Nekromanti Utgivningsplan för Soloäventyren

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
Som ämnet lyder, finns det en ungefärlig utgivningsplan för när övriga Soloäventyr kommer att släppas? Det skulle vara intressant att, på en höft, få veta när man kan förvänta sig att öppna upp plånboken för att få lira lite fler.

Tacksam för svar!
 

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
Jag skulle också vara intresserad av när nästa bok i serien kommer. Har en son som gillade bok ett skarpt och nu vill spela fler.
 

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
Skulle den bevingade Åskfågeln kunna vara så snäll och leverera en efterlängtad julklapp till oss soloäventyrare genom att berätta förr oss när vi kan, på ett ungefär, förvänta oss att kunna fortsätta våra äventyr i bok #2?
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Clercon;n52325 said:
Jag skulle också vara intresserad av när nästa bok i serien kommer. Har en son som gillade bok ett skarpt och nu vill spela fler.
Jätteroligt att höra. Nästa bok är på gång.

/Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Vi planerar att ge ut nästa bok i början av februari och om allt går bra ska bok nummer 3 komma till GothCon, dvs i början av april.

God Jul!

Anders & Tove
 

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
Fantastiska nyheter! Bara att börja längta och räkna ned till ankomsten av Åskfågelns nästa leverans av soloäventyr. Två stycken tätt inpå varandra om allt vill sig väl. Låt oss hoppas att dom större makterna är på vår sida.

Tack för att ni tog er tid att leverera denna fin-fina julklapp.

God Jul på er, Anders & Tove!
 

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
Så vad händer? Soloäventyr #2 gavs ju uppenbarligen inte ut i början av februari som det var tänkt så det skulle vara av intresse att få veta vad era nya planer är för #2 och angränsande soloäventyr.

Tacksam för svar!
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Saker tar tyvärr längre tid än man vill ibland .... Men i nästa vecka skickas Eld över vattnet äntligen på tryck! Lanseringen sker på GothCon, där Joe Dever är hedersgäst och beredd att signera böcker åt alla som vill. Leveransen kommer så tätt inpå konventet att vår distributör inte hinner skicka ut några böcker innan konventet, men alla som förbeställer och meddelar oss i förväg kan plocka upp boken hos oss i Speltillverkarrummet i södra byggnaden - som i år ligger på våningen ovanför butikerna, i den lilla aulan där. Joe Dever kommer också att sitta där.

Om du inte redan har förbeställt Eld över vattnet, men är sugen på boken kan du beställa på www.åskfågeln.se

För att öka utgivningstakten har vi knutit fler personer till Ensamma Vargens svenska produktionsteam. Översättaren Simon Lundström tar över ansvaret för soloäventyren och Reine Rosenberg bidrar med nya bilder till alla bonusäventyr i soloäventyren (samt soloäventyr i Fenix och liknande). Det gör att vi räknar med att minst två böcker till kommer ut under 2015 (Kaltes Grottor och Domedagsklyftan).

För Sommerlund och Kai!

Tove & Anders
 

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
Jag är kanske lite sent ute, men jag vill framför ett tack för det svar som ni gav mig. Jag uppskattar den kommunikation som vi konsumenter och spelnördar kan ha med er på Åskfågeln. Mycket uppskattat!!

Jag har köpt Eld över vattnet genom SF-Bokhandeln men jag har inte riktigt haft tid att spela det. Än, för det är bara en tidsfråga. Underbart att ha ett nytt soloäventyr att förlora sig i.

Väldigt trevliga nyheter att ni har anlitat Zimeon till att ta över ansvaret för soloäventyren. Han brinner för allt som har med spel att göra så jag är övertygad om att han kommer att göra ett bra arbete. Kommer han även att översätta något soloäventyr? Han är en riktigt vass översättare.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Tack för uppskattningen - det värmer. Simon kommer framför allt att ta över just översättningen av soloäventyren. Vi tror det kommer att bli väldigt bra och vet att han redan är i full gång. Vi räknar i dagsläget med att få ut Kaltes Grottor i september och Domedagsklyftan före jul.

Vi kan också berätta att Reine Rosenberg är i full gång med illustrationerna till bonusäventyren, där det första redan är helt klart och han står i startgroparna för nästa. Det känns som våra nytillskott har kommit igång riktigt bra, så att våra planer på ökad utgivningstakt ser ut att hålla.

För Sommerlund & Kai!

Tove & Anders
 

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
Nästan halvvägs in i september och jag undrar om ni fortfarande har för avsikt att släppa Kaltes Grottor under denna månad? :)
 

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
Någon med insikt i det hela som kan svara?

Enligt Åskfågelns egna shop sägs det mitten av september, vilket nu har passerats. SF-Bokhandeln säger september, vilket det är några dagar kvar av.
 
Joined
17 Sep 2015
Messages
10
Friskriver mig från eventuella felaktigheter, men kan belysa från vårt perspektiv:

Ensamma Vargen tillhör den produktion som legat i pipeline länge
Men distributionsbekymmer som uppstod i somras sattes (hela produktionen) i stopp-läge
Då distributionen återupptogs resulterade det i att alla prouktioner köat kort upp efter varandra
Precis som nämnts i tråden kring Western IV är sakerna mer än någonsin på väg ut.
Best of Fenix, tre volymer finns i handeln. Fantastiska volymer, finns de inte där, be din butik vända sig till distribution@ringkvist.se
Efter detta ligger Kaltes grottor, solobok #3, nära leverans. Nu i höst. Snart.
Detta innebär att butiker kan behöva justera tidigt satta releasedatum som säger "september"
Detta innebär att solobok #3 - som undertecknad har massor av härliga minnen av - flyr eld och mörker på väg mot butik snart!
Snart är en subjektiv term..

Med det sagt, massor av faktorer har påverkat releasedatum. Boken kommer.

/Jimmy
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Kaltes grottor ligger på tryck just nu och kommer i oktober. Vi inväntar exakt leveransdatum under veckan som kommer.

Nästa del, Domedagsklyftan, har översatts av Simon Lundström och vi kommer påbörja formgivningen inom kort. Reine Rosenberg är redan klar med bilderna till bonusäventyret och Lukas håller på med omslaget. Domedagsklyftan kommer att vara ute innan jul.

/Anders & Tove
 

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
Låter kanonbra!

Tack för uppdateringen. Mycket uppskattat!

Kaltes Grottor är skickad till mig idag ifrån SF-Bokhandeln, så nu väntar jag som en hök på att få förlora mig i nya äventyr. :D

Och med lite flyt så kanske vi också får se Domedagsklyftan anlända till oss som en trevlig liten julklapp till oss själva. Jag håller tummarna för att så blir fallet.
 

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
Helt underbart!

Då ska jag inte bara köpa den till mig själv som julklapp, utan även köpa soloäventyr 1-4 och ge bort ett sådant paket till både en kusin och en systerson.

Och som vanligt, tack för att ni tog er tid att svara. Mycket uppskattat!
 
Top