Nekromanti Utanför Mundana???

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Kanten...

Nu är det ju inte fråga om vad du har sett för karta, utan vad befolkningen på Mundana känner till... Där känner de knappast till att den är rund, utan de är övertygande om att den är platt, och slutar vid något stup... Kanske med eld i avgrunden eller något annat hemskt...

Riddaren
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Kanten...

"Nu är det ju inte fråga om vad du har sett för karta, utan vad befolkningen på Mundana känner till... Där känner de knappast till att den är rund, utan de är övertygande om att den är platt, och slutar vid något stup... Kanske med eld i avgrunden eller något annat hemskt..."

Jag kan återigen tillägga att jag inte kommenterade kanten i mitt tidigare svar (det ang. vikingarna).
Det om detta.

En fråga: Var står det att Mundana är platt?

/Sir Foilan - Mundana kan lika gärna vara bananformad

"Blessed are the cheesemakers"
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Kanten...

Mundana kan lika gärna vara bananformad

Visst kan den det...men vad tror invånarna. När de tittar ut över slätten så ser de ju bara en platt mark...

Riddaren - ser inte att Tellus är rund, så långt ögat når... /images/icons/smile.gif
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Kanten...

Ingen säger att Mundana är platt (vad jag har hört i alla fall), ingen säger heller att den är bananformad.
Men om det finns en karta som visar en sfärisk Mundana så borde någon ha sagt att den är rund.

[color:green]/images/icons/blush.gifP/images/icons/cool.gif|/images/icons/crazy.gifu/images/icons/frown.gifT/images/icons/laugh.gif0/images/icons/mad.gifN/images/icons/shocked.gifi/images/icons/smile.gifU/images/icons/tongue.gifm/images/icons/wink.gif</font color=green>
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Enara...

Jag vet var den ligger...
Ärligt talat, för att vara lite kritisk tycker jag att det du skrivit om Enara är ganska dåligt... tyvärr... jag orkar inte dra upp allt, men jag fann en del inkonsekvenser...

/RipperDoc
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Kanten (Problemet)

Problemet som jag ser det, är att du går efter vad som finns hos konstruktörerna etc... (dvs Gud = skapar världen).

Inte ser det som varelserna som lever på denna Planet som heter Mundana. De kartor de känner till, är de som ritats av någon kartograf eller liknande, inte av konstruktören. Sällan vet de hur de ser ut i hela landet, och ännu mindre i grannlandet... Hur i h-e skall de då veta att gjorden är rund, bananformad, triangelformad eller har någon annan form.

De utgår från hur de ser det. Och tittar de rakt ut frammåt, är ju Mundana platt (med undantag för eventuell berg och liknande).

Riddaren
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Kanten (Problemet)

Ahhhh I get your point mon!

Grejen är den, att det är positivt att veta om spelaren ska falla nerför en kant om han går för långt ut i Mundana (av någon sjuk anledning) eller om han ska komma till andra sidan av Mundana.......................

[color:green]// P|uT0NiUm</font color=green> /images/icons/cool.gif
 
G

Guest

Guest
Re: Ehbron

[color:red]Jag tycker också att det hade varit ganska roigt med en ny stam men det skulle ju förstås skaka hela Mundana om det helt plötsligt kom in en ny stam.

/Jonas\THiSM</font color=red>
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Re: Ehbron

Det var vad jag hade tänkt att påpeka, men klockan 10 i 1 på natten så är det lätt att glömma saker.

WHaLe - Som tycker att Mundana är trevligt som det är...
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Enara...

Det var längesedan jag skrev det och jag har skrivit det i omgångar utan att läst igenom allt, så det är inte så konstigt att det är som det är...

/Emil
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Enara...

"Det var längesedan jag skrev det och jag har skrivit det i omgångar utan att läst igenom allt, så det är inte så konstigt att det är som det är..."

Det är väl ingen ursäkt! Jag skrev Västmark för länge sedan, i omgångar utan att ha läst igenom allt... /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Exarch

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
86
Location
Skara
Re: ö-rike (Ereb)

Kartorna i SH är ju faktiskt inte 100% korrekta, och dessutom så visar de ju de "kända" delarna av Mundana, vad finns öster om Ebhron? Sen så är ju vare sig områdena söder om Momolan (Forion etc.), Ebhron eller Ö-riket beskrivna särskilt mycket. Man får väl hitta på lite fritt runt det...

//Exarch
 
Top