Varulv [USCSS Wrnu] Runda 3

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Kryostas: @
OK, för att du tror gott om honom eller för att du misstänker honom?

Annars har vi ju Xyasgate. Man kan ju köpa Xyas förklaringar att han helt enkelt inte är särskilt orolig för den lille krabaten som vi misstänker att Basse planterade på Kommandobryggan, den kan ju ha gått varsomhelst, men ett alternativ är att han är korpandroid som xenomorferna skiter i (se Alien: Isolation).

Får jag med nåon?

Kryostas: @Xyas
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tack Sidd. Synd att det är så lite kvar av rundan nu bara.

Jag antar att det du berättar innebär att du har en lite xenomorf-bebis i bröstkorgen (se Alien3).

Därför föreslår jag
1) att vi inte krystasar dig
2) att vi behöver kolla de du delat rum med
3) att du går och ställer dig på kommandobryggen, som vi ju inte behöver för att överleva.

Kryostas: @Martin3
Val av rum för mig och Eldkastaren är kanske viktigt (Hellzon)

Ponera att jag kommer dö denna natt och vi får där och då en Xenomorph i rummet.
Är det inte då bäst att Eldkastaren är där och stoppar monstret direkt?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Gah, jag vette fan vad man ska tro. Empiricus död fuckar liksom med alla idéer haha.

Sidd är fishy, men bör som sagt undersökas.
Vimes känns överlag grön. Hittar inget suspekt iaf. Hellzon likaså, men det kan ju vara för att han som alltid framstår så rekorderligt. Kvar blir xyas och Martin3, och den förstnämnde har gjort ett fåtal, men bra, inlägg.

Kryostas: @Martin3
Undersöka: -
Eldkastare: @Hellzon
Du sällar dig till lag Vimes (tycker allt är grön, läs mina poster) och tycker Xyas har gjort bra inlägg utan vidare: det finns ju nada att gå på, han gick till Kommandobryggan för att få en extraröst, inga spekulationer, ideer eller förslag som kan föra oss närmare, vi kan inte veta nått eller?
Martin får en röst utan motivering även fast han varit utsatt för FaceHugger och modigt ninjajumpat från döden.

Av de tre misstänkta tycker jag att Vimes och Stövelkatten kör mkt samstämmigt och Xyas vet jag inget om alls så denne går omöjligt att lita på.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
OK, för att du tror gott om honom eller för att du misstänker honom?

Annars har vi ju Xyasgate. Man kan ju köpa Xyas förklaringar att han helt enkelt inte är särskilt orolig för den lille krabaten som vi misstänker att Basse planterade på Kommandobryggan, den kan ju ha gått varsomhelst, men ett alternativ är att han är korpandroid som xenomorferna skiter i (se Alien: Isolation).

Får jag med nåon?

Kryostas: @Xyas
Problemet med Xyas i spel är att denne inte hjälper byn alls genom att vara med och tröska igenom meningsutbytet.
Det gör att denne får misstankar på sig (inte minst från mig) och därmed hjälper scumfraktionen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Ja, Xyas är också ett altenrativ. Han har inte spelat konstigt mer än att han ska till kommandobryggan när vi misstänker att Basse lagt en liten rackare i fläkten där. Xyas röstade på Basse om jag inte minns fel - så han får gärna förklara hur han resonerar.

Jag röstar för frysboxen för Martin nu utifrån teorin att han kan smittat Sidd. Men smittande kanske inte alls funkar så att man måste vara i samma rum som den man smittar. Så det är rätt svagt.

Jag hade gärna fryst in Sidd så han inte sabbar fler rundor. Men eftersom han typ claimar infektion vågar jag inte riktigt göra det.

Det lustiga är ju att det var Sidd (har jag för mig) som dillade om flera sabotörer där de kan ha som strategi att bli smittade själva och frysas in
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Eldkastare: @Hellzon

Denne har fortsatt förtroende och behöver således klara en attack från Xenomorphen.
Dessutom eldade han upp FaceHuggern vilket var bra även om det bara skulle varit fjodor-fluff.

Jag vill se en klassisk slutstrid senare @Hellzon där du hjältemodigt besegrar monstret.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
(hrm, nu postade jag innan jag var klar...)

Men i den här rundan har Sidd typ medvetet sett till att alla ska misstänka honom. Det är som att han vill bli nerfryst.

Eftersom han till slut får tummen ur och berättar vad som hände i labbet blir ju den teorin lite svagare dock. Möjligtvis var han rädd för att jag hade gluttat på honom i labbet, men jag vet inte om det håller ändå.

