Varulv [USCSS Wrnu] Runda 3

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Ni andra får rätta mig innan jag gräver den här gropen djupare men är det här något som förekommer i filmerna?
Det är typ ordagrant från Alien 3, som @Vimes har nämnt. Ripley får en liten alien-knodd i sig och då står storxenomorfen och väser åt henne i en scen för den vill då inte döda bäraren av en xenomorf.

@Hellzon kan du bekräfta att du såg facehuggern där Sidd pekade?
Jag såg ingen facehugger, men du gjorde väl?

Jag såg även en face hugger hoppa ner från taket samtidigt som Empiricus exploderade.
Fummel, eller fummel?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Det är typ ordagrant från Alien 3, som @Vimes har nämnt. Ripley får en liten alien-knodd i sig och då står storxenomorfen och väser åt henne i en scen för den vill då inte döda bäraren av en xenomorf.


Jag såg ingen facehugger, men du gjorde väl?



Fummel, eller fummel?
Det är precis det här jag försöker poängtera. Jag såg facehuggern hoppa ner från taket, sen händer hela Empi-sprängningen och allt fokus är på det, sen skriker Sidd "Facehugger!" och pekar på syrefiltrena och då har jag tappat siktet på facehuggern så jag ser inte att facehuggern är bland syrefiltrena utan vad jag kan se är det bara Sidd som sett den bland syrefiltrena.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Det var därför jag försökte få dig att bekräfta Siddds story.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
@hel
OK, för att du tror gott om honom eller för att du misstänker honom?

Annars har vi ju Xyasgate. Man kan ju köpa Xyas förklaringar att han helt enkelt inte är särskilt orolig för den lille krabaten som vi misstänker att Basse planterade på Kommandobryggan, den kan ju ha gått varsomhelst, men ett alternativ är att han är korpandroid som xenomorferna skiter i (se Alien: Isolation).

Får jag med nåon?

Kryostas: @Xyas
Om du skulle välja mellan att frysa Martin3 och Sidd - vem och varför?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
(tbh helt omedvetet att jag skrev "krystas" - men det var ju kul!)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Om du skulle välja mellan att frysa Martin3 och Sidd - vem och varför?
Jag vill ju inte frysa någon av dem eftersom jag litar på Martin (sen R0 när han valde Maskinrummet) och Sidd har claimat infekterad och vi tror att vi misslyckas om vi skickar en sån.

Men frågan är hur mycket vi övertänker spelet. Vi har nu, TROR VI:
Empi som xenomorf med ballt intro.
Basse med sin hink facehuggers.
Sidd med sin infektion, och var har han fått den?

Occam säger att vi istället har:
9 spelare från början.
Varav X antal smittade. De har lite svårare spel än resten, och kan kläckas om fjodor slår 6 på en tärning eller nåt. Empi hade otur och kläcktes efter R1, Sidd är infekterad och lär också ha otur mtp hur Labbet ser ut.
Och Y antal sabotörer som vill... något. Få med infekterade hem i kryo o-opererade tror vi.

Risken om vi fryser Sidd är att vi skickar hem Basse till Weyland-Yutani med en befruktad Sidd som bagage. Så jag säger,

Kryostas: @Martin3
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Det svänger snabbt medan man lägger barnen här :D

Jag förstår nog inte riktigt nu men jag är glad om jag åker hem, jag har dock erbjudit mig att stanna kvar till slutet och se om jag får den sista platsen.

Jag skulle se det som en vinst iaf men vill ni skicka hem mig så är det mitt mål iaf så jag är nöjd...

Vad jag inte förstår är varför ni svänger så här sent, nu kan en sabotör själv välja vilken av oss ni ska hålla på.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Är det så simpelt att vårt mål är att få hem oinfekterade bybor till Jorden i kryo och att sabotörerna ska bli kvar och ätas upp? Situationen på skeppet lär kunna bli ohållbar efter ett tag.

Och så har vi letat skummisar att skicka hem...
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Xyas har två röster just nu så om han är sabotör så kan han välja fritt just nu och vi kommer inte veta vilken som är rätt. Det känns jättekonstigt, enligt mig.
 
Top