Varulv [USCSS Wrnu] Runda 3

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,545
Location
Oktoberlandet
Känns som du trollar nu, Sidd. Istället för att berätta vad som hände i labbet i natt vill du att vi ska ägna oss åt att fortsätta tugga spekulationer om spelupplägget. Vi kan absolut fortsätta att fundera över hur spelet är upplagt. Men det vore ju bra om vi får all relevant information först.

Vad hände i labbet? Svara på det så ska jag diskutera speldesign med dig sen.
Jaha så du vill alltså inte heller diskutera det jag skrivit,

Varför går du inte igenom mina punkter och håller med för att de verkar stämma eller skjuter de i sank med förklaringar för att du hittar felaktigheter?

Jag förstår att du vill veta.
Men vad är problemet med att verifiera mina påståenden innan jag gör det?
Kan du inte argumentera mot mina punkter så förstår jag varför du inte vill.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,545
Location
Oktoberlandet
Nä, det här är ju för härligt härjigt, snärjigt och obstruerande - vad i hela friden hände i Labbet sidd? Var det psykadelika i bedövningsmedlet?

Kryostas: @Sidd
Eldkastare: @Hellzon
Ja det där psykedeliska bedövningspillret var tunga grejjer😜

Ja ja det verkar ju som att ni inte vill försöka och jag är ju tydligen usel på att få med gänget åt mitt håll.
Det lustiga är att jag på ett sätt nu sitter i en maktposition om vilken falang som ska gå segrande ur denna lilla batalj.

Det här hände:

Sidd har mött döden, överlevt och kontemplerar över allts mening:

Jag skriver mer i nästa post men ”I mörkret kan ingen höra mig sova.”
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,545
Location
Oktoberlandet
Sidd har mött döden, överlevt och kontemplerar över allts mening:

Jag gick gladeligen till Labbet och placerade mig i undersökningsmaskinen.
Då kravlar en mörk monstruös Xenomorph fram uppifrån lufttrumman för att gå till attack.
Jag stålsätter mig och tittar den trotsigt i ögonen.
Då vrålar den högt av missnöje efter att dreglat slem över mig (kärlek) och gör kaos på allt i rummet.
Därefter klättrar den upp i lufttrummorna och försvinner igen.

Labbets funktion och vi behöver spendera detta dygn till att städa upp och laga grejjorna.

Ni kan dra slutsatserna själva.
Sabotören visste på förhand vilket rum jag skulle vara i.
Ingen annan ur besättningen var närvarande.
FaceHuggern planterades på distans till Labbet (Via ventilationsgallret som var öppet)
Jag infekterades innan Xenomorphen kom in. (Om den var spelarstyrd av tex Empi så tror jag denne riktat attack mot annat rum, alltså tror jag Xenomorphen slumpas rum och kan hamna i även röda).

Ni som har olika agendor bör fundera lite på om det är så bra att jag läggs i Kryostasen.

Jag ser gärna att nån snäll en bistår att operera mig nästa dygn när Labbet funkar igen.

Jag och Xenomorphen har nu en egen lite speciell relation.
Tveksamt om den relationen kommer att hålla i längden.

Jag ska iväg på jobb från ca 18:30 över deadline så har ni mer frågor så har ni ca 2 tim på er.

Friden och jag tackar @fjodorsenuba för läskigt spel.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Tack Sidd. Synd att det är så lite kvar av rundan nu bara.

Jag antar att det du berättar innebär att du har en lite xenomorf-bebis i bröstkorgen (se Alien3).

Därför föreslår jag
1) att vi inte krystasar dig
2) att vi behöver kolla de du delat rum med
3) att du går och ställer dig på kommandobryggen, som vi ju inte behöver för att överleva.

Kryostas: @Martin3
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,545
Location
Oktoberlandet
Tack Sidd. Synd att det är så lite kvar av rundan nu bara.

Jag antar att det du berättar innebär att du har en lite xenomorf-bebis i bröstkorgen (se Alien3).

Därför föreslår jag
1) att vi inte krystasar dig
2) att vi behöver kolla de du delat rum med
3) att du går och ställer dig på kommandobryggen, som vi ju inte behöver för att överleva.