Svårt ska det va!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Ja, Xyas är också ett altenrativ. Han har inte spelat konstigt mer än att han ska till kommandobryggan när vi misstänker att Basse lagt en liten rackare i fläkten där. Xyas röstade på Basse om jag inte minns fel - så han får gärna förklara hur han resonerar.

Jag röstar för frysboxen för Martin nu utifrån teorin att han kan smittat Sidd. Men smittande kanske inte alls funkar så att man måste vara i samma rum som den man smittar. Så det är rätt svagt.

Jag hade gärna fryst in Sidd så han inte sabbar fler rundor. Men eftersom han typ claimar infektion vågar jag inte riktigt göra det.

Det lustiga är ju att det var Sidd (har jag för mig) som dillade om flera sabotörer där de kan ha som strategi att bli smittade själva och frysas in
Tankefel igen Vimes: skulle jag skrivit den ideen om jag var i konspiration med nån annan.
TjenaMittbena: om jag blir ett Xenomorph-monster likt Empi som nån trodde så vet du vem jag kommer
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
…så vet du vem jag kommer hälsa på😇

Måste skicka PM till fjodor å begära det!

”Till minne av Eder kära rymdkamrat Sidd”
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Eftersom han till slut får tummen ur och berättar vad som hände i labbet blir ju den teorin lite svagare dock. Möjligtvis var han rädd för att jag hade gluttat på honom i labbet, men jag vet inte om det håller ändå.
Vänta lite. Sidd säger ju faktiskt inte uttryckligen att han är unfekterad, eller att han tror det. (Eller har han gjort det? Var?) Han säger att xenomorfen bara tittar kärleksfullt på honom och sen drar. Om Sidd trodde att jag spanade på honom kanske han bara säger det som rent konkret hände i rummet, utan att uttala sig om vad det innebär, i hopp om att vi inte skulle lägga ihop två och två och alltså ändå frysa in honom. Det skulle vara en rätt dålig plan eftersom de flesta vet att 2+2 är 4, but still.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Tankefel igen Vimes: skulle jag skrivit den ideen om jag var i konspiration med nån annan.
Varför inte? Det vore ju inte direkt första gången något liknande hände i ett varulvsspel.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
(hrm, nu postade jag innan jag var klar...)

Men i den här rundan har Sidd typ medvetet sett till att alla ska misstänka honom. Det är som att han vill bli nerfryst.

Eftersom han till slut får tummen ur och berättar vad som hände i labbet blir ju den teorin lite svagare dock. Möjligtvis var han rädd för att jag hade gluttat på honom i labbet, men jag vet inte om det håller ändå.

Svårt ska det va!
Ni har ju hela kvällen på er att reda ut i det här.
Gå tillbaks nu efter att jag spillt bönorna och kolla vad jag kommit fram till i alla dagens poster.

”Till minne av Eder kära rymdkamrat Sidd”
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Vänta lite. Sidd säger ju faktiskt inte uttryckligen att han är unfekterad, eller att han tror det. (Eller har han gjort det? Var?) Han säger att xenomorfen bara tittar kärleksfullt på honom och sen drar. Om Sidd trodde att jag spanade på honom kanske han bara säger det som rent konkret hände i rummet, utan att uttala sig om vad det innebär, i hopp om att vi inte skulle lägga ihop två och två och alltså ändå frysa in honom. Det skulle vara en rätt dålig plan eftersom de flesta vet att 2+2 är 4, but still.
Ehh?
Ja det stämmer att jag inte vet om nån FaceHugger infekterat mig då jag inte sett det och utrustningen är trasig.
Men Xenomorph-monstret kunde döda mig om den velat.
Min modiga hårda blick till föga.

Det var Xenomorphen som förstörde Labbet i sitt raseriutbrott.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Vänta lite. Sidd säger ju faktiskt inte uttryckligen att han är unfekterad, eller att han tror det. (Eller har han gjort det? Var?) Han säger att xenomorfen bara tittar kärleksfullt på honom och sen drar. Om Sidd trodde att jag spanade på honom kanske han bara säger det som rent konkret hände i rummet, utan att uttala sig om vad det innebär, i hopp om att vi inte skulle lägga ihop två och två och alltså ändå frysa in honom. Det skulle vara en rätt dålig plan eftersom de flesta vet att 2+2 är 4, but still.
Kärlek vad det jag som filosofiskt la till i beskrivningen.
Xenomorphen var tydligen besviken över att den inte fick nån kvällsmat.
Lite konstigt beteende då den borde gilla mig nu? Men men det var vad som hände.
Nån kanske måste lära Xenomorphen en läxa och uppfostra den lite så vi slipper allt spring lufttrummor.

