är Skräckens Länder. Vi räknar med att skicka den på tryck under augusti med utgivning i september.

/Anders & Tove
 

InsertUsername2

Veteran
Joined
7 Jun 2016
Messages
4
Utmärkt! Jag ser fram emot det då det är ett av mina favoriter och det är väääääldigt länge sedan jag spelade det. Det känns kanonbra att det är på G inom en överskådlig framtid. Tack för att ni förser oss med dessa underbara soloäventyr. Det är en kulturgärning om något att ge ut dessa spel!
 

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
Nu när Anders och Tove ändå frekventerar forumet så hoppas jag att ni tittar in här och svarar på följande.

1) När kommer nästa soloäventyr ut? Jag trodde att det var ett sådant på gång till september, men tydligen inte.

2) Blir det kommande soloäventyret, det sista för i år eller hinner ni att få ut något mer?

3) Såg något i er shop (via hemsidan för EV) att Zimeon har gjort en nyöversättning av det första soloäventyret. Vad kan ni berätta mer om det?

Tacksam för svar!
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Hej,
Kul att du håller koll på vad vi gör med Ensamma Vargen!

1) Skräckens Länder har landat hos vår distributör i veckan, som börjar med utskicken till alla er som förbeställt böckerna. Äventyret går också att beställa via vår webbutik, och bör nå butikerna i nästa vecka.

2) Vi har inte gett upp hoppet om att få ut Slottet Död i år också, även om hösten rusar iväg snabbt som ett ånglok. Simon är dock i full färd med uppdraget, och vi vet att han till och med hade med sig äventyret när han åkte till Essen ...

3) Vi har hela tiden varit måna om att ge nyöversättningarna en röst, så att även den svenska språkbilden går igen från en bok till en annan. Eftersom Simon Lundström tog över ansvaret för att översätta Joe Devers episka soloäventyrsserie från och med Kaltes Grottor kändes det bara naturligt att låta honom gå över det första äventyret från grunden igen, när de sålde slut i våras. Tyvärr missbedömde vi hur stor efterfrågan var då, vilket gjorde att den lätt reviderade utgåva som gavs ut då inte räckte tills den helt nya översättningen kom. Nu är det dock äntligen dags, för tryckpressarna rullar:) Det innebär också att vi hoppas att vi hoppas att Simon kommer att ha tid att göra en ny översättning även av Eld över Vattnet, när denna titel börjar sina på lagerhyllorna.

Vad innebär ny översättning i det här fallet? Att Simon Lundström tagit Joe Devers original av den utökade första boken i serien och gjort sin egen version, från grunden. Engelskan har varit utgångspunkt för allt hans arbete, inte några tidigare svenska översättningar. Små detaljer blir genast tydliga, som att titeln nu ändras till Flykt undan Mörkret. Eftersom Simon följt Ensamma Vargen sedan barnsben blir det dock tydligt att han inspirerats av Ylva Spångbergs tidigare så fina översättningar, Hennes språkbild har inte varit facit, men nog kan man höra dess ekon emellanåt;-)

Simons har lagt tid på denna nya översättning och gjort den till sen egen. Samtidigt finns det förstås kopplingar till resten av Åskfågelns utgivning av Ensamma Vargen också. Därför har vi inte ändrat ortsnamn som finns med på Magnamunds Världskarta (som finns med som poster i rollspelsboxen), och Mörkerherrarna har blivit Mörkermästare för att nämna några exempel. Dimskoge By har däremot blivit Dimhult och Kau omnämns mest sin munkar eller krigare, snarare än "herrar" eller riddare, för att ta några exempel åt det andra hållet.

För Sommerlund & Kai!

Tove & Anders
 
Top