Kryostas: @Martin3
1. Ok. Du tror alltså på mig nu vad gäller den grejjen? Eller tar du bara en självklar ståndpunkt?
2. Du tänker alltså att de i samma rum planterar FaceHuggers är en viktig grej även fast jag var själv i Labbet.
3. Vilket rum tänker du gå till då?😉
Jag vet ju var Hellzon är…
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,545
Location
Oktoberlandet
Varför dröjde du så med det där? 😅
Jaja, ska åka iväg och dinera med min faster (på jorden, ej in game).
Studerar dina samgrupperingar på tunnelbanan.
Jag hade ju en rätt bökig natt i Labbet och tyckte det var kul att hålla er på halster och försökte ju lirka fram nåt vettigt från er andra (gick ju uselt).

Har också försökt pressa jodor på hur jag ska ta mig ur den lite knepiga kärleksrelationen till Xenomorphen under dagen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
1. Jag tänker fortfarande att det är rimligt att inte frysa in infekterade.
2. Sidd, vet du att du blev smittad i labbet? D.v.s. står det någonstans, eller kan det vara så att du blivit smittad tidigare? Som jag läser din post ser det ut som xenomorfen kommer för att döda dig, men ser att du är befruktad och alltså låter dig leva.
3. Finns exakt 0 anledning till att jag ska säga det i tråden (de som är goda och tänker som jag vet var jag kommer vara i natt).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Å det tredje är ju Sidd den gemensamma nämnaren när det gäller saboterade rum och xenomorf-attacker.

Hade vi haft alternativet "Luftslussen" hade jag skickat Sidd dit alla dagar i veckan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jag var i korridoren med Stöveln och tittade in i förrådet. Helliz och Martin verkar inte ha sysslat med något fuffens.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,545
Location
Oktoberlandet
1. Jag tänker fortfarande att det är rimligt att inte frysa in infekterade.
2. Sidd, vet du att du blev smittad i labbet? D.v.s. står det någonstans, eller kan det vara så att du blivit smittad tidigare? Som jag läser din post ser det ut som xenomorfen kommer för att döda dig, men ser att du är befruktad och alltså låter dig leva.
3. Finns exakt 0 anledning till att jag ska säga det i tråden (de som är goda och tänker som jag vet var jag kommer vara i natt).
2. Se fjodors startpost R3: jag antog det när ventilationsgallret hängde ner men visst där kom ju också Xenomorphen ifrån…
Jag blev ju inte smittad i R2 när vi var tillsammans för då eldade vi ju upp en. Om jag blev smittad i R1 så har jag ju överlevt bra länge och då menar du att det finns hopp om att jag ska överleva tills Labbet är igång igen nästa runda: Jag ser gärna att ni alla står i kö för att operera mig då för nu måste ni väl ändå anse mig som grön.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,545
Location
Oktoberlandet
Å det tredje är ju Sidd den gemensamma nämnaren när det gäller saboterade rum och xenomorf-attacker.

Hade vi haft alternativet "Luftslussen" hade jag skickat Sidd dit alla dagar i veckan.
Va?
Du fortsätter att leta efter strul som jag måste hittat på.
Eftersom du verkar vilja vinna helt själv så vill du väl skicka alla till Luftslussen.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,545
Location
Oktoberlandet
Kryostas: @Vimes

Vill verkligen inte kännas vid det jag skriver utan letar mest annat fuffens jag skulle hittat på.
Drar nu iväg en röst på Martin utan vidare substans.
Snajpar eldkastare (R1:167).
Försöker lista ut var andra är innan kvällning (jag anar motiv placera FaceHugger)
Fortsätter argumentera att FaceHugger är av nån i samma rum (även fast jag fått det ensam).
Låssas inte tro på min senaste rapport.

Det hopar sig indicier.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,545
Location
Oktoberlandet
1652369238179.gif
Min ”husgud” Paul McCartney.
Sätt på låten när ni läser @fjodorsenuba startpost nästa runda för att komma i lite stämmning när ni läser den blodiga upplösningen av er kära rymkamrat Sidd.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,545
Location
Oktoberlandet
Jag tror ju att sabotören skickade FaceHugger mot Empi och Basse i R1.
Kolla igenom ni vem som försökte röstade för att Kryostasa dem.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Gah, jag vette fan vad man ska tro. Empiricus död fuckar liksom med alla idéer haha.

Sidd är fishy, men bör som sagt undersökas.
Vimes känns överlag grön. Hittar inget suspekt iaf. Hellzon likaså, men det kan ju vara för att han som alltid framstår så rekorderligt. Kvar blir xyas och Martin3, och den förstnämnde har gjort ett fåtal, men bra, inlägg.

Kryostas: @Martin3
Undersöka: -
Eldkastare: @Hellzon
 
Top