”Till minne av Eder kära rymdkamrat Sidd”
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Sidd har mött döden, överlevt och kontemplerar över allts mening:

Jag gick gladeligen till Labbet och placerade mig i undersökningsmaskinen.
Då kravlar en mörk monstruös Xenomorph fram uppifrån lufttrumman för att gå till attack.
Jag stålsätter mig och tittar den trotsigt i ögonen.
Då vrålar den högt av missnöje efter att dreglat slem över mig (kärlek) och gör kaos på allt i rummet.
Därefter klättrar den upp i lufttrummorna och försvinner igen.

Labbets funktion och vi behöver spendera detta dygn till att städa upp och laga grejjorna.

Ni kan dra slutsatserna själva.
Sabotören visste på förhand vilket rum jag skulle vara i.
Ingen annan ur besättningen var närvarande.
FaceHuggern planterades på distans till Labbet (Via ventilationsgallret som var öppet)
Jag infekterades innan Xenomorphen kom in. (Om den var spelarstyrd av tex Empi så tror jag denne riktat attack mot annat rum, alltså tror jag Xenomorphen slumpas rum och kan hamna i även röda).

Ni som har olika agendor bör fundera lite på om det är så bra att jag läggs i Kryostasen.

Jag ser gärna att nån snäll en bistår att operera mig nästa dygn när Labbet funkar igen.

Jag och Xenomorphen har nu en egen lite speciell relation.
Tveksamt om den relationen kommer att hålla i längden.

Jag ska iväg på jobb från ca 18:30 över deadline så har ni mer frågor så har ni ca 2 tim på er.

Friden och jag tackar @fjodorsenuba för läskigt spel.
Äntligen kommer det vi har väntat på. Varför har du hållt igen på det här? Jag förstår ingenting. Det är ett jättebra sätt att få dig att bli supermisstänkt, sen kommer en förklaring som gör att vi inte vill frysa ner dig?

Jag antar att ingen spionerade på labbet som kan bekräfta din historia?

Det enda jag kan få ihop är att xenomorfen blev kär i dig och lät dig vara, är det här verkligen alien-aktigt? Allt i scenariot har hittils varit läskigt, skrämmande, känslan av slumpmässighet och att vem som helst kan råka ut för attacker men här kommer helt plötsligt en alien-kärlekshistoria. Ni andra får rätta mig innan jag gräver den här gropen djupare men är det här något som förekommer i filmerna?

Sabotage däremot. Två rum har saboterats, Sidd är den enda personen som varit i båda rummen när det hände. Jag var också tillbaka och läste mitt PM igen om vad som hände första natten och utan att skriva av ordagrant så står det (efter att xenomorfen flytt med hjälp av eldkastaren) att Sidd skriker "facehugger" och pekar på en hög med syrefilter. Ingenting i min beskrivning säger att facehuggern faktiskt var bland syrefiltrena men det står att det är dom som sen fattar eld och gör att vi får utrymma stället, @Hellzon kan du bekräfta att du såg facehuggern där Sidd pekade? Så det är fullt möjligt att Sidd runda 1, saboterade maskinrummet genom att få hellzon att elda upp syrefiltrena. Han hade också möjligheten att sabotera labbet så att han inte skulle bli undersökt och sen inte kunna bli undersökt rundan efter i hopp om att vi inte skulle våga skicka honom i kryostasen, då har han två extra rundor på sig att sabotera.

Det är ett jättemärkligt betende som jag inte får ihop om det inte skulle finnas något annat underliggande mål som vi inte känner till. Jag står kvar med min röst.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jag tror alltså att Sidds historia är hittepå och att han själv förstörde labbet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Det enda jag kan få ihop är att xenomorfen blev kär i dig och lät dig vara, är det här verkligen alien-aktigt?
Nej. Har Sidd däremot ett alien-embryo i sig kan xenomorf-agerandet förklaras.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Jag tror alltså att Sidds historia är hittepå och att han själv förstörde labbet.
Ja, det skulle ju förklara att han släpade fötterna efter sig så jävligt. Å andra sidan tycks ju SL-texten indikera rymdmonster snarare än förrädiska människor.
 
Top